I bekendtgørelsen (om Våben og ammunition mv.)
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1940 lyder §10 :
§ 10. Et bestyrelsesmedlem for en skytteforening under De Danske Skytteforeninger, Dansk Skytte Union og Dansk Firmaidrætsforbund kan tillade, at medlemmer af foreningen til brug ved nærmere angivne skydekonkurrencer og øvelsesskydninger transporterer:
1) våben og ammunition tilhørende skytteforeningen,
2) våben og ammunition tilhørende skytteforeningens medlemmer,
3) våben og ammunition tilhørende andre skytteforeninger under samme hovedorganisation, og
4) våben og ammunition tilhørende medlemmer af andre skytteforeninger under samme hovedorganisation.
Stk. 2. En tilladelse efter stk. 1 kan kun gives, hvis bestyrelsesmedlemmet og medlemmet af foreningen er godkendt hertil af politimesteren (politidirektøren), jf. § 36, eller har våbenpåtegning. Tilladelsen udstedes på en særlig blanket til det pågældende medlem personligt. Udstedelsesdato, udløbsdato og formål skal fremgå af tilladelsen. Tilladelsen skal medbringes under transport af våbnene.
Stk. 3. En tilladelse efter stk. 1 bortfalder, når medlemskabet af foreningen ophører, og kan på ethvert tidspunkt tilbagekaldes.
Stk. 4. En skytteforening må kun give tilladelse efter stk. 1,
hvis den holder politimesteren (politidirektøren) underrettet om bestyrelsens sammensætning og foreningens hjemsted.
Det fremgår altså at, for at et bestyrelsesmedlem har ret til at give transporttilladelse, så skal politidirektøren også holdes underrettet om (og godkende) bestyrelsens sammensætning (SKV1)
Og ligeledes i §11 :
§ 11. En skytteforening skal godkendes af politimesteren (politidirektøren), før den kan anskaffe eller besidde våben efter våben- og eksplosivstoflovens § 9, stk. 2.
Stk. 2. En skytteforening kan kun godkendes efter stk. 1 hvis:
1) medlemmerne af foreningens bestyrelse opfylder betingelserne i § 36, og
2) det i øvrigt efter en konkret vurdering af foreningens forhold anses for ubetænkeligt at give godkendelsen.
Stk. 3.
En skytteforening, der er godkendt efter stk. 1, skal holde politimesteren (politidirektøren) underrettet om bestyrelsens sammensætning og foreningens hjemsted.
Altså, alle kan sætte sig ned og kalde sig en skytteforening, men hvis de skal være godkendt til at anskaffe og besidde våben, så skal de holde politidirektøren underrettet om bestyrelsens sammensætning (SKV1).
I min forening indsender vi en ny SKV1 med hele bestyrelsen på hver gang der er sket en udskiftning i bestyrelsen.
I dit tilfælde, hvis sekretæren er medlem af bestyrelsen må det kræve en ny SKV1 hvis han udskiftes, ellers naturligvis ikke.