igen igen hvor mange skud og ikke

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Lerche
Platin Member
Platin Member
Interesser: mad, jagt, skyning
Geografisk sted: der ude ved rakkerne
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

igen igen hvor mange skud og ikke

Indlæg af Lerche » 29. nov 2010, 16:03

Jeg ved vi har diskuteret længe og meget om motorbøsser og pumpguns

jeg ved der er nolge der vil sukke døbt

men hvor i loven gives der helmel til til at beside et af ovenstående våben
jeg er så meget i vildrede ved sku ikke hvilket ben jeg skal stå på jeg var ellers kommet over i den båd der siger ok men nu hvor jeg sidder og hygge læser loven lidt må jeg jo erkende jeg har fået nej hatten på

§ 2 a. Indehavere af jagttegn og medlemmer af skytteforeninger, der har en våbenpåtegning til glatløbede haglgeværer på medlemsbeviset, kan uanset forbuddet i § 2, stk. 1, til eget brug erhverve, besidde, bære og anvende følgende genstande:

1) Glatløbede haglgeværer med en pibelængde på mindst 55 cm, der højst er af kaliber 12, og som ikke kan indeholde mere end 2 haglpatroner,

2) piber, baskyler og aftagelige magasiner til de haglgeværer, der er nævnt i nr. 1,

3) færdigladede haglpatroner til de haglgeværer, der er nævnt i nr. 1, såfremt haglene er løstliggende og har en diameter på højst 4 mm, samt omladehætter og halvladte eller tomme patronhylstre til de nævnte haglpatroner. Blyhaglpatroner er ikke omfattet af bestemmelsen

vi har også haft oppe og vende om det er et særligt farligt skyde våben
når der så står i § 21 stk 8

Stk.8. Ved særligt farlige skydevåben forstås navnlig følgende våben:
1) pistoler, herunder enkeltskudspistoler, selvladepistoler og revolvere, bortset fra forladevåben,
2) halv- og fuldautomatiske skydevåben,
3) glatløbede haglgeværer med en pibelængde på mindre end 55 cm,
4) glatløbede haglgeværer, som er omfattet af våben- og eksplosivstoflovens §2 a, stk.2.

hvordan skal det forståes hvis ikke det er et særligfarligt skyde våben

edit topic
Senest rettet af Lerche 29. nov 2010, 16:36, rettet i alt 1 gang.
Lerche der glæder sig til 16 maj

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)

Re: igen igen

Indlæg af Gunnut » 29. nov 2010, 16:27

Lerche skrev:
Måske er det bare mig, men jeg er ikke helt med på, hvad de spørgsmål går på.

Spørger du om ½-automatiske haglvåben og hagl-pumpguns er at betegne som særlig farligt våben? :???:
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Lerche
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lerche » 29. nov 2010, 16:39

Gunnut skrev:
Lerche skrev:

Spørger du om ½-automatiske haglvåben og hagl-pumpguns er at betegne som særlig farligt våben? :???:

jeg ved vi debateret tit om dette emne men som jeg læser § 2 a
kan jeg ikke se hvordan man kan have en med mere end to skud i på SKV eller jagt tegn

men vil med glæde overbevises om dette

Brugeravatar
Lerche
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lerche » 29. nov 2010, 16:40

Lerche skrev:
Gunnut skrev:
Lerche skrev:

jeg ved vi debateret tit om dette emne men som jeg læser § 2 a
kan jeg ikke se hvordan man kan have en med mere end to skud i på SKV eller jagt tegn

ja til om dette ikke er særligfarlige skyde våben efter § 2 a hvis de kan indeholde mere end 2 skud

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 33 times
Been thanked: 24 times

Indlæg af Topcat » 29. nov 2010, 17:05

Lerche skrev: jeg ved vi debateret tit om dette emne men som jeg læser § 2 a

Du skulle bare have læst hele paragraffen.
Våbenloven skrev: § 2 a. Indehavere af jagttegn og medlemmer af skytteforeninger, der har en våbenpåtegning til glatløbede haglgeværer på medlemsbeviset, kan uanset forbuddet i § 2, stk. 1, til eget brug erhverve, besidde, bære og anvende følgende genstande:

1) Glatløbede haglgeværer med en pibelængde på mindst 55 cm, der højst er af kaliber 12, og som ikke kan indeholde mere end 2 haglpatroner,

2) piber, baskyler og aftagelige magasiner til de haglgeværer, der er nævnt i nr. 1,

3) færdigladede haglpatroner til de haglgeværer, der er nævnt i nr. 1, såfremt haglene er løstliggende og har en diameter på højst 4 mm, samt omladehætter og halvladte eller tomme patronhylstre til de nævnte haglpatroner. Blyhaglpatroner er ikke omfattet af bestemmelsen.

Stk. 2. Indehavere af jagttegn og medlemmer af skytteforeninger, der har våbenpåtegning efter stk. 1 på medlemsbeviset, kan endvidere til eget brug erhverve og besidde andre glatløbede haglgeværer med en pibelængde på mindst 55 cm.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=125806

Der skelnes ikke mellem pumpguns, halvautomatiske, eller manuelt repeterende halgvåben.
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Brugeravatar
Lerche
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lerche » 29. nov 2010, 17:33

Topcat skrev:
Lerche skrev: jeg ved vi debateret tit om dette emne men som jeg læser § 2 a

Du skulle bare have læst hele paragraffen.

:oops: ja du har da ret men er sku da underligt der i den første stå man ikke må og i den næste man godt må. noget makværk hvis du spørger mig :giggle:

nu til det sidste spørgsmål jeg frygtelig gerne tage fejl her os

hvordan undgår man så at oven stående våben bliver til særlig farlige skyde våben ????

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 33 times
Been thanked: 24 times

Indlæg af Topcat » 29. nov 2010, 17:52

Lerche skrev: :oops: ja du har da ret men er sku da underligt der i den første stå man ikke må og i den næste man godt må. noget makværk hvis du spørger mig :giggle:
Njah, det er nok bare fordi det er lettere at sige "alt er ulovligt, undtagen disse få undtagelser:".

Men ja, våbenloven er svær at læse!
Lerche skrev: nu til det sidste spørgsmål jeg frygtelig gerne tage fejl her os

hvordan undgår man så at oven stående våben bliver til særlig farlige skyde våben ????
Du plomberer dem til maksimalt at kunne indeholde to skud. Jeg er dog lidt usikker på, om et plomberet halvautomatisk skydevåben (haglgevær) er "særligt farligt" eller ej. Al logik siger at det ikke er, men jeg kan ikke specifikt finde en henvisning i lovgivningen.
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Brugeravatar
Lerche
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lerche » 29. nov 2010, 22:08

Topcat skrev:
Lerche skrev: :oops: ja du har da ret men er sku da underligt der i den første stå man ikke må og i den næste man godt må. noget makværk hvis du spørger mig :giggle:
Njah, det er nok bare fordi det er lettere at sige "alt er ulovligt, undtagen disse få undtagelser:".

Men ja, våbenloven er svær at læse!
Lerche skrev: nu til det sidste spørgsmål jeg frygtelig gerne tage fejl her os

Du plomberer dem til maksimalt at kunne indeholde to skud. Jeg er dog lidt usikker på, om et plomberet halvautomatisk skydevåben (haglgevær) er "særligt farligt" eller ej. Al logik siger at det ikke er, men jeg kan ikke specifikt finde en henvisning i lovgivningen.

nej jeg kan heller ikke rigtig finde det nemlig men er jo ikke helt lige meget for det kan jo komme til at være for mange våben

det er hvis ikke bare våben loven men også jagt loven er efter hånden ved at være noget misk mask der virkelige trænger til at blive renoveret

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 306 times
Been thanked: 1123 times

Re: igen igen hvor mange skud og ikke

Indlæg af Lassescout » 29. nov 2010, 23:06

Du giver næsten selv svaret:
1) pistoler, herunder enkeltskudspistoler, selvladepistoler og revolvere, bortset fra forladevåben,
4) glatløbede haglgeværer, som er omfattet af våben- og eksplosivstoflovens §2 a, stk.2.
Altså: En almindelig pistol eller revolver der bruger patroner er altid særligt farlig.
Et halvautomatisk våben er altid særligt farligt, uanset patronantal, riffel eller haglgevær, det følger direkte af Stk. 8 nr. 2.
Et pump- action haglgevær, der kan indeholde mere end to patroner er omfattet af § 2a Stk 2, så det er også særligt farligt.
Et pump-action haglgevær der kun kan indeholde to patroner er ikke omfattet af § 2a Stk. 2, så det er ikke særligt farligt.
En pump-action riffel er en almindelig repeterrifffel uanset patronantal. Så den er ikke særligt farlig.

Du må have 10 særligt farlige og 15 almindelige våben i dit Skafor blå skab, så der skal da en vis mængde til før du skal op i Skafor rød. Hvis jeg en dag nærmer mig det antal, så køber jeg sku en cementblander og bygger mig et boksrum. Så skal jeg bare købe en Skafor rød dør og tegne abonnement på en vagtcentral. Så er der ingen antalsmæssig begrænsning.
Senest rettet af Lassescout 29. nov 2010, 23:17, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Lerche
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lerche » 29. nov 2010, 23:15

Lassescout skrev:Du giver næsten selv svaret:
Altså: En almindelig pistol eller revolver der bruger patroner er altid særligt farlig.
Et halvautomatisk våben er altid særligt farligt, uanset patronantal, riffel eller haglgevær, det følger direkte af Stk. 8 nr. 2.
Et pump- action haglgevær, der kan indeholde mere end to patroner er omfattet af § 2a Stk 2, så det er også særligt farligt.
Et pump-action haglgevær der kan indeholde to patroner er ikke omfattet af § 2a Stk. 2, så det er ikke særligt farligt.
En pump-action riffel er en almindelig repeterrifffel uanset patronantal. Så det er ikke særligt farligt.

Det er os sådan jeg vil tolke dette men ved hver gang den har været oppe og vende er det jo den bliver afvist at det ikke er et særligt farligt skydevåben og lur mig om der ikke vil blive et modstykke til dettte. men glæder mig

Lassescout
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lassescout » 29. nov 2010, 23:26

Ikke forstået.

Det var lidt for mange benægtelser og indskudte benægtelser for en der er vant til at omgås grønlændere. De bruger nemlig aldrig den slags.

Hvad er det for et våben vi taler om, og hvad mener du med at det bliver afvist at det ikke er et særligt farligt våben ? Hvis det er en halvautomat med to patroner påstår jeg jo netop, at det er et særligt farligt våben, og det står da ikke til diskussion ?
Hilsen Lasse.

Brugeravatar
Lerche
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lerche » 29. nov 2010, 23:37

Lassescout skrev:Ikke forstået.

Det var lidt for mange benægtelser og indskudte benægtelser for en der er vant til at omgås grønlændere. De bruger nemlig aldrig den slags.

Hvad er det for et våben vi taler om, og hvad mener du med at det bliver afvist at det ikke er et særligt farligt våben ? Hvis det er en halvautomat med to patroner påstår jeg jo netop, at det er et særligt farligt våben, og det står da ikke til diskussion ?
her er det jo oftes været pumpgun der kan indholde mere end to skud. der tit er blevet afvist at en sådanne skulle være et særligt farligt skyde våben
men mener også der er blevt afvist at motorbøsse skulle være et særligfarligt skydevåben

Brugeravatar
XaVieR
Banned
Banned
Interesser: Alt mulig..
Geografisk sted: Ringkøbing området.
Has thanked: 1 time

Indlæg af XaVieR » 29. nov 2010, 23:58

Jeg ringede for noget tid siden til våbenkontoret i viborg for at få svar på hvor mange skud min mp-153 må indeholde i MAGASINET!!! da geværet jo som det står i loven ikke må ku æde mere end 2 patroner..

fik svaret, at jeg må ha 2 skud i MAGASINET og om jeg proppede en i kammer var op til min egen samvittighed..
Må indrømme at jeg stadig er i tvivl.. for det lader lidt til at det er op til vedkommende der "knalder" en om det hedder 1 i mag og 1 i kammer, eller om 2 i mag med plads til 1 i kammer er det korrekte..
Det er ik et egentlig problem, for bøssen bliver kun brugt på skydebanen ..
Rigtige mænd går i Waders
Står der SAUER på blokken, er riflen på toppen

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 24 times
Been thanked: 37 times

Indlæg af ACE1 » 30. nov 2010, 00:02

Lassescout skrev:Du giver næsten selv svaret:
Et pump-action haglgevær der kun kan indeholde to patroner er ikke omfattet af § 2a Stk. 2, så det er ikke særligt farligt.
En pump-action riffel er en almindelig repeterrifffel uanset patronantal. Så den er ikke særligt farlig.

Du må have 10 særligt farlige og 15 almindelige våben i dit Skafor blå skab, så der skal da en vis mængde til før du skal op i Skafor rød. Hvis jeg en dag nærmer mig det antal, så køber jeg sku en cementblander og bygger mig et boksrum. Så skal jeg bare købe en Skafor rød dør og tegne abonnement på en vagtcentral. Så er der ingen antalsmæssig begrænsning.

25 sædvanlige våben eller 10 særligt farlige våben!!

http://www.dls-jagt.dk/jagt/artikler/va ... vaaben.pdf
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member
Interesser: våben- og jagtlovgivningen
Geografisk sted: Hovedstaden
Been thanked: 5 times

Indlæg af HePe » 30. nov 2010, 00:06

XaVieR skrev:Jeg ringede for noget tid siden til våbenkontoret i viborg for at få svar på hvor mange skud min mp-153 må indeholde i MAGASINET!!! da geværet jo som det står i loven ikke må ku æde mere end 2 patroner..

fik svaret, at jeg må ha 2 skud i MAGASINET og om jeg proppede en i kammer var op til min egen samvittighed..
Mundtlige svar fra politiet er nærmest ubrugelige. Få det på skrift så er det straks meget sjovere.. :blink:

Brugeravatar
XaVieR
Banned
Banned
Interesser: Alt mulig..
Geografisk sted: Ringkøbing området.

Indlæg af XaVieR » 30. nov 2010, 00:08

HePe skrev:
XaVieR skrev:Jeg ringede for noget tid siden til våbenkontoret i viborg for at få svar på hvor mange skud min mp-153 må indeholde i MAGASINET!!! da geværet jo som det står i loven ikke må ku æde mere end 2 patroner..

Mundtlige svar fra politiet er nærmest ubrugelige. Få det på skrift så er det straks meget sjovere.. :blink:
Det har du selvfølgelig ret i .. jeg glemte det i forvirringen da jeg ringede derop, men det ku da være man skulle ringe igen og stille samme spørgsmål, og derefter udbede sig det på skrift.. skægt nok så har det indtil videre hver gang jeg har sagt at jeg ville ha tingene på skrift resulteret i at jeg har fået af vide de lige sku snakke det igennem med deres jurister.. så man skal ik bare tage tingene for gode vare selvom de kommer fra våbenkontoret.. hvilket egentlig er lidt skræmmende.. forkerte informationer kan jo i sidste ende lede til noget forfærdelig bøvl
Rigtige mænd går i Waders
Står der SAUER på blokken, er riflen på toppen

Lassescout
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lassescout » 30. nov 2010, 00:21

25 sædvanlige våben eller 10 særligt farlige våben!!
Det er så ikke rigtigt. Her er paragraffen:
Våbenbekendtgørelsens § 21, stk. 4 skrev:Stk. 4. Opbevaring af flere end 25 af de våben, der er nævnt i våbenlovens § 1, stk. 1, nr. 1, eller af flere end 10 særligt farlige skydevåben, jf. stk. 8, skal finde sted efter følgende regler:
1) Opbevaringen skal ske i et støbt boksrum med et sikringsniveau, der svarer til en godkendelse i mindst EN 1143-1 grade 1, eller i et sikringsskab, der er godkendt i mindst EN 1143-1 grade 1 eller et sikringsniveau, der svarer hertil. Sikringsskabe med en vægt under 1.000 kg skal være forsvarligt fastboltet til gulv, væg eller lignende.
2) Der skal installeres automatisk indbrudsalarmeringsanlæg, hvorfra alarm skal indgå til en af Rigspolitiet godkendt døgnbemandet kontrolcentral.
Hvis du nu har 10 særligt farlige våben, og 15 almindelige, så har du hverken flere end 25 i alt eller flere end 10 særligt farlige, så den må være god nok i Skafor blå. Har du kun 5 særligt farlige må du selvfølgelig have 20 almindelige. Men går du over det antal, skal samtlige våben i Skafor rød, ikke bare de "overtallige" våben.

Brugeravatar
Lerche
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lerche » 30. nov 2010, 09:54

XaVieR skrev:
Må indrømme at jeg stadig er i tvivl.. for det lader lidt til at det er op til vedkommende der "knalder" en om det hedder 1 i mag og 1 i kammer, eller om 2 i mag med plads til 1 i kammer er det korrekte..
Det er ik et egentlig problem, for bøssen bliver kun brugt på skydebanen ..
Sikke en kegle der har svaret på det for dig for der står klokke klart i loven at haglbøsser der kan inholde mere end 2 patroner må ikke anvendes til jeg i DK
i mit rivejern kan der kun være 1 i mag og 1 kammer
tror ski ikke den holder hvis fætter blå kommer en dag hvor du er på jagt og der er fuldhus

Brugeravatar
Lerche
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lerche » 30. nov 2010, 09:59

hmmm jeg syns tråden bliver drejet af sporet til hvordan man opbevare våben

så pls få toget tilbage til hvor den starter
jeg fornemer vi er ved at komme lidt til at kan den indholde mere end to skud må betraktets som værende særlig farlig skyde våben
mon den gode Gunnut vil give os ret

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)

Indlæg af Gunnut » 30. nov 2010, 10:42

Lerche skrev: mon den gode Gunnut vil give os ret
Næppe. Jeg tør stadig ikke stole på at svaret i denne tråd er korrekt.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
Lerche
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lerche » 30. nov 2010, 11:08

Nej det er ski heller ikke så nemt og der kan meget hurtig komme forviring i tråde om dette emme

faktum:
1.man må godt eje et halg våben der kan inholde mere end 2 patroner på SKV eller jagt tegn
2.halvauto bøsser er uanset om de er med plumpe eller ej et særligfarlig skyde våben

det vi så ikke kan slå fast er om et halggevær der kan indholde mere end 2 skud er at betrakte som værende et særlig farligt skyde våben. eller om en sådanne bare skal betraktes som værende et alm hagl våben. men lade os slå helt fast den kan ejes

Brugeravatar
PeptoBizmo
Platin Member
Platin Member
Geografisk sted: Midtjylland.
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Indlæg af PeptoBizmo » 30. nov 2010, 11:22

Lerche skrev: det vi så ikke kan slå fast er om et halggevær der kan indholde mere end 2 skud er at betrakte som værende et særlig farligt skyde våben. eller om en sådanne bare skal betraktes som værende et alm hagl våben. men lade os slå helt fast den kan ejes
Jo, det har Lassescout jo egentlig gjort :razz:
De særligt farlige våben defineres jo som:
Våbenloven skrev: § 2 a. Indehavere af jagttegn og medlemmer af skytteforeninger, der har en våbenpåtegning til glatløbede haglgeværer på medlemsbeviset, kan uanset forbuddet i § 2, stk. 1, til eget brug erhverve, besidde, bære og anvende følgende genstande:

3) færdigladede haglpatroner til de haglgeværer, der er nævnt i nr. 1, såfremt haglene er løstliggende og har en diameter på højst 4 mm, samt omladehætter og halvladte eller tomme patronhylstre til de nævnte haglpatroner. Blyhaglpatroner er ikke omfattet af bestemmelsen.

Stk. 2. Indehavere af jagttegn og medlemmer af skytteforeninger, der har våbenpåtegning efter stk. 1 på medlemsbeviset, kan endvidere til eget brug erhverve og besidde andre glatløbede haglgeværer med en pibelængde på mindst 55 cm.
Så i mine øjne er der ikke så meget at spille om.
Er den større end kaliber 12, og har større patronkapacitet end 2 patroner. Så er den særligt farlig :smile:
At forsøge, er første betingelse for at lykkes.

Brugeravatar
Lerche
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lerche » 30. nov 2010, 12:11

nu kan det slåes 110%
ja hagl våben der kan inholde mere end 2 skud er et særligt farlig skyde våben helt sikkert

Bekendtgørelse om våben og ammunition mv: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=127786
se §21 stk8 (4) her slåes det 100% fast det er et særligt farligt skyde våben

§ 21. Våben og ammunition mv., der er nævnt i våbenlovens § 1, stk. 1, og stk. 2, litra a-d, og i denne bekendtgørelses § 15, skal opbevares forsvarligt og på et sted, der er utilgængeligt for uvedkommende.

Stk. 2. Opbevaring af ammunition til skydevåben skal ske i sikringsskabe, boksrum mv., som opfylder betingelserne i stk. 3 og 4. Opbevaring kan ske sammen med skydevåben.

Stk. 3. Opbevaring af indtil 25 af de våben, der er nævnt i våbenlovens § 1, stk. 1, nr. 1, eller indtil 10 særligt farlige skydevåben, jf. stk. 8, skal ske i et sikringsskab, der er godkendt i mindst EN 1143-1 grade 0 eller et sikringsniveau, der svarer hertil. Sikringsskabe med en vægt under 1.000 kg skal være forsvarligt fastboltet til gulv, væg eller lignende.

Stk. 4. Opbevaring af flere end 25 af de våben, der er nævnt i våbenlovens § 1, stk. 1, nr. 1, eller af flere end 10 særligt farlige skydevåben, jf. stk. 8, skal finde sted efter følgende regler:

1) Opbevaringen skal ske i et støbt boksrum med et sikringsniveau, der svarer til en godkendelse i mindst EN 1143-1 grade 1, eller i et sikringsskab, der er godkendt i mindst EN 1143-1 grade 1 eller et sikringsniveau, der svarer hertil. Sikringsskabe med en vægt under 1.000 kg skal være forsvarligt fastboltet til gulv, væg eller lignende.

2) Der skal installeres automatisk indbrudsalarmeringsanlæg, hvorfra alarm skal indgå til en af Rigspolitiet godkendt døgnbemandet kontrolcentral.

Stk. 5. Nøgler til boksrum, sikringsskab mv. skal opbevares forsvarligt og på et sted, der er utilgængeligt for uvedkommende.

Stk. 6. Politidirektøren kan under henvisning til sikkerhedsmæssige forhold, herunder bl.a. mængden af opbevarede våben, bygningsmæssige forhold, tilkørselsforhold og udrykningsafstand, stille yderligere krav til våbenopbevaringen.

Stk. 7. Politidirektøren kan under særlige omstændigheder meddele dispensation fra bestemmelserne i stk. 3-4.

Stk. 8. Ved særligt farlige skydevåben forstås navnlig følgende våben:

1) Pistoler, herunder enkeltskudspistoler, selvladepistoler og revolvere, bortset fra forladevåben.

2) Halv- og fuldautomatiske skydevåben.

3) Glatløbede haglgeværer med en pibelængde på mindre end 55 cm.

4) Glatløbede haglgeværer, som er omfattet af våbenlovens § 2 a, stk. 2.

Brugeravatar
Lerche
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lerche » 30. nov 2010, 12:13

vi nået til enden af denne tråd nu mener jeg og derfor er det okay at køre of topic nu

Lassescout
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lassescout » 1. dec 2010, 13:47

Off topic ? Ok.

Så får du lige et billede af Pont Neuf broen i
Paris. Det er den ældste bro i Paris og det tog franskmændene 26 år at
bygge den. Byggeriet blev påbegyndt i 1578 og afsluttedes i 1604.
Broen var fra starten to individuelle broer, en med syv buer og en med
fem.

Vedhæftet er et billede af broen. Det er ihvertfald off topic.

Billede
Hilsen Lasse.

Besvar