http://www.jaegerforbundet.dk/page651.a ... id651=1427
Når de skriver sikkringsskab er det så min. skafo blå godkendt.(samme som kravet til våbenskab)HePe skrev:De nye regler for opbevaring af ammunition er tidligere omtalt her, Emne: Bekendtgørelse af lov om våben og eksplosivstoffer.
De nye regler blev kendt, da udkastet til bekendtgørelsen blev udsendt i høring, omtalt her, Emne: Høringer
Hvis hele rummet er skafor blå eller bedre, så er der intet problem.... så må det ligge på skrivebordet derinde.Lars Christensen skrev:Hvad så hvis "gemmeskabet" er anbragt i et rum, med alarm (både rum og adgang)?
Ja, men så dækker forsikringen ikke ved indbrud. Bunkeren vil komme under betegnelsen udhuse, og der dækker forsikringen ikke særligt indbo.Exterminator skrev:Gammel tysk bunker i baghaven er også en løsning - med en blå Skafor dør i
Ikke som udgangspunkt, men de er helt sikkert til at tale med hvis ønsket er der. De godtog at min indboforsikring også dækker inventar i mit udhus mod at jeg også der fik sat en rumføler op.Fast Fumble skrev: Ja, men så dækker forsikringen ikke ved indbrud. Bunkeren vil komme under betegnelsen udhuse, og der dækker forsikringen ikke særligt indbo.
Det passer ikke helt. Skafor blå sikring er relativt normal. det du beskriver er skafor rød.Lassescout skrev:Hmmm. Noget i retning af Skafor blå boksdør. Støbt boksrum med tentorstål vandret og lodret for hver 20 cm. Støbt gulv og loft. Alternativt fastboltet stålplade i loftet. ingen vinduer.
Er du kommet så langt kan du ligeså godt købe en Skafor rød boksdør, og så gå hele vejen. Har selv haft tanken, men starter lige med at bygge et hus med dedikeret laderum fra starten. Det er vist så langt jeg kan få fruen til at strække sig i første omgang.
Det har hele tiden været tilladt når man opbevarede i et godkendt våbenskab.ITemplate skrev:Modsat tidligere regler må man nu gerne mase ammunition ind i samme rum som våbene (et våbenskab med kun eet rum)?
Så længe det er godkendte, forsvarligt fastboltede skabe er der vel ingen der kan blande sig i om man opbevarer sine våben og ammo i 1, 2, 3 eller flere skabe?ITemplate skrev:Hvis man vil gøre det lidt sværere for eventuelle tyve, så kan man købe et alm skafor blå våbenskab til ammunitionen og placere det nye skab klods op og ned af det gamle?
Sund fornuft er ikke bare nok når vi taler om regel-Danmark. At have våben og ammunition i samme skab synes jeg er en dårligere løsning end at have ammunitionen i aflåst gemme andetsteds i huset. Med den her regel vil mange garanteret gemme våben og ammunition sammen...Mapzter skrev:Det har hele tiden været tilladt når man opbevarede i et godkendt våbenskab.ITemplate skrev:Modsat tidligere regler må man nu gerne mase ammunition ind i samme rum som våbene (et våbenskab med kun eet rum)?Så længe det er godkendte, forsvarligt fastboltede skabe er der vel ingen der kan blande sig i om man opbevarer sine våben og ammo i 1, 2, 3 eller flere skabe?ITemplate skrev:Hvis man vil gøre det lidt sværere for eventuelle tyve, så kan man købe et alm skafor blå våbenskab til ammunitionen og placere det nye skab klods op og ned af det gamle?