Som titlen nævner er det et væddemål, som jeg gerne vil vinde da det drejer sig om en middag ;-)
Væddemålet lyder sådan:
At man kan anskaffe sig en særskilt tilladelse hos politiet til en salonriffel bare man er fyldt over 18 år. Det tror jeg ikke kan være sandt da jeg mener man faktisk kun kan anskaffe dem på jagttegn eller normal våbentilladelse. Har jeg ret >>_:
Håber på lidt hjælp fra d'herre <+:
Hjælp til væddemål søges!
- Froe
- Platin Member
- Interesser: Skydning generelt - Jagt
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 26 times
Re: Hjælp til væddemål søges!
Hmm.. Jeg mener det hænger således sammen..
Du kan erhverve dig en riffel hvis:
Du er over 18 år, og i besidelse af et Jagttegn SAMT ansøger og får en våbentilladelse. (til alt andet end glatløbet skal man stadig have våbentilladelse).
Eller
Du er medlem af en skytteforening, over 18 år, og får den på en SKV tilladelse.
Sådan har jeg ihvertfald forstået det... Du har vundet dit væddemål.
Du kan erhverve dig en riffel hvis:
Du er over 18 år, og i besidelse af et Jagttegn SAMT ansøger og får en våbentilladelse. (til alt andet end glatløbet skal man stadig have våbentilladelse).
Eller
Du er medlem af en skytteforening, over 18 år, og får den på en SKV tilladelse.
Sådan har jeg ihvertfald forstået det... Du har vundet dit væddemål.
Dixi !
- CO
- Platin Member
- Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 176 times
Mellem 16 og 18 med forældrenes samtykkeDu er medlem af en skytteforening, over 18 år, og får den på en SKV tilladelse
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot
Sportsskytteklubben Mildot
-
- Bronze Member
- Interesser: luft, fjeder, blankvåben
- Geografisk sted: midt-vest jylland
Se dèt lyder jo godt for mit væddemål :D
tak for de hurtige svar!
tak for de hurtige svar!

Husk Nelson man deler!
for ca 14 år siden kom der en mand i vores skytteforening han ville købe en halvauto cal 22 i vores lokale våbenhandel. som han så ville have en SKV Den ville vi som besyrelse slet ikke vide af og han havde iøvrigt kun været medlem i 2 mdr. En uge efter stod han stolt og skide provokerende med en blå tilladelse udstedt af politiet. på tilladelsen stod der
"tilladelse givet til baneskydning"
Jeg havde vagten den aften og skabte mig en livsfjende da jeg nægtede ham at skyde med den på vores bane.
Fordi....
Manden ikke havde været medlem i mere end 3 mdr
Manden ville skyde med et våben der ikke var godkendt af dds til skydning i deres regi.
Manden ikke havde jagttegn. og derfor ingen ansvarsforsikring.
en sag der trak lange bølger i flere år. vi var bestemt ikke enige i bestyrelsen omkring den sag.
Da vi henvendt os til politiet med det undrende spørgsmål "Hvordan kan i udskrive en blå tilladelse til en person uden jagtegn" Fik vi det svar at de kunne skrive alle de tilladelser de havde lyst til.
Jeg havde vagten den aften og skabte mig en livsfjende da jeg nægtede ham at skyde med den på vores bane.
Fordi....
Manden ville skyde med et våben der ikke var godkendt af dds til skydning i deres regi.
en sag der trak lange bølger i flere år. vi var bestemt ikke enige i bestyrelsen omkring den sag.
Da vi henvendt os til politiet med det undrende spørgsmål "Hvordan kan i udskrive en blå tilladelse til en person uden jagtegn" Fik vi det svar at de kunne skrive alle de tilladelser de havde lyst til.
FT Spaniel
- Trotyl
- This member is
- Interesser: Ammunition, Pistolskydning, Skydevåben iøvrigt
- Geografisk sted: Jammerbugten
- Has thanked: 2 times
bagterp skrev:for ca 14 år siden kom der en mand i vores skytteforening han ville købe en halvauto cal 22 i vores lokale våbenhandel. som han så ville have en SKV Den ville vi som besyrelse slet ikke vide af og han havde iøvrigt kun været medlem i 2 mdr. En uge efter stod han stolt og skide provokerende med en blå tilladelse udstedt af politiet. på tilladelsen stod der
Man kan godt få en almindelig våbentilladelse til et konkurrencevåben. Tilladelsen vil så være betinget af medlemskab af en organisation/forening hvor der findes konkurrenceprogrammer til netop det våben eller den våbentype.
Hvis ellers formanden tillader det, kan riffelskytter erhverve eget våben fra dag 1.bagterp skrev: Fordi....
Våbnet skal honorere de krav der er stillet i skyttebogen. Derfor kan han ikke deltage i DDS skydning med det. Er banen godkendt til pågældende kaliber, er der ikke noget i vejen for rent teknisk at skyde der.bagterp skrev: Manden ville skyde med et våben der ikke var godkendt af dds til skydning i deres regi.
Den ansvarsforsikring der er knyttet til jagttegnet, dækker kun ved skader der er forvoldt som følge af jagtudøvelse. Skyder man på bane, skal man enten være dækket af den arrangerende organisations forsikring eller have tegnet en forsikring selv (gælder også NVF-skydninger).bagterp skrev: Manden ikke havde jagttegn. og derfor ingen ansvarsforsikring.
Politiet kan kun udstede tilladelser i henhold til lovgivningen.bagterp skrev: Da vi henvendt os til politiet med det undrende spørgsmål "Hvordan kan i udskrive en blå tilladelse til en person uden jagtegn" Fik vi det svar at de kunne skrive alle de tilladelser de havde lyst til.
Hverken mere eller mindre...
Hvad man ikke har i hovedet, må man have i tanken...
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: Slettes
- Geografisk sted: Danmark
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 290 times
...i er da osse så kedelige derovre....tungsindige nærmest med iblandet kommunismebagterp skrev:for ca 14 år siden kom der en mand i vores skytteforening han ville købe en halvauto cal 22 i vores lokale våbenhandel. som han så ville have en SKV Den ville vi som besyrelse slet ikke vide af og han havde iøvrigt kun været medlem i 2 mdr. En uge efter stod han stolt og skide provokerende med en blå tilladelse udstedt af politiet. på tilladelsen stod der
Fordi....

- Trotyl
- This member is
- Interesser: Ammunition, Pistolskydning, Skydevåben iøvrigt
- Geografisk sted: Jammerbugten
- Has thanked: 2 times
Kommunisme... ???
Er det ikke et fænomen, der hovedsageligt forekommer i de vidtstrakte områder øst for storebæltsbroen.....??? <+:
|X|^
SORRY
Er det ikke et fænomen, der hovedsageligt forekommer i de vidtstrakte områder øst for storebæltsbroen.....??? <+:

SORRY

Hvad man ikke har i hovedet, må man have i tanken...