Stod den anden dag og snakkede med min lokale våbenhander om afkortning af pibe/løb på et våben.
Han fortalte at de ikke oplyste politiet om at totallængden var blevet ændret når de afkortede et våben.
Hvad har i andre af erfaringer, bliver jeres tilladelser ændret, eller er det først noget der i praksis bliver gjort ved en evt. omreg. af våbnet?
Og til sidst, hvad siger loven om det?
Afkortning af hagl/riffel løb?
- Sako75
- Gold Member
- Interesser: Jagt,dykning, skydning etc
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Afkortning af hagl/riffel løb?
"The only way of discovering the limits of the possible is to venture a little way past them into the impossible."
- Theredmist
- Silver Member
- Interesser: ww2 våben, M89, hjemmeladning
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 13 times
Re: Afkortning af hagl/riffel løb?
Så vidt jeg ved er det ikke noget de plejer at gå højt op i... Jeg har selv savet et par dobbeltløbede over i min tid (til pjat-skydning) og jeg mener ikke at det skulle være forbudt... Bare de overholder målene... (55 cm) Med riffel mener jeg kun du skal oplyse ved pibeskift/køb og opboring til anden kaliber....
"If guns are outlawed, only the government will have guns. Only the police, the secret police, the military, only the government --and a few outlaws. I intend to be among the outlaws."
- HVK
- Platin Member
- Interesser: 2. VK.
- Geografisk sted: Østjylland
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 31 times
Re: Afkortning af hagl/riffel løb?
Spørger du din lokale "ven" siger han at afkortning udelukkende er en bøssemager opgave, men det er fordi han kløjs i, og fejlfortolker ordet "tilvirke" i våbenloven... I mine øjne er der intet til hinder i at afkorte våben så længe alle gældende regler overholdes....Sako75 skrev:Stod den anden dag og snakkede med min lokale våbenhander om afkortning af pibe/løb på et våben.
Han fortalte at de ikke oplyste politiet om at totallængden var blevet ændret når de afkortede et våben.
Hvad har i andre af erfaringer, bliver jeres tilladelser ændret, eller er det først noget der i praksis bliver gjort ved en evt. omreg. af våbnet?
Og til sidst, hvad siger loven om det?
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel
Erwin Rommel