Afkortning af hagl/riffel løb?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Brugeravatar
Sako75
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt,dykning, skydning etc
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Afkortning af hagl/riffel løb?

Indlæg af Sako75 » 18. apr 2010, 21:41

Stod den anden dag og snakkede med min lokale våbenhander om afkortning af pibe/løb på et våben.
Han fortalte at de ikke oplyste politiet om at totallængden var blevet ændret når de afkortede et våben.
Hvad har i andre af erfaringer, bliver jeres tilladelser ændret, eller er det først noget der i praksis bliver gjort ved en evt. omreg. af våbnet?

Og til sidst, hvad siger loven om det?
"The only way of discovering the limits of the possible is to venture a little way past them into the impossible."

Brugeravatar
Theredmist
Silver Member
Silver Member
Interesser: ww2 våben, M89, hjemmeladning
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 24 times
Been thanked: 13 times

Re: Afkortning af hagl/riffel løb?

Indlæg af Theredmist » 24. apr 2010, 11:20

Så vidt jeg ved er det ikke noget de plejer at gå højt op i... Jeg har selv savet et par dobbeltløbede over i min tid (til pjat-skydning) og jeg mener ikke at det skulle være forbudt... Bare de overholder målene... (55 cm) Med riffel mener jeg kun du skal oplyse ved pibeskift/køb og opboring til anden kaliber....
"If guns are outlawed, only the government will have guns. Only the police, the secret police, the military, only the government --and a few outlaws. I intend to be among the outlaws."

Brugeravatar
HVK
Platin Member
Platin Member
Interesser: 2. VK.
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 31 times

Re: Afkortning af hagl/riffel løb?

Indlæg af HVK » 24. apr 2010, 13:57

Sako75 skrev:Stod den anden dag og snakkede med min lokale våbenhander om afkortning af pibe/løb på et våben.
Han fortalte at de ikke oplyste politiet om at totallængden var blevet ændret når de afkortede et våben.
Hvad har i andre af erfaringer, bliver jeres tilladelser ændret, eller er det først noget der i praksis bliver gjort ved en evt. omreg. af våbnet?

Og til sidst, hvad siger loven om det?
Spørger du din lokale "ven" siger han at afkortning udelukkende er en bøssemager opgave, men det er fordi han kløjs i, og fejlfortolker ordet "tilvirke" i våbenloven... I mine øjne er der intet til hinder i at afkorte våben så længe alle gældende regler overholdes....
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel

Besvar