At man skal have patronsamler tilladelse til disse:
http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?L ... 38EndTagRU
Det er sgu da mere end usandsynligt at en kriminel ville smelte akrylklodsen og "befri" indholdet - finde en egnet gøb og gå amok ::-;<
Men - de er selvfølgelig ret farlige at kaste med ;-)
"Patronsamlertilladelse til patroner støbt in i akryl?"
- Aske
- Silver Member
- Interesser: Skydning, våben, historie
- Geografisk sted: Jylland ude mod vest
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 5 times
Re: Kan det virkelig passe???
Tjaa ... jeg skal have deaktiveret min lille samling af tomme patronhylstre ... Fordi det første en kriminel ville gøre, var at stjæle dem med genladning for øje. Han, eller hun, vil selvfølgelig drøne ud og købe dieset til genladning af en (1) cal. 500 nitro express, en (1) 416. remington magnum osv. osv. ::-;<
jojo selvfølgelig vil han/hun gøre det .... :;_=)
jojo selvfølgelig vil han/hun gøre det .... :;_=)
Nogen gange bliver man i tvivl om, hvorvidt man lever i et land eller en vittighed ... 

- Lycon
- Admin
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 593 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
Hvordan deaktivere man et tomt patronhylster?Aske skrev:Tjaa ... jeg skal have deaktiveret min lille samling af tomme patronhylstre ...
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington
SOE agent Pearl Witherington
- Aske
- Silver Member
- Interesser: Skydning, våben, historie
- Geografisk sted: Jylland ude mod vest
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 5 times
Hehe ... deaktivering er så måske ikke det rigtige ord, men man skal vistnok fjerne fænghætten, selvom den er afskudt samt bore et lille hul i siden af hylsteret, således at en udspekuleret kriminel med genladningstilladelse ikke kan anvende dem.
Man kan jo også bare vade ind i hvilken som helst krudtbutik i dagens dk og købe ind til genladning... ::-;< :;_=)
Man kan jo også bare vade ind i hvilken som helst krudtbutik i dagens dk og købe ind til genladning... ::-;< :;_=)
Nogen gange bliver man i tvivl om, hvorvidt man lever i et land eller en vittighed ... 

- HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Mekanik
- Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 161 times
Hvis du har riffeltilladelse, må du da gerne opbevare tomme patronhylstre i den kaliber du har tilladelse til.Aske skrev:Hehe ... deaktivering er så måske ikke det rigtige ord, men man skal vistnok fjerne fænghætten, selvom den er afskudt samt bore et lille hul i siden af hylsteret, således at en udspekuleret kriminel med genladningstilladelse ikke kan anvende dem.
Med genladning for øje.!
Mht akryl-blokken, så tvivler jeg stærkt på at FIOCCI har puttet ladte patroner i blokken, men det faktum at det er ægte patronhylster - og ægte projektil, gør at det kræver tilladelse til kaliberen/kalibrene eller patronsamlertilladelse. Det er komponenterne som gør det.
Man skal også have tilladelse til de væg-displays af cal 12 patroner, riffelpatroner som man ser hos våbenhandlere - altså som privatperson. De vægdisplays af patroner som bare hænger på en plastic-skal - de er heller ikke fyldte med krudt eller ægte fænghætter. Men det er ægte hylstre og ægte projektiler der er isat.
Dermed kræves stadig tilladelse til kaliberen - eller patronsamlertilladelse.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
- Tony Rosgaard
- UDMELDT AF NVF
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Jep. De skal ifølge Midtjysk politi alle deaktiveres. Og på spørgsmålet om hvordan man lige gør det med en gammel pakke cal. 41 rimfire (Til Derringeren.) Var svaret: Har du ikke sådan en hammer til at adskille dem med (Sikkert en kvaje hammer.
)
Så det gør vi en dag hvor vi alligevel ikke skal noget de følgende dage

Så det gør vi en dag hvor vi alligevel ikke skal noget de følgende dage

Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig