JM har nedlagt forbud imod våbentransport i DK!!!

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
PerD
Gold Member
Gold Member
Interesser: Militærgeværer 1870 - 1945
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 12 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

JM har nedlagt forbud imod våbentransport i DK!!!

Indlæg af PerD » 16. sep 2010, 11:33

En speditør har lige mistet 4 våben under en transport. Derfor har politiet indskærpet at alle folk der har med våbentransport (og ammunition) skal sikkerhedsgodkendes. Dvs. alle der teoretisk har adgang til transporten.

Det betyder i praksis at alt forsendelse af våben d.d. er stoppet. :wall: :wall: :wall:

Kun i et par mindre kurerselskaber er alt personale godkendt.

JM har afvist at give dispensation.... :puke:

Kilde: jyllandsPosten i dag - frit efter min hukommelse... :mrgreen:
mvh
Per

(Ham der er pissesur, da han har 35 våben på vej hjem. Nu skal han selv ned og hente dem i republikken.... :evil: )

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 33 times
Been thanked: 24 times

Re: JM har nedlagt forbud imod våbentransport i DK!!!

Indlæg af Topcat » 16. sep 2010, 12:15

PerD skrev:En speditør har lige mistet 4 våben under en transport.
Mistet som i frarøvet eller mistet som i forlagt?
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Brugeravatar
NSander
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, ww2
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 34 times
Been thanked: 342 times

Indlæg af NSander » 16. sep 2010, 15:35

Er man i selv kraft af sit jagttegn sikkerheds godkendt, eller skal man have værditransporten til at køre haglsprederen på flugtskydningsbanen fra nu af ? :neutral:

Brugeravatar
PerD
Gold Member
Gold Member
Kontakt:

Indlæg af PerD » 16. sep 2010, 16:59

Har man jagttegn eller SKV tilladelse, er man på den grønne gren..... Men alm. mennesker er ikke. Så alle ansatte i et transportfirma skal godkendes.

Det kan ikke undgås at der er store menneskelige omkostninger forbundet med det. Hvis et transportfirma fx. giver en chance til en tidligere kriminel (chaufførhjælper, lagermedarbejder etc - sker tit) ja så har firmaet et problem hvis politiet ikke vil godkende den pågældene. Enten siger man nej til en forretning eller man skal sige nej til en ansat. Det er ikke fair overfor folk der forsøger at komme på fode igen.

mvh
Per

Brugeravatar
Sierra Leone
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Interesser: Jagt, Historie og Våben
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 15 times

Indlæg af Sierra Leone » 16. sep 2010, 18:18

Hvis en våbenhandler ikke kan læse §2 i våbenloven (paragraffen har været gyldig i adskille år), er det måske forståeligt, at myndighederne giver de pågældende en lille arbejdspause, så de kan nå at få læst loven.

PS: diverse jagttegn, SKV tilladelser og lignende giver ikke tilladelse til transport af riflede våben, medmindre man er i besiddelse af en våbentilladelse til det pågældende våben.

PPS: De pågældende tilladelser skal, og har i adskillige år skullet, søges før f.eks. ansatte i en jagtbutik må transportere riflede våben, eller transportfirmaers individuelle medarbejdere må transportere våben og ammunition.

Brugeravatar
PerD
Gold Member
Gold Member
Kontakt:

Indlæg af PerD » 16. sep 2010, 23:26

At kunne sikkerhedsgodkendes er ikke det samme som at få en blankotilladelse til at transporterer alle typer våben til og fra skydebanen. Det står der vist heller ikke noget om i mit indlæg. (Læs, forstå, skriv) Men folk der har div. tilladelse vil nemmere gå igennem en sikkerhedsgodkendelse end folk der enten er ukendt af politiet eller kendt for noget mindre godt.

Problemet er heller ikke de ansatte i div våbenbutikker. Våbenhandlerne kender godt loven og dem jeg kender er godkendte.

Problemet er øvrige ansatte hos speditørerne som ikke har deres daglige gang med godset. Kort sagt skal alle der har en teoretisk mulighed for at gå ud på lageret sikkerhedsgodkendes. Det vil blive en enorm opgave for disse firmaer. Det vil også betyde at kunder, leverandører etc. også skal låses ude fra lageret. Ikke noget med at hente pakker sent på eftermiddagen eller at gå ud på lageret for hjælpe med pakkerne.

Livet bliver nu lidt mere bøvlet - igen :wall:

Brugeravatar
Sierra Leone
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten

Indlæg af Sierra Leone » 16. sep 2010, 23:42

Den pågældende lovparagraf har været gyldig i adskillige år og hvis et jagtfirma, bøssemager eller importør sender våben og ammunition med et transportfirma er det deres pligt at sikre sig, at det pågældende transportfirma har tilladelse: Kort sagt: Læs, forstå, skriv!!

Brugeravatar
Lerche
Platin Member
Platin Member
Interesser: mad, jagt, skyning
Geografisk sted: der ude ved rakkerne
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Indlæg af Lerche » 17. sep 2010, 01:18

kære venner hold nu en sopper tone

never mind
trist ting skal laves mere bøvlet

men må da os sige jeg kan ikke lade være med at tænke om vi ikke er på vej ud på et vildt spor for tænk lige på den unge kåde mand der laver en kvejer det er efter hånden sådan han ikke kan få arbejde som noget somhelst og på den måde presser man vel nogen længer længer ud på det bybe vand istedet for de kan få lov til at bevise de har forbedret sig har det lidt sådan at når en stor knægt har lavet en kvejer og udstået hans straf burde det ikke have så langsigtet konsekvenser. ok nu snakker jo ikke røveri osv men mere en der kom til at have fingerene oppe af lommen ikke fordi jeg på nogen måde er til hænger af vold men hvor mange kan sige de ikke på noget tids punkt ikke har haft hænder oppe af lommen om det så har været i selvforsvar eller ej jeg tror det er ca så mange som der kan sige de ikke har kørt for stærkt nogen sinde
Lerche der glæder sig til 16 maj

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 305 times
Been thanked: 1123 times

Indlæg af Lassescout » 17. sep 2010, 07:15

Det kan vel ordnes ved, at transportvirksomhederne indretter et aflåst rum til de våben de transporterer. Kun de der har sikkerhedsgodkendelsen får koden til låsen.

Da jeg for et par år siden rejste til Danmark med en jagtriffel fik jeg at vide, at jeg ville få den udleveret ved operatørens skranke i bagageudleveringsområdet. Der var laaaang kø, så jeg havde ventet meget længe før jeg blev betjent. Ved skranken fik jeg at vide, at riflen skam stod nede i den anden ende sammen med Odd size bagagen. Jeg traskede ned i den anden ende, og der stod riflen sørme. Let genkendelig i sin transportkuffert ved siden af en barnevogn. Enhver kunne have snuppet den riffel i den halve time den havde stået der. Det var egentlig ikke særligt betryggende, så jeg kan godt forstå der skal ruskes lidt op i tingene.

Men hvis resultatet bliver, at ingen kan transportere våben, så er det jo bare endnu en chikane mod de lovlydige, uder dække af at ville ramme lovbryderne. Trist.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Sierra Leone
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten

Indlæg af Sierra Leone » 17. sep 2010, 08:56

Som nævnt tidligere, er der ikke sket nogen som helst ændring i loven. Det ser derimod ud til en enkelt forsendelse er ”gået på afveje” og at en vågen politimand har bedt om de relevante, lovbefalede papirer, som tilsyneladende ikke eksisterer.
Ifølge våbenlovens §2 stk. 1 og 2 (LBK nr 704 af 22/06/2009) fastslås det at:

§ 2. Det er forbudt uden tilladelse fra justitsministeren eller den, ministeren bemyndiger dertil, ved overdragelse at erhverve genstande eller stoffer, der er omfattet af forbuddet i § 1, eller at besidde, bære eller anvende sådanne genstande eller stoffer. Det samme gælder for personer under 18 år med hensyn til de genstande, der er omfattet af § 1, stk. 2, litra a-c.
Stk. 2. I tilfælde, hvor der efter stk. 1 gælder krav om tilladelse eller alder for at erhverve eller besidde genstande eller stoffer, er det forbudt at overdrage eller overlade andre besiddelsen af disse, medmindre erhververen eller modtageren foreviser den fornødne tilladelse eller godtgør at være fyldt 18 år. Justitsministeren fastsætter nærmere bestemmelser herom.

Denne paragraf har eksisteret uændret i flere år, bl.a. også i pågældende lovs forgænger ( LBK nr 1316 af 26/11/2007). Paragraffen besværliggør selvfølgelig erhvervsmæssig transport, men dette er der, formodentligt efter indsigelse fra branchen, taget højde for ved formuleringen af §9 i BEK nr 997 af 19/10/2009:

§ 9. Politidirektøren kan meddele erhvervsdrivende generel tilladelse til med henblik på transport at besidde våben og ammunition mv. omfattet af våbenlovens § 1, stk. 1, nr. 1, 2 og 6-9, og denne bekendtgørelses § 15, stk. 1, nr. 1, hvis den erhvervsdrivende og de af dennes ansatte, der har adgang til våbnene, er fyldt 18 år og opfylder betingelserne i § 37, og det i øvrigt efter en konkret vurdering anses for ubetænkeligt at give tilladelse.
Stk. 2. En tilladelse efter stk. 1 kan ikke omfatte:
1) glatløbende haglgeværer med en pibelængde på under 55 cm og
2) fuldautomatiske skydevåben.
Stk. 3. Politidirektøren kan for at sikre overholdelse af våbenloven og denne bekendtgørelse fastsætte yderligere vilkår for en tilladelse efter stk. 1.

Det er åbenbart denne tilladelse, der har manglet i den givne sag, hvorfor hele miseren må tillægges de involverede firmaers manglende efterfølgelse af loven og ikke en eller anden fiktiv ikke-eksisterende lovændring. Man må vel samtidig beklage at firmaer i branchen ikke har orden i papirerne, da den slags forsømmelser jo netop risikerer at tiltrække politiets og lovgivernes opmærksomhed til de pågældende mangler på lovlydighed og i værste fald kan inspirere til yderlige stramninger af loven!

Så det nytter ikke at klynke når ”radarvognen” blitzer i en kendt og markeret hastighedszone.

Brugeravatar
PerD
Gold Member
Gold Member
Kontakt:

Indlæg af PerD » 17. sep 2010, 10:12

Nu bliver der ikke transporteret mange våben i Danmark. Derfor vil mange transportfirmaer fravælge muligheden. Boksrum etc. er for dyrt i forhold til godsmængden.

I praksis vil det nu betyde:

1. Du skal selv afhente dine våben
2. Du skal selv aflevere dine våben
3. Transport af våben bliver meget dyrt, da der kun kan bruges specialkøretøjer med særligt godkendte chauffører
4. Salg af ammunition og våben fra mindre jagtbutikker vil stoppe, da transportomkostningerne vil blive skyhøje

I min lille butik betyder det, at jeg nu selv må hente alting i Flensborg samt at mine kunder nu skal afhente alt selv - eller betale kassen.. Det betyder fx. at jeg ikke kan købe mere end 15.000 skud ad gangen, da Zafiraen ikke må læsses med mere..... (Og derved går jeg glip af kvantumsrabatterne og det koster også når jeg skal køre til Flensborg)

Så i fremtiden vil mange jagtbutikker i praksis blive udstyrsbutikker og alt våbenhandel vil ende i hænderne på omkring 12 store butikker. Hvad det vil betyde for priserne og udbuddet af jagtvåben - tja det behøver man ikke at være raketvidenskabsmand for at regne ud.

Til sidst bør bemærkes at enhver lov kan tolkes. I en årrække har politiet administreret loven på en måde og nu er den måde ændret. Så ingen kan pege fingre ad speditionsfirmaerne for ikke at overholde loven. Tværtimod har de kørt med våben med politiets fulde kendskab. Og det uden at politiet har fundet det nødvendigt at ændre på det.

Men den mulighed er nu slut og omkostningen kommer vi alle til at betale. :help:

mvh
Per

P.S: Heldigvis har jeg nu både fået stort kørekort, kommet på AMU-kurset i transport med farlig gods og skal snart på sikkerhedskursus i at køre med fareklasse 1.1. Nu mangler jeg bare et besøg hos den lokale smed for at få pansret Zafiraen..... :mrgreen: og kan det være at forsvaret er interesseret i den til Afganistan... :rolf: :blink:

Brugeravatar
japh
Platin Member
Platin Member
Interesser: Pistolskydning, IPSC et al
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Indlæg af japh » 17. sep 2010, 10:17

PerD skrev:I min lille butik betyder det, at jeg nu selv må hente alting i Flensborg samt at mine kunder nu skal afhente alt selv - eller betale kassen.. Det betyder fx. at jeg ikke kan købe mere end 15.000 skud ad gangen, da Zafiraen ikke må læsses med mere.....
Ehm.. uden ADR køretøj + bevis må du kun laste 50kg (eller 80kg hvis lastrummet er seperat fra kabinen) :neutral:
-jens

Brugeravatar
PerD
Gold Member
Gold Member
Kontakt:

Indlæg af PerD » 17. sep 2010, 10:25

Og det arbejder vi nu på. Heldigvis er lageret stort nok til de næste par måneder, så problem vil ikke opstå på denne side af nytår.

Brugeravatar
Sierra Leone
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten

Indlæg af Sierra Leone » 17. sep 2010, 11:47

PerD skrev: Til sidst bør bemærkes at enhver lov kan tolkes. I en årrække har politiet administreret loven på en måde og nu er den måde ændret. Så ingen kan pege fingre ad speditionsfirmaerne for ikke at overholde loven. Tværtimod har de kørt med våben med politiets fulde kendskab. Og det uden at politiet har fundet det nødvendigt at ændre på det.
Intet i loven eller administrationen af den er ændret. Der har åbenbart ikke tidligere været et tilfælde, hvor en sending er ”blevet væk”, så politiet har ikke tidligere haft anledning til at kontrollere tilstedeværelsen af lovbefalede papirer.
Det kan derfor se ud til, at det er branchen der har ”krydset fingrene og ladet stå til” ved ikke på et tidligere tidspunkt, at have ansøgt om alle de lovbefalede tilladelser. At man derfor nu kommer og snakker om ændret administration er da vist lidt søgt.
Det sagt, kan loven kun kaldes besværlig og upraktisk, men protesterne burde for længst have været fremsat og ikke her, efter det for første gang er gået galt.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 61 times
Been thanked: 161 times

Indlæg af HappyNanoq » 17. sep 2010, 12:02

Så godt dette i optrækket.

For nogle dage siden kom der en tekst på Østjysk Våbenhandels hjemmeside, om at man ikke længere kunne få sendt ammunitionen - men man forventer en snarlig løsning.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

ArcticHunter
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: skydning, jagt og våben
Geografisk sted: Grønland, Nuuk

Indlæg af ArcticHunter » 17. sep 2010, 12:19

Var godt nok oppe i det røde felt. Vi havde bestilt 37000 skud som stod ved vores leverandør og blomstrede.
Hvilket fik mig til at kontakte lokal kontoret for et stort dansk verdens omspændende speditørfirma om de kunne hjælpe mig, og det kunne de. Vi modtager forsendelsen om 3 uger med skib.

Brugeravatar
Mausertossen
Platin Member
Platin Member
Interesser: skydevåben
Geografisk sted: Bagsværd
Has thanked: 28 times
Been thanked: 13 times

Indlæg af Mausertossen » 17. sep 2010, 15:33

Det her lugter langt væk af at JM har "benyttet sig af lejligheden"... Vi mangler altså den forfatningsdomstol til at give myndighederne noget modspil.
Søren
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.

Dumpe
Gold Member
Gold Member
Interesser: Skydning, jagt
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 14 times
Been thanked: 14 times

Indlæg af Dumpe » 17. sep 2010, 16:20

jeg kan slet ikke se hvor våbenloven kommer ind i billedet mht forsendelse af omtalte stumper. Vi er i Danmark så heldige,(eller ikke mere) at være beskyttet at det der kaldes brevhemmelighed, dvs at forsendelsens indhold kun er kendt at afsender, og muligvis modtager. I mine øjen sender jeg ikke et våben, men en pakke, under den fortrolighed som forsendelsesudbyderen giver mig. basta Hvis de såkaldte regler om at speditøren/posten skal være godkendt, så er der for mig et misforhold i forhold til loven., da en våbentilladelse altid er personlig, og derfor kan ingen få en blanko tilladelse til transport af våben, men skulle søge om hvert enkelt våben for sig, selvfølgelig mod at afleverer de nødvendige gebyrer kr 840 pr våben.
Er der nogen der gør det!!!!!!!!!!!!!
Det er for mig endnu et forsøg på af afvæbne den danske befolkning, hvilket passer godt med Danmark stillingtagen til at efterleve FN ønske om at al privat besiddelse af skydevåben skal forbydes.
Læs bla andet på www.iansa.org

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 50 times
Been thanked: 428 times

Indlæg af Refraktorius » 17. sep 2010, 16:54

@Dumpe
- Bliv venligst på emnet, og læs de foregående indlæg.

- Ja, vi har brevhemmelighed, men det er stadig din forbandede pligt at holde styr på hvor dine skydevåben befinder sig. Og problemet er, at de enten står i dit godkendte skab eller er under dit opsyn. Det øjeblik du pakker det ind i papir og sender det med posten, så har du intet styr på hvad det foretager sig.

....... og pakker forsvinder i posten!
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 595 times
Been thanked: 601 times
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 17. sep 2010, 17:38

Refraktorius skrev: Ja, vi har brevhemmelighed, men det er stadig din forbandede pligt at holde styr på hvor dine skydevåben befinder sig. Og problemet er, at de enten står i dit godkendte skab eller er under dit opsyn. Det øjeblik du pakker det ind i papir og sender det med posten, så har du intet styr på hvad det foretager sig.
Hmm.. jævnfør vores IPSC skytters beskrivelse af rejser med pistoler overlades de til personalet, pakket i kufferterne. Vi ved alle at der stjæles meget fra bagagen af lufthavnsmedarbejdere, men det kan skytten vel næppe holdes ansvarlig for. Gad vide om bagage-folkene er sikkerhedsgodkendt?
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 305 times
Been thanked: 1123 times

Indlæg af Lassescout » 17. sep 2010, 18:00

Jeg synes Dumpe har en pointe. Brevhemmeligheden er grundlovsfæstet, og når man betror en pakke til et firma, som tager sig betalt for at passe på den under transporten, så er det vel ikke det samme som at stille samme pakke ned på torvet til fri afbenyttelse af hvem det måtte falde ind ? I gamle dage kunne man have sendt kronjuvelerne med posten, og været sikker på de nåede frem. Transportfirmaerne burde vel have en faglig stolthed der byder dem tage vare på kundernes ting fra de modtager dem til de afleverer dem, så de ikke falder i forkerte hænder.
Senest rettet af Lassescout 17. sep 2010, 18:09, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Sierra Leone
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten

Indlæg af Sierra Leone » 17. sep 2010, 18:05

Lycon skrev:
Refraktorius skrev: Ja, vi har brevhemmelighed, men det er stadig din forbandede pligt at holde styr på hvor dine skydevåben befinder sig. Og problemet er, at de enten står i dit godkendte skab eller er under dit opsyn. Det øjeblik du pakker det ind i papir og sender det med posten, så har du intet styr på hvad det foretager sig.
Hmm.. jævnfør vores IPSC skytters beskrivelse af rejser med pistoler overlades de til personalet, pakket i kufferterne. Vi ved alle at der stjæles meget fra bagagen af lufthavnsmedarbejdere, men det kan skytten vel næppe holdes ansvarlig for. Gad vide om bagage-folkene er sikkerhedsgodkendt?
Næppe! men medmindre nogen gør opmærksom på problemet, kan vi jo nok se frem til endnu en ”sag”, hvor de ansvarlige først vågner efter en politianmeldelse.
Nu er mængden af skydevåben af alle typer, der går gennem Kastrup nok ret begrænset og tilknytning af en enkelt politimand på hvert skift, ville uden tvivl varetage det ”lille” problem, da han sikkert ville kunne anvende størsteparten af sit skift med at udføre normale politiopgaver. Hvis det skulle vise sig at Københavns politidirektør hverken er jæger eller på andre måder positivt indstillet overfor problemet, kunne lufthavnens administration nok finde en løsning med nogle udvalgte medarbejdere eller måske bruge lufthavnens sikkerhedsfolk, der jo næppe burde have problemer med en godkendelse!

Brugeravatar
BoPe
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 79 times
Been thanked: 38 times

Indlæg af BoPe » 17. sep 2010, 22:07

Jeg mener da, at både FedEx og UPS tilbyder værdi transport hvor man kan få flyttet alt fra sine guld og ædelstene til sin samling af Ebola vira.

Det er selvfølgelig rimeligt træls og en kedelig indskrænkning af forsendelses mulighederne, men en dygtig speditør bør da næsten kende en vognmand med sikkerhedsgodkendt chauffør - noget værre bliver det så med lageret men kan det indrettes i en jagt forretning kan det vel også indrettes hos en vognmandsforretning.

SÅ ualmindeligt kan det vel ikke være at køre med farligt gods?

Den tidligere kriminelle kan vel også godt arbejde i firmaet så længe han ikke har adgang til den sikrede del af lageret og transporten?

Ellers er reglerne jo absurd stramme

ArcticHunter
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: skydning, jagt og våben
Geografisk sted: Grønland, Nuuk

Indlæg af ArcticHunter » 19. sep 2010, 04:39

Sierra Leone skrev:
Lycon skrev:
Næppe! men medmindre nogen gør opmærksom på problemet, kan vi jo nok se frem til endnu en ”sag”, hvor de ansvarlige først vågner efter en politianmeldelse.
Nu er mængden af skydevåben af alle typer, der går gennem Kastrup nok ret begrænset og tilknytning af en enkelt politimand på hvert skift, ville uden tvivl varetage det ”lille” problem, da han sikkert ville kunne anvende størsteparten af sit skift med at udføre normale politiopgaver. Hvis det skulle vise sig at Københavns politidirektør hverken er jæger eller på andre måder positivt indstillet overfor problemet, kunne lufthavnens administration nok finde en løsning med nogle udvalgte medarbejdere eller måske bruge lufthavnens sikkerhedsfolk, der jo næppe burde have problemer med en godkendelse!
Så kommer vi til Paragraf 29 tror jeg. Våben fra ikke EU lande. Disse våben er ikke en politi sag, men en sag for toldvæsnenet.

Ruger 77
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt og Skydning.
Geografisk sted: Østjylland

Indlæg af Ruger 77 » 19. sep 2010, 21:46

Hej.De 50 kg er vist kun vægten af de eksplosive stoffer.Hylster og kugle skal ikke medregnes så vidt jeg husker.
Hej. Det er jo menneskeligt alt fejle,ellers var der jo ingen grund til at lave en blyant med et viskelæder i den anden ende.

Besvar