Flytning og tilladelser?
- Bissen
- Gold Member
- Interesser: Airbrush og våben.
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 1 time
Flytning og tilladelser?
Hej gutter.
Jeg har fået ny lejlighed og skal derfor til at ændre min adresse.
Jeg har flyttet det meste men vil ikke flytte våbenskabet før jeg har styr på reglerne angående dette.
Hvordan er reglerne angående adresse skift og våben tilladelser?
Nu skal jeg jo nok have ændret dem alle til den korrekte adresse.
/ Bissen
Jeg har fået ny lejlighed og skal derfor til at ændre min adresse.
Jeg har flyttet det meste men vil ikke flytte våbenskabet før jeg har styr på reglerne angående dette.
Hvordan er reglerne angående adresse skift og våben tilladelser?
Nu skal jeg jo nok have ændret dem alle til den korrekte adresse.
/ Bissen
- HCSniper
- Bronze Member
- Interesser: jagt , long ranges shooting
- Geografisk sted: Midt jylland
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Flytning og tilladelser?
Hej.
Da jeg flyttet fra Fyn til det midt jyske snakket jeg den lokale betjent han sage at det ikke var nødvendig da de kunne se på folkeregister hvor jeg have hjemme. har efterfølgene fået fornyet et par stykker uden problemer.
HCSniper
Da jeg flyttet fra Fyn til det midt jyske snakket jeg den lokale betjent han sage at det ikke var nødvendig da de kunne se på folkeregister hvor jeg have hjemme. har efterfølgene fået fornyet et par stykker uden problemer.
HCSniper
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Og så har man et par uger omkring flytningen til at få diverse tilmeldinger på plads.kanten af våbentilladelsen skrev: Tilladelsen er gældende på den adresse hvor De er tilmeldt folkeregisteret
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
- Great Dane
- Platin Member
- Interesser: Skydejern generelt
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 35 times
Der er dog gråzoner, hvor jeg fik koldsved efter flytningen til Jylland. Samlertilladelsen var nemlig adressebestemt, og det havde jeg da ikke tænkt på da jeg forespurgte politiet, og fik svaret at de gik ud fra folkeregistret. Så jeg var meget brødebetynget da jeg kontaktede Esbjerg politi et års tid efter flytningen, og forklarede min upser og spurgte om ikke den burde have været ændret. Den venlige herre på våbenkontoret grinede bare og sagde at så var det jo godt at vi nu kunne få styr på det sidste....
Og genladningstilladelsen flyttede han og forlængede løbetiden uden noget bøvl, men der havde jeg også bevaret mit laderum på Sjælland indtil sidste år.
Våbentilladelser med undtagelse af følgende skal der ikke anmeldes flytning på:
Genladningstilladelse
Samlertilladelse
Forhandlertilladelse
Bøssemagertilladelse

Våbentilladelser med undtagelse af følgende skal der ikke anmeldes flytning på:
Genladningstilladelse
Samlertilladelse
Forhandlertilladelse
Bøssemagertilladelse
Mvh Great Dane
- Topcat
- Platin Member
- Geografisk sted: Nordjylland.
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 24 times
Jeg ringede også til det lokale våbenkontor da jeg flyttede, men fik her at vide at det ikke var nødvendigt at ændre genladningstilladelsen...Great Dane skrev: Våbentilladelser med undtagelse af følgende skal der ikke anmeldes flytning på:
Genladningstilladelse

Jeg kan ikke umiddelbart finde noget på skrift på retsinformation, anyone?
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.
- japh
- Platin Member
- Interesser: Pistolskydning, IPSC et al
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Genopladningstilladelsen specificerer hvilken adresse genopladningen foregår på. Så hvis du flytter og laver nyt laderum skal der ny tilladelse til.Topcat skrev:[Jeg ringede også til det lokale våbenkontor da jeg flyttede, men fik her at vide at det ikke var nødvendigt at ændre genladningstilladelsen...
Tag evt selv et kig på ansøgningsskemaet: http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/7EA1C ... 2_0697.pdf
-jens
- Topcat
- Platin Member
Ja, det var også hvad jeg spurgte om da jeg ringede til den lokale, men fik at vide at det ikke var nødvendigt at søge ny tilladelse. På din våbentilladelse står der jo også hvilken adresse våbnet opbevares på.japh skrev:Genopladningstilladelsen specificerer hvilken adresse genopladningen foregår på. Så hvis du flytter og laver nyt laderum skal der ny tilladelse til.
Tag evt selv et kig på ansøgningsskemaet: http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/7EA1C ... 2_0697.pdf
- japh
- Platin Member
- Interesser: Pistolskydning, IPSC et al
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Jojo, men du kan jo bo et sted og genlade et andet - så det lugter jo lidt af at de ikke har gidet at kigge på tilladelsen før de svarede digTopcat skrev:Ja, det var også hvad jeg spurgte om da jeg ringede til den lokale, men fik at vide at det ikke var nødvendigt at søge ny tilladelse. På din våbentilladelse står der jo også hvilken adresse våbnet opbevares på.japh skrev:Genopladningstilladelsen specificerer hvilken adresse genopladningen foregår på. Så hvis du flytter og laver nyt laderum skal der ny tilladelse til.

-jens
- Topcat
- Platin Member
Joh det er rigtigt nok, jeg prøver at ringe ind til hovedstationen senere idag.japh skrev: Jojo, men du kan jo bo et sted og genlade et andet - så det lugter jo lidt af at de ikke har gidet at kigge på tilladelsen før de svarede dig
- Topcat
- Platin Member
Jeg har lige talt med hovedstationen, de så ingen grund til at ændre genladningstilladelsen, såfremt jeg stadig havde genladningsrum på folkeregisteradressen.