Hej med jer.
Mit spørgsmål går på:
Må jeg sælge eller lade et dansk indregistreret våben indgå i en handel ved køb af våben i udlandet?
CB
SALG AF VÅBEN TIL UDENLANDSKE FORHANDLERE
-
- Gold Member
- Interesser: Skydning, jagt
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 14 times
Re: SALG AF VÅBEN TIL UDENLANDSKE FORHANDLERE
det skulle der da ikke være noget i vejen for. du skal bare få lavet en eksporttilladelse ved politiet. Får at få den skal du have en kopi af hans forhandlertilladelse, og hans navn og adresse.
- Morten Jepsen
- Gold Member
- Geografisk sted: Norge
- Kontakt:
Re: SALG AF VÅBEN TIL UDENLANDSKE FORHANDLERE
Det er en helt kurant sag at købe fra, eller sælge til udlandet
Køber skal have en importtilladelse til det aktuelle våben og du må vedlægge en kopi af købers importtilladelse sammen med din ansøgning om eksporttilladelse,
Jeg bor i Norge og har købt meget i Danmark og også solgt ting fra Norge til Danmark i byttehandeler. Det går forbausende fint.
Du vil opleve at det er selve transporten som er problemet. Det er vanskeligt at finde nogen som vil transportere våben i Danmark. Hvis du søger lidt på forummet her, finder du flere tråde om det.
Af den grund transporterer jeg det altid selv, så får jeg også en ferie.
Køber skal have en importtilladelse til det aktuelle våben og du må vedlægge en kopi af købers importtilladelse sammen med din ansøgning om eksporttilladelse,
Jeg bor i Norge og har købt meget i Danmark og også solgt ting fra Norge til Danmark i byttehandeler. Det går forbausende fint.
Du vil opleve at det er selve transporten som er problemet. Det er vanskeligt at finde nogen som vil transportere våben i Danmark. Hvis du søger lidt på forummet her, finder du flere tråde om det.
Af den grund transporterer jeg det altid selv, så får jeg også en ferie.
Med venlig hilsen
Morten Bjerregaard Jepsen
the Virtual Museum of Danish Arms and Armour
http://www.arma-dania.dk
Morten Bjerregaard Jepsen
the Virtual Museum of Danish Arms and Armour
http://www.arma-dania.dk