Ulovlige våben registrering i SKV

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Gunrunner
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Skydning. ;)
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 43 times
Been thanked: 87 times

Re: Ulovlige våben registrering i SKV

Indlæg af Gunrunner » 11. aug 2014, 21:56

Fast Fumble skrev:Der er enighed i moderator gruppen om at det ikke er en opgave NVF skal lægge arbejdskraft til, det bør nok foregå gennem brancheforeningen eller ved direkte henvendelser våbenhandlerne imellem.

For NVF vil det være meget arbejde for en meget begrænset skare, da forummet nødvendigvis må være lukket, får almindelige NVF medlemmer ikke noget udbytte.
Hvis det gør sagen anderledes, så kan jeg sagtens påtage mig hvad der end vil være af arbejde forbundet med det.

Jeg kan afsløre at "brancheforeningen" for våbenhandlere ikke har nogen som helst interesse i "os små" våbenhandlere. Jeg er mange gange blevet mødt med en lettere arrogant holdning om at hvis man ikke har en fysisk butik, med almindelige åbningstider på alle hverdage, så er man ikke seriøs, og så er der flere der nægter at handle med én.
... Det betyder i praksis, at det stort set kun er Jaguar-gruppens forretninger der opfylder de mere... Ehm... Uformelle krav... ;)

Derudover, så har jeg ikke kunne finde en reel brancheforening - men det kan da være jeg har ledt de forkerte steder?

Brugeravatar
Timsen
Gold Member
Gold Member
Interesser: Skydning (lang,hagl,hånd)
Geografisk sted: Odense SØ
Has thanked: 49 times
Been thanked: 55 times
Kontakt:

Re: Ulovlige våben registrering i SKV

Indlæg af Timsen » 11. aug 2014, 23:49

Gunrunner skrev:Jeg har intet at skjule, og jeg tror det ville gavne os alle at dele oplysninger og erfaringer.
... Til gengæld tror jeg også det bliver "mudret" hvis det bliver et åbent forum. Jeg ville i hvert fald være noget mere tilbageholdende. :)
På sin vis forstår jeg personligt godt hvad du mener - men på den anden side har Lycon stillet et ÅBENT forum til rådighed for alle os "gun-nuts" i DK.
Det du efterspørger er i virkeligheden det samme som at man lukkede "Alt Om Genladning, Kalibre Og Ammunitionstyper" for alle undtagen personer med gyldig genladningstilladelse - eller lukke "Blankvåben" for alle som ikke har blankvåbentilladelse.
Oprigtigt talt synes jeg det ville være noget kedeligt noget.

Når det så er sagt, kunne det måske være, at forhandlere kunne få deres eget "sub-forum" - men som stadig er åbent for alle som måtte være interesserede...

En af de ting jeg synes er SÅ fedt ved NVF er, at alle her er lige (ja, der er et par moderatorer, men det er en nødvendighed på et offentligt forum, og der er en privat ejer).
Humlen er at alle kan bidrage på tværs - og alle deler den viden de har på tværs.

Jeg er ikke forhandler - men har tit overvejet at gå ind i importbranchen (våben mv. fra USA).
Lige pt. ved jeg ikke nok, og googler mig lystigt rundt i HELE VERDEN efter tips/tricks til hvordan folk f.eks. i Dåseland kan importere Sig Sauer USA pistoler.
Jeg har pt. en rimelig fornuftig dialog med firmaet bag Silencerco dæmperne i USA - desværre dog uden at det har båret frugt endnu (men jeg satser :blink: ).

Jeg ved ikke om der er noget marked for det JEG er interesseret i - men det afholder mig ikke fra at være nysgerrig efter at blive klogere, og suge så megen erfaring fra alle jeg kan - og kom der noget brugbart info fra en NVF'er, ville jeg lægge MEGET vægt på det.

Når alt kommer til alt er det jo meget kyndige personer som er her på dette forum...
Anyways - det er blot MIT indspark til denne lille debat :smile:
Never limit yourself to one style - shoot anything you can get your hands on.

Besvar