Og kender jeg DB ret, så er dette skridtet på vejen til, at det bliver DB der skal godkende og give licens til et schweisskorps, eller en erstatning herfor. Der er, i et lille land som Danmark, ikke behov for flere at sådanne korps, der overlapper hinanden, på så snævert et felt. DBs midler var bedre brugt, på det eksisterende og velfungerende system, så det er helt klart en anden agenda der ligger til grund for, at ville have sit eget korps.
Rent teknisk, så kan meget jægerhåndværk snart erstattes af droner, med f.eks. termisk optik. Schweisshunden er nu sparet væk.
Dronen kan også flyve til rågereden, med olie på spray, til æggene, nu er reguleringsjægeren sparet væk.
Tænk jer godt om, hvor I støtter og hvem I stemmer på.
Erfaringer med at at være skytte for Dyrenes Beskyttelse?
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Re: Erfaringer med at at være skytte for Dyrenes Beskyttelse?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 149 times
- Been thanked: 295 times
Så vil jeg bede dig vise mig hvor det står.PSindrup skrev: ↑13. sep 2021, 07:19Det er ganske enkelt ikke korrekt.Raptor357 skrev: ↑12. sep 2021, 21:52Selv følgelig må alle med jagttegn foretage en nødaflivning ved vejen.Ras.Killing skrev: ↑12. sep 2021, 21:48Butiksvagten har ikke lov til at gøre mere end du må.Raptor357 skrev: ↑12. sep 2021, 20:17butiksvagten har også lov til at lave en civil anholdelse når de ser ulovligheden.Ras.Killing skrev: ↑12. sep 2021, 19:31Det gør det vel ikke, hvis DB har hjemmel til at aflive ved vejen?
Hvis DB har hjemmel til at aflive ved vejen, så må de noget vi andre ikke må.
Det må du/vi ikke, uden at have fået en konkret tilladelse fra vagthavende på den lokale politistation.
Peter
For nødret giver meget vide beføjelser og en del af grundideen er at man IKKE skal spørge om lov først. slut her fra til det bevises at nødretten ikke gælder.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- NWF
- Gold Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 115 times
- Been thanked: 98 times
Troede faktisk at Falck havde trukket sig fra dette og overladt det til DB…PSindrup skrev: ↑13. sep 2021, 15:31Som jeg forstod det på DB, så var det i samarbejde med, og et supplement til den nuværende ordning med Falck og Politi.KanonKenneth skrev: ↑13. sep 2021, 14:51For lige at røre lidt mere rundt i suppen, så har jeg en makker som gennem sit job i Falck har været rundt og aflive påkørte dyr. Også med jagtvåben. Jeg ved ikke hvordan de er stillet juridisk men de plejer da at have et rimeligt samarbejde med politiet og andre myndigheder.
Tror der er rigeligt med folk til disse opgaver men for mange udbydere godt kan være forvirrende.
Men det er stadig - mig bekendt - kun sweizerhundeførerne der må eftersætte skadede dyr ind på "anden mands mark".
Peter
Deer don’t have a favorite cartridge; they hate them all equally.
- NWF
- Gold Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 115 times
- Been thanked: 98 times
Jeg tror det med den lokale politistation giver lov er en fejlopfattelse - jeg kan ingen steder se at politiet kan give ekstra juridiske beføjelser til 3.part til at foretage den slags handlingerRaptor357 skrev: ↑13. sep 2021, 17:38Så vil jeg bede dig vise mig hvor det står.PSindrup skrev: ↑13. sep 2021, 07:19Det er ganske enkelt ikke korrekt.Raptor357 skrev: ↑12. sep 2021, 21:52Selv følgelig må alle med jagttegn foretage en nødaflivning ved vejen.Ras.Killing skrev: ↑12. sep 2021, 21:48Butiksvagten har ikke lov til at gøre mere end du må.Raptor357 skrev: ↑12. sep 2021, 20:17butiksvagten har også lov til at lave en civil anholdelse når de ser ulovligheden.Ras.Killing skrev: ↑12. sep 2021, 19:31Det gør det vel ikke, hvis DB har hjemmel til at aflive ved vejen?
Det må du/vi ikke, uden at have fået en konkret tilladelse fra vagthavende på den lokale politistation.
Peter
For nødret giver meget vide beføjelser og en del af grundideen er at man IKKE skal spørge om lov først. slut her fra til det bevises at nødretten ikke gælder.
Deer don’t have a favorite cartridge; they hate them all equally.
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Det er også muligt at det er sådan det hænger sammen.NWF skrev: ↑13. sep 2021, 18:16Troede faktisk at Falck havde trukket sig fra dette og overladt det til DB…PSindrup skrev: ↑13. sep 2021, 15:31Som jeg forstod det på DB, så var det i samarbejde med, og et supplement til den nuværende ordning med Falck og Politi.KanonKenneth skrev: ↑13. sep 2021, 14:51For lige at røre lidt mere rundt i suppen, så har jeg en makker som gennem sit job i Falck har været rundt og aflive påkørte dyr. Også med jagtvåben. Jeg ved ikke hvordan de er stillet juridisk men de plejer da at have et rimeligt samarbejde med politiet og andre myndigheder.
Tror der er rigeligt med folk til disse opgaver men for mange udbydere godt kan være forvirrende.
Men det er stadig - mig bekendt - kun sweizerhundeførerne der må eftersætte skadede dyr ind på "anden mands mark".
Peter
Jeg ringer igen og får det afklaret.
Peter
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Nødret gælder kun ved en "spontan opstået situation".Raptor357 skrev: ↑13. sep 2021, 17:38Så vil jeg bede dig vise mig hvor det står.PSindrup skrev: ↑13. sep 2021, 07:19Det er ganske enkelt ikke korrekt.Raptor357 skrev: ↑12. sep 2021, 21:52Selv følgelig må alle med jagttegn foretage en nødaflivning ved vejen.Ras.Killing skrev: ↑12. sep 2021, 21:48Butiksvagten har ikke lov til at gøre mere end du må.Raptor357 skrev: ↑12. sep 2021, 20:17butiksvagten har også lov til at lave en civil anholdelse når de ser ulovligheden.Ras.Killing skrev: ↑12. sep 2021, 19:31Det gør det vel ikke, hvis DB har hjemmel til at aflive ved vejen?
Peter
Handlingen er - teknisk set - stadig ulovlig - du bliver blot ikke straffet for den.
Hvis du melder dig som skytte hos DB, og er med i en "ordning" så kan man ikke benytte nødretten.
Peter
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt og flugtskydning.
- Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 106 times
Genopliver lige en gammel tråd
Her nogle år efter, er der så nogle herinde der har været eller er skytte for Dyrenes Beskyttelse?
Hvordan er det gået, gode/dårlige erfaringer?
Jeg synes stort set aldrig man hører noget om foretagenet men der må være nogle der kan komme med lidt betragtninger?

Her nogle år efter, er der så nogle herinde der har været eller er skytte for Dyrenes Beskyttelse?
Hvordan er det gået, gode/dårlige erfaringer?
Jeg synes stort set aldrig man hører noget om foretagenet men der må være nogle der kan komme med lidt betragtninger?
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt og Jagtfeltskydning
- Geografisk sted: Herlufmagle
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 15 times
Prøv at høre Luluselsker han har erfaring.
Nordisk Våbenforum aka Heste-nettet for voksne mennesker.
Jagt og skydning er ikke en hobby - det er meningen med livet!
Jagt og skydning er ikke en hobby - det er meningen med livet!