Jeg kan godt lide tanken om dialog, men, jeg har desværre den erfaring, at folk med en vegansk og "dyreetisk" agenda ofte er meget radikale i deres holdninger, og på ingen måde kan tage mod fornuft af nogen art.
Det eneste man kan gøre, uden at få ørerne i maskinen er, at indstille jagten og kontakte politiet og sige, at man bliver udsat for chikane. Det må så blive en tilbagevendende begivenhed indtil politiet får gjort noget ved det. Jeg ville glemme alt om mark- og vejfred, den trumfes af straffeloven når man gør noget dumt med vilje, kapitlet om freds- og æreskrænkelser §264.
https://www.retsinformation.dk/Forms/r0 ... 6659e85e49
§ 264. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget
1) skaffer sig adgang til fremmed hus eller andet ikke frit tilgængeligt sted,
2) undlader at forlade fremmed grund efter at være opfordret dertil.
Stk. 2. Begås det i stk. 1, nr. 1, nævnte forhold med forsæt til at skaffe sig eller gøre sig bekendt med oplysninger om en virksomheds erhvervshemmeligheder, eller foreligger der i øvrigt særligt skærpende omstændigheder, kan straffen stige til fængsel indtil 6 år. Som særligt skærpende omstændighed anses navnlig tilfælde, hvor forholdet er begået under sådanne omstændigheder, at det påfører andre en betydelig skade eller indebærer en særlig risiko herfor.
Jeg tænker, at hvis man kan dokumentere man har frabedt sig at de kommer på besøg når man er på jagt, så er der tale om forsætlige handlinger fra deres side og dermed chikane. Så kan det være man kan få et polititilhold eller decideret opholdsforbud udstedt fra politiet.
Pointen er, at du er offer for en ideologisk grupperings selvtægt!