Hej. Er det stadig muligt at opnå tilladelse til opbevaring af blyhaglpatroner, til brug ved jagt i udlandet? Og hvor kan jeg finde lovteksten?
Mvh
FKN
"Er det muligt at opnå tilladelse til opbevaring af blyhagl?
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: Slettes
- Geografisk sted: Danmark
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 290 times
Re: Tilladelser
NEJ!. Du får bøde hvis du opbevare blyhaglpatroner..+ jagttegn er i fare.FKN skrev:Hej. Er det stadig muligt at opnå tilladelse til opbevaring af blyhaglpatroner, til brug ved jagt i udlandet? Og hvor kan jeg finde lovteksten?
Mvh
FKN
Du kan opnå tilladelse til at samle på haglpatroner med bly i...men så er det kun een af hver type.
Du må dog gerne skyde med blyhaglspatroner som sortkrudtskytte, hvor drivmidlet i patronen selvfølgelig er sortkrudt, og skydningen foregår på en skydebane kun.
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Re: "Er det muligt at opnå tilladelse til opbevaring af blyhagl?
- overskrift tilrettet til noget anvendeligt
- du skal opdatere din profil med geografi/interesse jfr reglerne
- du skal opdatere din profil med geografi/interesse jfr reglerne

"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 305 times
- Been thanked: 1123 times
Re: Tilladelser
Ja, det kommer her. Først de paragraffer i Våbenloven der bestemmer, at du skal have en tilladelse til dem:FKN skrev:Tak for svaret, findes det som et cirkulære i våbenloven?
FKN
§ 1. Det er forbudt uden tilladelse af justitsministeren eller den, han dertil bemyndiger, at indføre eller tilvirke:
1) Skydevåben samt piber, låsestole, aftagelige magasiner og baskyler til skydevåben,
2) ammunition til skydevåben, derunder også patronhylstre, tændskruer, fænghætter, brandrør og projektiler,
Af våbencirkulæret fremgår så, hvem der kan få sådan en tilladelse:§ 2. Det er forbudt uden tilladelse fra justitsministeren eller den, ministeren bemyndiger dertil, ved overdragelse at erhverve genstande eller stoffer, der er omfattet af forbuddet i § 1
Jeg ved ikke om der overhovedet findes sådanne dispensationer mere. Hvis der ikke gør, er det hul lukket, og så gives der ikke tilladelse til blyhaglpatroner.§ 9. Tilladelse til blyhaglpatroner kan kun gives til personer, der godtgør at skulle anvende blyhaglpatroner til flugtskydning i de afdelinger under Dansk Flugtskydnings Forbund, der har dispensation fra Miljøstyrelsen til at anvende blyhaglpatroner på deres skydebaneanlæg.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
Re: "Er det muligt at opnå tilladelse til opbevaring af blyhagl?
Tak for det uddybende svar, lige det svar jeg håbede på.
Profil dermed opdateret.
FKN
Profil dermed opdateret.
FKN