Jeg er bange for at det er op ad bakke i denne sag
Har selv i 2015/2016 været igennem hele møllen mht. afslag på fornyelse af riffeltilladelser til halvauto rifler. Den uskrevne regel er nu max. 2 stk halvauto rifler i væsentlig forskellige kalibre. ACV nægtede tilladelse til fornyelse som halvauto. De foreslog, at de pågældende rifler blev ændret til repeterrifler.
Jeg påklagede selvfølgelig disse afgørelser til Rigspolitiet, men de gav ACV medhold i alle tilfælde. Jeg bad ved flere lejligheder om dokumentation (henvisning til bekendtgørelser, cirkulærer, våbenlov eller interne skrivelser), men uden held. Jeg har nemlig ikke kunnet finde nogen ændringer i gældende bestemmelser, som medfører den nye situation på området. Jeg fik tilladelse til den 5. halvauto riffel i 2012, og siden da er der mig bekendt ikke sket nogen officielle ændringer på området.
Afgørelsen fra Rigspolitiet blev forsøgt påklaget til Justitsministeriet uden held, da min klage blev afvist af JM. JM henviste til, at Rigspolitiets afgørelser på området ikke kan påklages til JM.
Mvh.
THOR