Dom i våbensag på Skytten.dk
- Grendel
- Platin Member
- Interesser: Pistolskydning, IPSC
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 9 times
Dom i våbensag på Skytten.dk
En har fået dom over ikke at ligge inde med dokumentation på våben overdragelse til anden modtager.
http://www.skytten.dk/Default.aspx?ID=3 ... ewsID=1094
http://www.skytten.dk/Default.aspx?ID=3 ... ewsID=1094
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin
Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 305 times
- Been thanked: 1123 times
Re: Dom i våbensag på Skytten.dk
Hmmm. Det ene øjeblik er der frit lejde, det næste er der nul-tolerance. Den der er efter min mening under bagatelgrænsen.
...er godt og grundigt træt af, at de lovlydige skal undgælde for lovovertrædernes synder
...er godt og grundigt træt af, at de lovlydige skal undgælde for lovovertrædernes synder

Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
- Topcat
- Platin Member
- Geografisk sted: Nordjylland.
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 24 times
Det er da altid noget at der ikke er nogen der røg i spjældet... 

Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.
- Mausertossen
- Platin Member
- Interesser: skydevåben
- Geografisk sted: Bagsværd
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 13 times
En ide er at have et sæt transporttilladelser med de relevante felter udfyldt sammen med sit våben så man kun skal sætte formål og dato på og så underskrive de to blanketter. Gør det lidt nemmere.
Søren
Søren
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.
And there were crackpots.
- Grendel
- Platin Member
Hvad gør man lige når sit våben skal en tur til våbensmeden? Jeg ved at våbensmeden skriver våbnet i sin våbenbog men er skytten dækket ind med en Transporttilladelse eller har våbensmeden et bilag til samme?.
- japh
- Platin Member
- Interesser: Pistolskydning, IPSC et al
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Få ham til at skrive en kvittering for modtagelse - det burde være fint.Grendel skrev:Hvad gør man lige når sit våben skal en tur til våbensmeden? Jeg ved at våbensmeden skriver våbnet i sin våbenbog men er skytten dækket ind med en Transporttilladelse eller har våbensmeden et bilag til samme?.
-jens
- 45LongColt
- Bronze Member
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Ja, de gange jeg har indleveret våben til våbensmeden, enten mine egne eller foreningens, har jeg fået en kvittering på indleveringen så det til enhver tid har kunnet dokumenteres hvor våbnet opholder sig hvis det skulle blive nødvendigt.japh skrev:Få ham til at skrive en kvittering for modtagelse - det burde være fint.Grendel skrev:Hvad gør man lige når sit våben skal en tur til våbensmeden? Jeg ved at våbensmeden skriver våbnet i sin våbenbog men er skytten dækket ind med en Transporttilladelse eller har våbensmeden et bilag til samme?.
"Speak softly and carry a big gun; you will go far."
- Grendel
- Platin Member
Ja, selvfølgelig (men hvordan harmonere det med udtalelsen på skytten hvor der altid skal foreligge en transporttilladelsejaph skrev:Få ham til at skrive en kvittering for modtagelse - det burde være fint.Grendel skrev:Hvad gør man lige når sit våben skal en tur til våbensmeden? Jeg ved at våbensmeden skriver våbnet i sin våbenbog men er skytten dækket ind med en Transporttilladelse eller har våbensmeden et bilag til samme?.

Husk at sagen er staret for ca. 1,5 år siden og det er formanden det er gået udover og det var et medlem af bestyrelsen der forliste de 2 rifller (en i 22 og en i 6,5) der blev væk. Det bliver lidt sjovt at se fremtiden Formanden hæfter for ALT som bestyrlsen laver med våben transport og Lign. Jeg tror at det bliver svært at finde nyge formænd i fremtid.
Ps. Personen der ikke ved hvor at de 2 riffler blev afleveret var/er medlem af et udvalg hos DDS. både den gang og i dag. Og da det var klart at der blev en sag forlod han klubben og meldte sig ind en ande klub.
Tænk lige over den
Ps. Personen der ikke ved hvor at de 2 riffler blev afleveret var/er medlem af et udvalg hos DDS. både den gang og i dag. Og da det var klart at der blev en sag forlod han klubben og meldte sig ind en ande klub.
Tænk lige over den

I en perfekt verden er alt skydning skatteyderbetalt.
købmand
købmand
- japh
- Platin Member
- Interesser: Pistolskydning, IPSC et al
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Det er vel fordi de taler før de tænker.. ellers skal man jo skrive transporttilladelser til politiet når man overgiver et våben til destruktion.. og våbensmede har nu pludselig kun een dag til at udføre aftalt arbejdeGrendel skrev:Ja, selvfølgelig (men hvordan harmonere det med udtalelsen på skytten hvor der altid skal foreligge en transporttilladelsejaph skrev:Få ham til at skrive en kvittering for modtagelse - det burde være fint.)

-jens