Hej. Jeg ved at emnet har været oppe at vende tidligere, f.eks. her http://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f ... 1&start=25.
Dog er jeg ikke blevet helt afklaret omkring hvad der er lovligt.
Forestil jer følgende situation:
Jeg tager i sommerhus hvor jeg har et våbenskab, som kun jeg har adgang til. Jeg medbringer mine SKV registrerede våben, da jeg i løbet af perioden hvor jeg er i sommerhus, kører direkte fra sommerhuset og til en klub hvor jeg skyder og retur. Perioden jeg er i sommerhus er længere end fra dagen før til dagen efter skydeaktiviteten.
Er dette lovligt?
På forhånd tak.
Midlertidig opbevaring af våben i sommerhus - lovlig?
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Re: Midlertidig opbevaring af våben i sommerhus - lovlig?
Mig bekendt er der ikke noget krav om at du skal opbevare dine våben på din bopæl. Opbevaring i et våbenskab i sommerhuset, når du opholder dig der, er i mine øjne 100% lovligt.
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
- Ølgaard
- This member is
- Interesser: Håndvåben - Blankvåben
- Geografisk sted: KBH.
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 108 times
HUSK kalibre, jeg/vi skyder meget i Sverige og Norge, samt Tyskland, med store kalibre, 44Mag, 45ACP 50AE, det må vi jo ikke, i Dannevang, da vi stadig er under "forsorgen", men når Svensken, Norsken Tysken, kommer herover, må de skyde med alt.
Så når der var ammo tilbage, bad jeg om så sent i 1999. en tilladelse til at opbevare de kalibre som jeg ikke havde tilladelse til.
Jeg har haft tilladelsen uden problemer, siden, MEN MEN, nu er der en ny sheriffffffff.
Som vil have at selv luftgeværer over et vist tryk skal på pap.
SÅ PROBLEMER IGEN IGEN.

Så når der var ammo tilbage, bad jeg om så sent i 1999. en tilladelse til at opbevare de kalibre som jeg ikke havde tilladelse til.
Jeg har haft tilladelsen uden problemer, siden, MEN MEN, nu er der en ny sheriffffffff.

SÅ PROBLEMER IGEN IGEN.

Den er du lige nød til at specifere lidt !Ølgaard skrev: Som vil have at selv luftgeværer over et vist tryk skal på pap.
SÅ PROBLEMER IGEN IGEN.
![]()
![]()
![]()
I don't know with what weapons the 3rd world war will be fought,
but I know that the 4th will be fought with clubs.
-Albert Einstein
but I know that the 4th will be fought with clubs.
-Albert Einstein
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Det kan godt være det bare er mig, men jeg kan ikke rigtig se sammenhængen mellem det du skriver, og Mojojojo's forespørgsel om at at opbevare SKV registrerede våben i et våbenskab i sommerhuset?Ølgaard skrev:HUSK kalibre, jeg/vi skyder meget i Sverige og Norge, samt Tyskland, med store kalibre, 44Mag, 45ACP 50AE, det må vi jo ikke, i Dannevang, da vi stadig er under "forsorgen", men når Svensken, Norsken Tysken, kommer herover, må de skyde med alt.

Slava Ukraini!
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
- Lycon
- Admin
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 592 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
Nej det er ikke bare dig. :alcohol:Mapzter skrev:Det kan godt være det bare er mig, men jeg kan ikke rigtig se sammenhængen mellem det du skriver, og Mojojojo's forespørgsel om at at opbevare SKV registrerede våben i et våbenskab i sommerhuset?Ølgaard skrev:HUSK kalibre, jeg/vi skyder meget i Sverige og Norge, samt Tyskland, med store kalibre, 44Mag, 45ACP 50AE, det må vi jo ikke, i Dannevang, da vi stadig er under "forsorgen", men når Svensken, Norsken Tysken, kommer herover, må de skyde med alt.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington
SOE agent Pearl Witherington