Hvor står der, at man ikke må eje ekstra magasiner, der er designet til våbnet, selvom man umiddelbart ikke kan anvende dem? At man søger tilladelse til den med henblik på at plombere den som den primære årsag er ikke et hinder for, at man kan bruge den i udlandet. Tilladelsen er den samme.Ras.Killing skrev:Jeg havde valgt repeter... syntes ikke to skud er meget i sådan en ''ærtebøsse''
Vee dog ikke helt hvad det vil sige i praksis, eller om den uden videre kan bygges tilbage igen?
Vedr. magasiner. Som repeter ser jeg ingen problemer, men hvis den plomberes til 2 skud med fast magasin... så passer magasinerne ikke til våbnet hverken i praksis eller på tilladelsen.
De må derfor høre til på en samlertilladelse.
Springfield arbejdede på et tidspunkt med eksterne magasiner til deres 1903 Springfield-riffel. Det må vel betyde, at såfremt man ejer en 1903 Springfield og kan fremskaffe et sådant originalt magasin, at magasinet ikke kræver samlertilladelse?
Hvor på ansøgningen til riflen skal man i øvrigt angive, hvorfra patronerne fødes ind i riflens kammer? Jeg har ingen steder skulle angive, om min S&L var magasinfødet, havde internt magasinet eller skulle lades enkeltvis som en knækriffel.