antal våben
-
- Bronze Member
- Interesser: Artillerigranater
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 21 times
antal våben
hej jeg er kommet lidt i problemer da jeg har købt et par nye rifler og nu har jeg fået at vide at jeg kun kan få godkendt to våben til hver skydekategori, mit spørgsmål er så hvor i loven står dette, har kigget efter men kan kun finde begrænsning på pistoler
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Re: antal våben
Hvem har sagt det ? Er det en intern regel i din skytteforening, eller er det politiet ?
Hvis det er politiet kan du pænt bede dem udstede de tilladelser du har krav på. Hvis de fastholder afslaget, så anmod om at få det skriftligt med begrundelse og klagevejledning jvf. reglerne i Forvaltningsloven, og så fortæl dem samtidig, at du selvfølgelig vil klage hele vejen over det magtmisbrug de i deres retsvildfarelse gør sig skyldige i.
Hvis det er politiet kan du pænt bede dem udstede de tilladelser du har krav på. Hvis de fastholder afslaget, så anmod om at få det skriftligt med begrundelse og klagevejledning jvf. reglerne i Forvaltningsloven, og så fortæl dem samtidig, at du selvfølgelig vil klage hele vejen over det magtmisbrug de i deres retsvildfarelse gør sig skyldige i.
Den eneste antalsmæssige restriktion jeg lige kan komme på for rifler er, at hvis du har mere end 10 særligt farlige eller mere end 25 våben i alt, så skal du op i Skafor rød klasse for at kunne opbevare dem lovligt. Men det er dit problem at overholde dette, det kan politiet ikke anvende som begrundelse for at meddele afslag.§ 23. Den, der har fået en afgørelse meddelt mundtligt, kan forlange at få en skriftlig begrundelse for afgørelsen, medmindre afgørelsen fuldt ud giver den pågældende part medhold. En begæring herom skal fremsættes over for myndigheden inden 14 dage efter, at parten har modtaget underretning om afgørelsen.
Stk. 2. En begæring om skriftlig begrundelse efter stk. 1 skal besvares snarest muligt. Hvis begæringen ikke er besvaret inden 14 dage efter, at begæringen er modtaget af vedkommende myndighed, skal denne underrette parten om grunden hertil samt om, hvornår begæringen kan forventes besvaret.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
-
- Bronze Member
- Interesser: Artillerigranater
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 21 times
Mange tak for det hurtig svar men det er ikke politiet men dansk skytteunion som siger dette og det er ligesom dem der skal udstede min SKV2
Senest rettet af Truffel 8. sep 2010, 12:22, rettet i alt 1 gang.
-
- Platin Member
- Interesser: Skydning, jagt og MC
- Geografisk sted: Øst-Sjælland
- Has thanked: 351 times
- Been thanked: 160 times
Sikker på at det ikke er din klub der siger det og bare bruger Unionen som bussemand? Det har jeg været ude for ved køb at en grovpistol som bestyrelsen ikke lige fandt relevant for den slags skydning de går og tumler med.
Hvis folk bare ville holde sig til reglerne....
Hvis folk bare ville holde sig til reglerne....
-
- Bronze Member
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
Der er ikke noget maks antal når det gælder rifler, heller ikke når det drejer sig om våben på SKV2. Det er korrekt at opbevaringsreglerne ændrer sig når man kommer over et vist antal, men det lyder nu ikke som om det er tilfældet her. Som nævnt er det en anden sag vedrørende håndvåben, så mon ikke den gode formand blander tingene lidt sammen. Prøv for sjov skyld at spørge, om han kan henvise til den specifikke paragraf der understøtter hans påstand (selvfølgelig med et "glimt i øjet").
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 971 times
- Kontakt:
I vejledningen til SKV står der noget om mere end 2 grovvåben, ser lige om jeg kan finde et link.S skrev:Der er ikke noget maks antal når det gælder rifler, heller ikke når det drejer sig om våben på SKV2. Det er korrekt at opbevaringsreglerne ændrer sig når man kommer over et vist antal, men det lyder nu ikke som om det er tilfældet her. Som nævnt er det en anden sag vedrørende håndvåben, så mon ikke den gode formand blander tingene lidt sammen. Prøv for sjov skyld at spørge, om han kan henvise til den specifikke paragraf der understøtter hans påstand (selvfølgelig med et "glimt i øjet").
/bofh
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
Hanlons razor
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 971 times
- Kontakt:
På side 16 pkt 24 i SKV vejledningen bliver det nævnt at man skal begrunde hvis man skal have tilladelse til flere end 2 pistoler. Men det kan sagtens lade sig gøre.
/bofh
kilde, skytten.dk
/bofh
kilde, skytten.dk
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor