Hej Vaabenkyndige
Jeg sidder pt paa Samoa i stillehavet. De har her nogle meget flotte koeller/oekser i trae, som jeg meget gerne vil bringe med mig hjem.
Jeg har dog ikke lyst til at rykke direkte i fangsel ved hjemkomst, saa derfor sporger jeg om det er lovligt at bringe disse hjem i bagagen. Der er tale om vaaben helt i trae, uden metal af nogen art.
Paa forhaand tak
Casus Belli
Hjembringelse af etniske traevaaben- Lovligt?
-
- Newbie
- Interesser: Pistolskydning
- Geografisk sted: København
- I 8 MyGlock
- Silver Member
- Interesser: Våben, moderne og historiske
- Geografisk sted: Nordjylland
- Kontakt:
- HePe
- Platin Member
- Interesser: våben- og jagtlovgivningen
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Hjembringelse af etniske traevaaben- Lovligt?
Jeg opfatter din beskrivelse sådan, at der er tale om traditionelle samoa krigskøller (slagvåben). Sådanne våben må ikke indføres eller erhverves/besiddes uden våbentilladelse fra politiet. Det er min vurdering, at det ikke er sandsynligt, at politiet vil udstede indførsels- og våbentilladelse til sådanne våben.Casus Belli skrev:Jeg sidder pt paa Samoa i stillehavet. De har her nogle meget flotte koeller/oekser i trae, som jeg meget gerne vil bringe med mig hjem.
Jeg har dog ikke lyst til at rykke direkte i fangsel ved hjemkomst, saa derfor sporger jeg om det er lovligt at bringe disse hjem i bagagen. Der er tale om vaaben helt i trae, uden metal af nogen art.
Der henvises til våbenbekendtgørelsens § 15, stk. 1, nr. 9 og § 27, stk. 2
Se Emne: Bekendtgørelse af lov om våben og eksplosivstoffer.
- Sort
- Platin Member
- Interesser: Kværulanteri og luftvåben
- Geografisk sted: Aalborg Ø
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 26 times
Det er en sær lille formulering der gør forskellen. Hvade det været en stridsøkse eller et sværd. Skulle der bare alm blankvåbentilladelse til. Men da det nu er et slagvåben så er der helt andre boller på suppen.
Måske du kunne bruge pågældende "økse" til at slå pløkkerne til et telt i jorden. Eller måske til aflivning af fisk (dvs pakket i fiskekassen)... Som fint samlervåben duer de ikke.
Måske du kunne bruge pågældende "økse" til at slå pløkkerne til et telt i jorden. Eller måske til aflivning af fisk (dvs pakket i fiskekassen)... Som fint samlervåben duer de ikke.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!
- HePe
- Platin Member
- Interesser: våben- og jagtlovgivningen
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
En skam at disse smukke samoavåben ikke bare kan indføres som kunstværker og bruges som dekoration.