Nu bliver der ikke transporteret mange våben i Danmark. Derfor vil mange transportfirmaer fravælge muligheden. Boksrum etc. er for dyrt i forhold til godsmængden.
I praksis vil det nu betyde:
1. Du skal selv afhente dine våben
2. Du skal selv aflevere dine våben
3. Transport af våben bliver meget dyrt, da der kun kan bruges specialkøretøjer med særligt godkendte chauffører
4. Salg af ammunition og våben fra mindre jagtbutikker vil stoppe, da transportomkostningerne vil blive skyhøje
I min lille butik betyder det, at jeg nu selv må hente alting i Flensborg samt at mine kunder nu skal afhente alt selv - eller betale kassen.. Det betyder fx. at jeg ikke kan købe mere end 15.000 skud ad gangen, da Zafiraen ikke må læsses med mere..... (Og derved går jeg glip af kvantumsrabatterne og det koster også når jeg skal køre til Flensborg)
Så i fremtiden vil mange jagtbutikker i praksis blive udstyrsbutikker og alt våbenhandel vil ende i hænderne på omkring 12 store butikker. Hvad det vil betyde for priserne og udbuddet af jagtvåben - tja det behøver man ikke at være raketvidenskabsmand for at regne ud.
Til sidst bør bemærkes at enhver lov kan tolkes. I en årrække har politiet administreret loven på en måde og nu er den måde ændret. Så ingen kan pege fingre ad speditionsfirmaerne for ikke at overholde loven. Tværtimod har de kørt med våben med politiets fulde kendskab.
Og det uden at politiet har fundet det nødvendigt at ændre på det.
Men den mulighed er nu slut og omkostningen kommer vi alle til at betale.
mvh
Per
P.S: Heldigvis har jeg nu både fået stort kørekort, kommet på AMU-kurset i transport med farlig gods og skal snart på sikkerhedskursus i at køre med fareklasse 1.1. Nu mangler jeg bare et besøg hos den lokale smed for at få pansret Zafiraen.....

og kan det være at forsvaret er interesseret i den til Afganistan...