Hvordan tæller man sin anciennitet sammen, d.v.s de to år?
Jeg er netop begyndt at være aktiv skydende igen i Haslev pistol klub efter en længere pause. Jeg har haft en mail kørende med formanden ang. den tid jeg har været i Ishøj, men den tid er "tabt" og de vil ikke udlevere dokumentation for denne tid. Man kan ikke lægge perioderne sammen, siger de.
Hvordan kan man så blive elite billist hvis man skifter selskab???
Jeg er netop begyndt at være aktiv skydende igen i Haslev pistol klub efter en længere pause. Jeg har haft en mail kørende med formanden ang. den tid jeg har været i Ishøj, men den tid er "tabt" og de vil ikke udlevere dokumentation for denne tid. Man kan ikke lægge perioderne sammen, siger de.
Senest rettet af Refraktorius 18. okt 2010, 22:01, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift udbygget, mod
Begrundelse: overskrift udbygget, mod
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Re: Hvordan tæller man sin anciennitet sammen, d.v.s de to år?

Vi har en del skytteforeningsformænd iblandt os, så de skal nok give deres besyv med.
Så vidt jeg har forstået det, så er det foreningen der skal sige god for at du har været aktivt skydende i to år. Så det er foreningens vurdering, om du har været det i en grad så de kan mene at det tæller.
Da det også er formanden der skal sige god for at du er en pålidelig person, så vil jeg tro at de fleste foretrækker at se en ny mand grundigt an før han får en påtegning.

"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
- PerD
- Gold Member
- Interesser: Militærgeværer 1870 - 1945
- Geografisk sted: Varde
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Og så hjælper det selvfølgelig, hvis man i forvejen har våben, dvs. er jæger, hjemmeværnsmand etc.
- japh
- Platin Member
- Interesser: Pistolskydning, IPSC et al
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Perioderne KAN lægges sammen så længe de er sammenhængende og at du rent faktisk har været aktivt skydende - og at det kan dokumenteres.KimG skrev:Hvordan tæller man sin anciennitet sammen, d.v.s de to år?
Dog kan din nye formand altid vælge at sige "synd, du starter forfra" da det i sidste ende er ham som er ansvarlig for din våbenpåtegning - og selvom du har været aktivt skydende i 2 år er han ikke pålagt at give dig våbenpåtegning - husk det inden I bliver sure på hinanden

.. men nu skriver du jo selv længere pause og så der er vel ikke nogen periode der kan overføres?

-jens
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 951 times
- Kontakt:
Gør det det?!?PerD skrev:Og så hjælper det selvfølgelig, hvis man i forvejen har våben, dvs. er jæger, hjemmeværnsmand etc.
Det er nyt for mig. Jeg har flere eksempler på militærfolk der har haft store problemer med 2 års perioden, selvom de har meget stor våbenerfaring, og våben hjemme.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 294 times
Ja om man så er skyde instruktør i forsvaret er SKV fløjtende lige glade. det er et andet system. duer ikke osv. jeg har været der. Så skulle man kunne få den direkte gennem politiet. Men de gider ikke modtage ansøgningen. den skal gennem SKV siger de. Så jeg venter og venter.Fast Fumble skrev:Gør det det?!?PerD skrev:Og så hjælper det selvfølgelig, hvis man i forvejen har våben, dvs. er jæger, hjemmeværnsmand etc.
Det er nyt for mig. Jeg har flere eksempler på militærfolk der har haft store problemer med 2 års perioden, selvom de har meget stor våbenerfaring, og våben hjemme.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 260 times
Hvis man går til formanden, og insisterer på at man har tidligere ancienitet, der SKAL overføres, så lægger man grunden til et dårligt samarbejde.
Det er skyttens aktuelle formand, der skal godkende en, og det kan godt være, at man har skudt 2 år, sammenlagt, i tre andre foreninger... Men det lærer formanden og de andre bestyrelsesmedlemmer jo ikke en at kende af...
Hvis man har et aktivitetsniveau, der er væsentligt over kravene, og viser interesse for at deltage aktivt i foreningen, så får man MANGE plusser, og kan sikkert hurtigere få en underskrift.
Det er skyttens aktuelle formand, der skal godkende en, og det kan godt være, at man har skudt 2 år, sammenlagt, i tre andre foreninger... Men det lærer formanden og de andre bestyrelsesmedlemmer jo ikke en at kende af...
Hvis man har et aktivitetsniveau, der er væsentligt over kravene, og viser interesse for at deltage aktivt i foreningen, så får man MANGE plusser, og kan sikkert hurtigere få en underskrift.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 426 times
- Kontakt:
Når først man er blevet elitebilist (har fået våbenpåtegning) har jeg ikke hørt om nogen problemer med at skifte selskab (forening).KimG skrev:Hvordan kan man så blive elite billist hvis man skifter selskab???
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
Jeg har tidligere haft spørgsmålet oppe i min forening.
Svaret dengang var, at kunne du dokumentere anciennitet, (brev fra din gamle forening eller lign.), så
kunne den flyttes med over. Dette gjaldt dog kun hvis du IKKE havde holdt en længere pause mellem
de to medlemskaber.
Samtidig gælder det stadigvæk, at den nye formand vil/skal have tid til at se dig an inden du kan få
en tilladelse igennem.
Mvh
Sten
Svaret dengang var, at kunne du dokumentere anciennitet, (brev fra din gamle forening eller lign.), så
kunne den flyttes med over. Dette gjaldt dog kun hvis du IKKE havde holdt en længere pause mellem
de to medlemskaber.
Samtidig gælder det stadigvæk, at den nye formand vil/skal have tid til at se dig an inden du kan få
en tilladelse igennem.
Mvh
Sten
Ok, tak for alle svarene. Ville bare lige høre om det var normal fremgangs måde.
Min formand i klubben var da også villig til at give mig påtegningen hvis der var dokumentation fra den gamle klub.
Jeg må væbne mig med tålmodighed og vente et lille års tid endnu.
Min formand i klubben var da også villig til at give mig påtegningen hvis der var dokumentation fra den gamle klub.
Jeg må væbne mig med tålmodighed og vente et lille års tid endnu.
- Id
- Platin Member
- Interesser: Finskydning
- Geografisk sted: København
- Been thanked: 1 time
Og hvis han gør det, så vælger du bare en anden skytteforening hvor formanden ikke tilsidesætter en vurdering fra en anden formand........................................japh skrev:KimG skrev:..................Dog kan din nye formand altid vælge at sige "synd, du starter forfra" da det i sidste ende er ham som er ansvarlig for din våbenpåtegning...................................
Felix qui potuit rerum cognoscere causas.
- japh
- Platin Member
- Interesser: Pistolskydning, IPSC et al
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Så hvis du var formand og der kommer en gut ind med "dokumentation" for at han har været aktivt skydende i Bondeby Ødes Onsdagsskiveskydninglaug og kun mangler 1 uge for at nå de 2 år - så vil du uden at kende manden give ham våbenpåtegning?Id skrev:Og hvis han gør det, så vælger du bare en anden skytteforening hvor formanden ikke tilsidesætter en vurdering fra en anden formand........................................japh skrev:Dog kan din nye formand altid vælge at sige "synd, du starter forfra" da det i sidste ende er ham som er ansvarlig for din våbenpåtegning
Min pointe er at formanden ikke er tvunget til at give våbenpåtegning efter 2 års anciennitet og derudover finder jeg det yderst rimeligt at han får en mulighed for at se en skytte med overført anciennitet an inden han giver våbenpåtegning.
-jens