Det cirkus er ved at tage overhånd, husker vi grinede af de krumme agurker i sin tid men den joke blev sgu pludselig alvor ...
Det kan der være noget om, men det redder da i det mindste riflerne.The Yeti skrev:Det dækker vel ikke magasiner som ikke er på tilladelse...
De er åbenbart heller ikke i stand til at udtale sig klart om lovligheden af halvautomatiske rifler med eksternt magasin.
Bemærk "may" - det er ikke automatisk, men op til medlemsstaterne. Og så dækker det kun skydevåben, ikke magasiner.Gunrunner skrev:Side 20, afsnit 7BMapzter skrev:Hvor ser du det i forslaget? Jeg kan se et par stykker mht. mærkning, og en mht. ikrafttrædelsen, men den udelukker specifikt brug:(7b) In Article 7, the following paragraph is added after paragraph 4:
"4a. Member States may renew an authorisation for a firearm which was classified in category B set out in Annex I of the Directive, as amended by Directive 2008/51/EC9, even if the firearm is currently classified in category A. However, such authorisations may be renewed only for persons already holding an authorisation before the date referred to in Article 3 of this Directive."
De overser totalt, at forbudet på 10+ skuds magasiner også vil gælde repeter-våben. Jeg har skrevet til ham Morten og påpeget det med en kildehenvisning.
Jep, max. 10 skud indeholdt i magasinet (ja, der står ladeskinner, det er fra den danske oversættelse, det skal nok blive korrigeret):Ped skrev:Max 10 skud ?
http://data.consilium.europa.eu/doc/doc ... NIT/da/pdf9. Ladeskinner, der kan sættes på halvautomatiske skydevåben med centralantændelse eller skydevåben med repetermekanisme, og som har følgende egenskaber:
a) ladeskinner, der kan indeholde over 20 patroner
b) ladeskinner til lange skydevåben, der kan indeholde over 10 patroner.
Jeg vil da nødig af med min, men nu får vi se hvad det hele ender medbygork skrev:Jeg har altid drømt om at eje en original US Carabin. Er det nu umuligt sådan som i læser udspillet ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
ReneKJ skrev:De er åbenbart heller ikke i stand til at udtale sig klart om lovligheden af halvautomatiske rifler med eksternt magasin.
Det er ellers et simpelt spørgsmål: Vil en halvautomatisk riffel være lovlig så længe den ikke har indsat et ulovligt magasin, eller bliver den ulovlig hvis den i det hele taget har mulighed for at bruge et ulovligt magasin?
Mapzter skrev:De overser totalt, at forbudet på 10+ skuds magasiner også vil gælde repeter-våben. Jeg har skrevet til ham Morten og påpeget det med en kildehenvisning.
Indtil videre 24 timer uden et svar. Man kan håbe det er fordi han er til "folkemøde" på Bornholm.Nicolai skrev:Jeg har spurgt ind til de samme ting på deres facebook side, de har dog ikke svaret endnu. Fedt du har skrevet til ham Morten, gir du ikke en update når/hvis han svare?
Mapzter skrev:Indtil videre 24 timer uden et svar. Man kan håbe det er fordi han er til "folkemøde" på Bornholm.Nicolai skrev:Jeg har spurgt ind til de samme ting på deres facebook side, de har dog ikke svaret endnu. Fedt du har skrevet til ham Morten, gir du ikke en update når/hvis han svare?
Tja, det kræver vel ikke meget undersøgelse. Det står højt og tydeligt i forslaget.Nicolai skrev:Jeg spurgte ind til det på deres facebook side. Der kom et "svar" der lød nogenlunde sådan her: "Vi er selv ved at undersøge det, stay tuned". Jeg tror faktisk ikke de har skænket det en tanke, at repeter våben ikke nødvendigvis går fri af magasin begrænsninger. Det lyder heller ikke sådan i den artikel de linkede til.
Tja der står jo også ophørsudsalg på DJ's egen hjemmeside, det med at læse indenad er nok for dyrt.Mapzter skrev:Tja, det kræver vel ikke meget undersøgelse. Det står højt og tydeligt i forslaget.
Its quiet... TOO quiet.ReneKJ skrev:I det mindste hører man noget fra jægerforbundet.
Men sportskytte forbundene er nærmest usynlige.
Det kan godt være at de laver lobby arbejde i det skjulte, men de skylder stadigt deres medlemmer at informere om denne sag.
Husk at donerer lidt midler til kampenKnivfyren skrev:http://firearms-united.com/wp-content/u ... ummary.pdf
Sendt fra min iPhone
GjortThe Yeti skrev:Husk at donerer lidt midler til kampenKnivfyren skrev:http://firearms-united.com/wp-content/u ... ummary.pdf
Sendt fra min iPhone
The Yeti
Sent from my iPhone using Tapatalk