Misforstår jeg noget, eller er reglerne nu blevet skærpet, så man skal medbringe sin våbenpåtegning ? (DET TROEDE JEG MAN ALTID SKULLE I FORVEJEN !!!)
Artikel fra skytten.dk
--------------------
Politiet kræver gyldige tilladelser fra skytter
Svinninge Skytteforening, som skal stå for våbenopbevaringen ved landsstævnet i Holbæk, har haft en henvendelse fra politiet, som har stillet nogle krav til våbenopbevaringen.
- Politiet har stillet krav om, at skytterne skal have en gyldig våbenpåtegning eller en gyldig transporttilladelse, som de skal kunne fremvise, hvis de vil have udleveret deres våben, oplyser Carsten Iversen, som i denne sammenhæng er repræsentant for Svinninge Skytteforening.
Problemet bør ikke være så stort, da det er et krav, at skytter skal have disse tilladelser på sig, når de har omgang med våben. Måske oplever skytterne, at det bliver mere bøvlet, men det samme gør de mennesker, der skal passe våbenopbevaringen.
- Politiet siger det ikke direkte, men man fornemmer klart, at de har skærpet kravene på grund af situationen på Sjælland, siger Carsten Iversen og henviser til bandekrig og tyverier fra skytteforeninger.
Derfor opfordres skytter til at pakke kufferten ekstra grundigt, så de ikke skal en tur retur for at få lov til at skyde ved landsstævnet.
Skrevet af Helle Veel 24-06-2009
-----------------
Jeg synes faktisk det er lidt "skuffende" at det overhovedet bør være nødvendigt at indskærpe den slags og for den sags skyld skrive en artikel om det. Man har vel sin våbenpåtegning på sig når man tager sit våben med nogle steder, og længere er den ikke !
MVH Peter
Landsstævne og våbenpåtegning
-
- Silver Member
- Interesser: Luftskydning
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 3 times
Landsstævne og våbenpåtegning
LP Baikal IZH53M .177 & Weihrauch HW40 .177
LG-M Feinwerkbau 300S & Diana 60
LG-S Diana 22 & 35 (.177) & 31 Panther (.22)
LG-R Baikal IZH61M & Anschutz 275 4,40mm
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 329 times
- Been thanked: 949 times
- Kontakt:
Re: Landsstævne og våbenpåtegning
Næh, det er bare den typiske DDS holdning til lovgivning og regler.Mischa skrev:Misforstår jeg noget, eller er reglerne nu blevet skærpet, så man skal medbringe sin våbenpåtegning ? (DET TROEDE JEG MAN ALTID SKULLE I FORVEJEN !!!)
Du ved: Regler er jo bare regler, ikke noget vi behøver overholde.
Det er mig en stor kilde til forundring at man kan offentliggøre et indlæg som ovenstående, but then again - der har jo også af og til være bragt afterlysninger, når en DDS skytte havde glemt sit våben ved et eller andet stævne...
Edit: PS: Man SKAL derudover have gyldig kvittering for medlemsskab af skytteforening på sig, men den regel er det ikke sikkert vil blive håndhævet, så vidt jeg kan læse af artiklen. Den nævnes ihvertfald ikke.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- HePe
- Platin Member
- Interesser: våben- og jagtlovgivningen
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Landsstævne og våbenpåtegning
Efter våbenlovens § 2 d er det IKKE tilstrækkelig kun at have medlemsbevis og våbenpåtegning (våbenlegitimation)!
Man skal også medbringe yderligere legitimation, f.eks. kørekort eller andet ID-kort!
Man skal også medbringe yderligere legitimation, f.eks. kørekort eller andet ID-kort!