Bjarne41 skrev: ↑7. maj 2020, 15:58
De gamle dage med våbenkontor spredt om i landet

- snart bliver det vel EU I Bruxelles som håndtere tilladelserne
Det er da blevet UENDELIGT meget bedre, efter at PAC har overtaget!
Jeg har oplevet hamrende inkompetent betjening på det lokale våbenkontor flere gange, det er blevet til nogle herlige historier omkring lejrbålet i skytteforeningen - og det er jo i sig selv sørgeligt.
PAC derimod - ja, der er perioder med lang ekspeditionstid, men for det meste har der nu været fin kort ekspeditionstid. Og servicen når det så af og til går galt, har jeg kun oplevet som uovertruffen!
Jeg har oplevet:
- En medarbejder der ikke kendte SKV2 kortet, men spurgte mig "Har du ikke sådan en blå tilladelse?" (Våbenkontor)
- Fik skrevet en pistol i våbenpas. Serienummer var CAPSICUMDK57286, men i passet stod der 57286. Da jeg påtalte det, gik han gnavent med passet igen, og så kunne jeg hente det dagen efter. Dagen efter stod der DK57286. Så sagde jeg "Det er jo heller ikke rigtigt" og pegede på serienummeret på SKV2 kortet. Derefter belærte politimanden mig om at CAPSICUM bare var firmanavnet, og serienummeret var DK57286. Da jeg forlangte at få noget på skrift, jeg kunne vise til de politifolk i udlandet der skulle tjekke pistol op mod pas og tilladelse, gav han sig, og tilføjede (med kuglepen) CAPSICUM. Vi var ret meget uvenner, da jeg gik derfra, han syntes jeg var en idiot, og jeg synes han skulle lære at udføre sit job. (Våbenkontor)
- Mit våbenpas var forsinket, ekspeditionen tog 4 uger, og næste stævne trængte sig på. Opringning for at rykke, og medarbejderen kunne afsløre at passet var afsendt for over en uge siden. PostNord havde smidt det væk. Jeg blev tilbudt at køre derned med ny ansøgning. Det tog ca. 1½ time, så fik jeg udleveret mit nye våbenpas i hånden. (PAC)
Og hvor har du set indikationer på at EU skulle være interesseret i at overtage administrationen? Den seneste revision af EU våbendirektivet lægger da på ingen måde op til at det skal andet end implementeres hos medlemslandene?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!