Ja, hvordan skal det her nu forståes : http://www.skovognatur.dk/Kontakt/Brevk ... 3e686963fb
Jeg mener da man skal have, jagttegn for enhver form af at skyde på dyr.
Men nu ser det da ud til, at man "bare" skal have tilaldse til at regulere ?
Ny lov ? skyde uden jagttegn ?
- Guns&Tits
- Gold Member
- Interesser: ........
- Geografisk sted: ........
- Geografisk sted: ..........
- Has thanked: 1 time
Re: Ny lov ? skyde uden jagttegn ?
Vildtkonsulenten går vel ud fra at personen er i besidelse af et jagt tegn?
..........
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Fra jagtloven:
Og fra §1 i bekendtgørelse om vildtskader§ 39. Vildt må kun beskydes af personer, der har jagttegn.
Så der er ingen tvivl om, at man skal have jagttegn for at regulere vildt. Det tror jeg også vildtkonsulenten mener, men han kunne selvfølgelig godt have nævnt det. Der er nu ingen skade sket, for han skriver jo, at du skal have tilladelse for at regulere, og den tilladelse meddeles nok ikke til personer uden jagttegn.Stk. 2. Regulering i henhold til denne bekendtgørelse skal foregå under overholdelse af reglerne om jagt i lov om jagt og vildtforvaltning.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
- Lerche
- Platin Member
- Interesser: mad, jagt, skyning
- Geografisk sted: der ude ved rakkerne
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
dette er vel igrunden heller ikke helt korret eller er det for som jeg tolker det med tilladelsen til regulering er det vel som sådan grund ejeren eller brugeren der skal forstå der kommer en regulerings tilladelse til veje og ikke den jæger der udføre detLassescout skrev:Fra jagtloven:Og fra §1 i bekendtgørelse om vildtskader§ 39. Vildt må kun beskydes af personer, der har jagttegn.Så der er ingen tvivl om, at man skal have jagttegn for at regulere vildt. Det tror jeg også vildtkonsulenten mener, men han kunne selvfølgelig godt have nævnt det. Der er nu ingen skade sket, for han skriver jo, at du skal have tilladelse for at regulere, og den tilladelse meddeles nok ikke til personer uden jagttegn.Stk. 2. Regulering i henhold til denne bekendtgørelse skal foregå under overholdelse af reglerne om jagt i lov om jagt og vildtforvaltning.
men klart i dette tilfælde her skiver han os på ejen grund så der er bestemt en under forstået mening der jo
og mon ikke han også mener det skal være en med jagttegn der udførre dette job
det kan være jeg tager fejl må jeg dog os sige
Lerche der glæder sig til 16 maj
Æv, nu var jeg ellers begyndt at klappe i hænderne af glæde.
For kunne være en fin lov, hvis man kunne får en tillaldse til formålet.
For kunne være en fin lov, hvis man kunne får en tillaldse til formålet.
-
- Bronze Member
- Interesser: Mmmm, dyreryg.
- Geografisk sted: Århus
- Been thanked: 9 times
-1 herfra. Det passer mig fint at folk skal gennem jagttegnskurset for at skyde på dyr, regulering eller ej.