Rigsby skrev: ↑4. okt 2018, 06:14
Som Jeg læser det er der ikke noget klart svar på dit spørgsmål.
Som sædvanligt er der lavet en lov som muligvis griber ind i en anden uden at der er nogen direkte referencer imellem dem.
Uden at vide det præcist kan jeg sagtens forestille mig at din samlertilladelse til magasiner ligesom overtrumfer loven om Magasinbegrænsning ved det at du har en speciel tilladelse til at samle magasiner og der sikkert ikke er nævnt nogen form for begrænsning i den, men det er lidt den samme rigtig dumme situation som vi ser med knivloven, den har man heller ikke fået tænkt helt igennem.
Ja, alle pistoler/revolvere er Særligt farlige skydevåben, så du ER omfattet af forbuddet.
Og Rigsby har så smukt sammenfattet problemet her - der er tale om en lovændring som glemmer at tage højde for at der findes magasinsamler tilladelser, ligesom den glemmer at tage højde for at der ikke på våbentilladelser er nogen stillingtagen til eller registrering af magasinkapacitet. Det er derfor udefineret hvor mange patroner der må kunne være i et magasin på magasinsamler tilladelse, og hvem der faktisk er omfattet af ændringens "grandfathering clause" (hvis du havde tilladelse til et våben med disse magasiner før 13. Juni 2017, må du stadig have dem og anvende dem).
Det vælger nogen så at tolke lidt bredt, og der vil sikkert før eller senere dukke en embedsmand op, som tolker det stramt. Derfor er der stillet spørgsmål til dette, i NVF's høringssvar, som vi mig bekendt ikke har fået svar på endnu.
MIN tolkning er denne:
1. Grandfathering dækker våben som HAVDE magasiner større end de i direktivet begrænsede pr 13. juni 2017. (Uanset hvilket forbund tilladelsen er ansøgt igennem).
2. Magasinsamlere må IKKE overskride den nye kapacitet, da der ikke er tale om en våbentilladelse der giver mulighed for grandfathering, og da der ikke er nævnt nogen undtagelser gældende for andre tilladelsestyper - tværtimod! Implementeringen af EU direktivet siger klart, at har du en repeter-riffel med 25-skuds magasin, OG en revolver, så er du omfattet af magasin-begrænsningen, og må ikke have dit 25-skuds magasin længere.
Men det er kun MIN tolkning, noget sikkert ved vi ikke, før den første sag er afgjort ved en domstol.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!