Signalpistol ammo cal 4
Signalpistol ammo cal 4
Et teoretisk spørgsmål: Hvad kræves der egentlig for at få tilladelse til cal. 4 signalpatroner ? Skal man kunne dokumentere ejrskab af et støre slagskib eller oceandamper, eller hvorledes går den slags for sig ?
- HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Mekanik
- Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 161 times
Re: Signalpistol ammo cal 4
Du skal bare have tilladelse til signalpistolen fra politiet - og få tilladelse til køb af ammunition til samme.
Det er gratis at få.
Jeg har også set at man gerne sælger nødsignalerne til folk der har en båd af en art.
Eks i nordjylland, at man gerne solgte til folk med et kort fra bådeforeningen. (kort om bådplads).
Det er gratis at få.
Jeg har også set at man gerne sælger nødsignalerne til folk der har en båd af en art.
Eks i nordjylland, at man gerne solgte til folk med et kort fra bådeforeningen. (kort om bådplads).
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
- HePe
- Platin Member
- Interesser: våben- og jagtlovgivningen
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Signalpistol ammo cal 4
På blanketten til ansøgning om våbentilladelse til signalpistolen, skal du angive, hvad våbnet skal anvendes til.Mills skrev:Et teoretisk spørgsmål: Hvad kræves der egentlig for at få tilladelse til cal. 4 signalpatroner ? Skal man kunne dokumentere ejrskab af et støre slagskib eller oceandamper, eller hvorledes går den slags for sig ?
Du skal evt. kunne godtgøre, at du har brug for våbnet.
Ansøgningsblanketten har du her:
http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0C9D9 ... 1_0604.pdf
Efter Våbencirkulærets § 6 kan tilladelse til signalvåben kun gives i særlige tilfælde:
§ 6. Tilladelse til signalvåben og kombinerede gas- og signalvåben kan kun gives i særlige tilfælde, f.eks. til personer, der godtgør at have brug for våbnet til nødsignalafgivelse, hundetræning, sportsarrangementer, salutering mv.