Jeg er ved at lave en skydetårn i træ.
I jagt loven står der at der skal være 130 meter til en ejendom ,
Må jeg sætte mit tårn i en skov 100 meter fra naboskel ??? der er ingen hus kun en mark ???
Afstand til skydetårn
- Paco
- Gold Member
- Interesser: Bukke og andejagt
- Geografisk sted: Ringkøbing
Re: Afstand til skydetårn
Du har ret med at der står ejendom, men det betyder ikke huset men hele Ejendommen, altså også jorden omkring! det er kun muligt/lovligt med en nabo aftale!
Kan efter lidt søgen finde denne!
http://www2.skovognatur.dk/udgivelser/2 ... .htm#kap09
Kan efter lidt søgen finde denne!
http://www2.skovognatur.dk/udgivelser/2 ... .htm#kap09
Retten til at forsvare sine holdninger, bør alle have, og retten til at have sine holdninger, bør alle forsvare.
- Raven
- Gold Member
- Interesser: Jagt, genladning
- Geografisk sted: Jammerbugten
- Been thanked: 10 times
Jeps 130 meter til skel ellers skal du ha en skriftelig naboaftale vel og mærke!
Nu forhenværende medlem af Danmarks Jægerforbund. Indtil de bekendte kulør ift. kommende naturnationalparker!!
Jesper Hansen skrev:Jeps 130 meter til skel ellers skal du ha en skriftelig naboaftale vel og mærke!
Tak skal i have...har lige fået en skriftlig ok
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 304 times
- Been thanked: 1122 times
Jeg ved godt det ikke har noget med spørgsmålet at gøre, men jeg kunne ikke lade være med at hæfte mig ved, at Skovtursstyrelsen skriver, at siderne på platformen højst må være 85 cm. høje. Jeg checkede lige bekendtgørelsen fra 2004, og det er sørme 85 cm der står i den bekendtgørelse.
I bekendtgørelse nr. 870 af 4. juli 2007 om udsætning af vildt, jagtmåder og jagtredskaber er dettte rettet til højst 110 cm. ( § 1 stk. 2 nr. 3). Det er fordi arbejdsmiljøreglerne bestemmer, at folk der arbejder på en platform eller stillads over en vis højde, skal beskyttes af rækværk på mindst en meters højde, og jagtloven hjemler ikke undtagelser fra arbejdsmiljølovgivningen.
Det sørgelige er, at jeg og andre gjorde Skovtursstyrelsen opmærksom på dette allerede i midthalvfemserne, så det tog altså rundt regnet 10 år at få det på plads.
Vi må da ikke håbe det tager ligeså lang tid at ophæve forbudet mod lyddæmpere, det har jeg altså ikke tålmodighed til.
I bekendtgørelse nr. 870 af 4. juli 2007 om udsætning af vildt, jagtmåder og jagtredskaber er dettte rettet til højst 110 cm. ( § 1 stk. 2 nr. 3). Det er fordi arbejdsmiljøreglerne bestemmer, at folk der arbejder på en platform eller stillads over en vis højde, skal beskyttes af rækværk på mindst en meters højde, og jagtloven hjemler ikke undtagelser fra arbejdsmiljølovgivningen.
Det sørgelige er, at jeg og andre gjorde Skovtursstyrelsen opmærksom på dette allerede i midthalvfemserne, så det tog altså rundt regnet 10 år at få det på plads.
Vi må da ikke håbe det tager ligeså lang tid at ophæve forbudet mod lyddæmpere, det har jeg altså ikke tålmodighed til.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.