kan man søge riffeltilladelse i andre kredse
- Cordes
- Silver Member
- Interesser: Alt der siger Bang
- Geografisk sted: Århus
kan man søge riffeltilladelse i andre kredse
Hejsa.
Kan man søge om riffel tilladelse i en anden kreds end den hvor jeg bor?
Har snakket med sønderborg i dag om svt-40, men de lød ikke særlig glade for den. Kan jeg søge andre steder hvis der er nogle politistationer som har andre meninger.?
Kan man søge om riffel tilladelse i en anden kreds end den hvor jeg bor?
Har snakket med sønderborg i dag om svt-40, men de lød ikke særlig glade for den. Kan jeg søge andre steder hvis der er nogle politistationer som har andre meninger.?
Two hands working can do more than a thousand clasped in prayer - Unknow
- Irminsûl
- Silver Member
- Interesser: Våben og natur
- Geografisk sted: Nordsjælland.
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: kan man søge riffeltilladelse i andre kredse
Ja Sønderborg er kendt for at være temmeligt uduelige og uvidende på mange områder. jeg håber du finder en løsning på dit problem.
Please help me represent gun owners/shooters as 99% of us ARE: just regular folks who enjoy guns instead of golf.
- HePe
- Platin Member
- Interesser: våben- og jagtlovgivningen
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Justitsministeriet har i våbencirkulæret til politiet bestemt, at våbentilladelser gives i den politikreds, hvor ansøgeren har bopæl.Cordes skrev:Kan man søge om riffel tilladelse i en anden kreds end den hvor jeg bor?
...Kan jeg søge andre steder hvis der er nogle politistationer som har andre meninger.?
Så det er ikke sandsynligt, at en anden politikreds vil behandle din ansøgning (selv om det rent faktisk kan lade sig gøre).
På den anden side kan det ikke udelukkes, at der af og til smutter en ansøgning igennem "kontrollen", så tilladelsen gives af en anden kreds end bopælspolitikredsen..

Se Emne: Bekendtgørelse af lov om våben og eksplosivstoffer.Våbencirkulærets § 1, stk. 2 skrev:Stk. 2. Våbentilladelse, samtykke og godkendelse gives af politimesteren (politidirektøren) i den politikreds, hvor ansøgeren har bopæl eller hjemsted. En skytte- eller jagtforening har hjemsted i den politikreds, hvor foreningen opbevarer våben eller i øvrigt må antages at have størst tilknytning.
- Exterminator
- Banned
- Interesser: Alt der siger...BANG
- Geografisk sted: Skibe sejler til England
Måske få en midlertidig adresse i Viborg - der er De fornuftigt på våbenkontoret :yo:
Endelig .45 ACP i Danmark
- Imcses
- Silver Member
- Interesser: jagt,ski,fiskeri,,,,
- Geografisk sted: Midtsjælland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
En anden måde kunne måske være få en kammerat der bor i anden kreds til at registrerer den som ejer og så derefter enten prøve at overtage den derfra og håbe at de accepterer det da den allerede er registreret, så kan de også tage den ind i deres kreds, ellers får du bare en fælles ejer tilladdelse på denExterminator skrev:Måske få en midlertidig adresse i Viborg - der er De fornuftigt på våbenkontoret :yo:

-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 302 times
- Been thanked: 1122 times
Der er også en anden vej, som kan være farbar.
Jeg hører under Fyns politi, og skal man have noget igennem på "hovedkontoret" i Odense, har jeg erfaring for, at det kan blive syltet rigtig rigtig længe. Derimod er der afdelinger rundt omkring som også ekspederer tilladelser, og jeg har fundet ud af, at i Ringe ekspederer de bare sagerne med det samme.
Kvaliteten i sagsbehandlingen er efter min bedste overbevisning den samme. De checker jagttegnsregistret og din vandel før de giver en tilladelse, men istedet for at at arkivere, journalisere, gemme og genfremfinde sagen for behandling, behandler de bare sagen med det samme mens du venter. Så har du tilladelsen på 10 minutter, og våbenkontoret kan nøjes med at røre sagen én gang. Det er ægte win-win når det er bedst. Og når sagsbehandlerne først har vænnet sig til ikke at skabe mere besvær end nødvendigt, kan der også være ting som ekspederes uden alle de overvejelser der får " de langsomme" til at gå i baglås :krydsser: .
Jeg ved ikke om der er " fillialvåbenkontorer" i sønderjylland, men det kan da undersøges.
Jeg hører under Fyns politi, og skal man have noget igennem på "hovedkontoret" i Odense, har jeg erfaring for, at det kan blive syltet rigtig rigtig længe. Derimod er der afdelinger rundt omkring som også ekspederer tilladelser, og jeg har fundet ud af, at i Ringe ekspederer de bare sagerne med det samme.
Kvaliteten i sagsbehandlingen er efter min bedste overbevisning den samme. De checker jagttegnsregistret og din vandel før de giver en tilladelse, men istedet for at at arkivere, journalisere, gemme og genfremfinde sagen for behandling, behandler de bare sagen med det samme mens du venter. Så har du tilladelsen på 10 minutter, og våbenkontoret kan nøjes med at røre sagen én gang. Det er ægte win-win når det er bedst. Og når sagsbehandlerne først har vænnet sig til ikke at skabe mere besvær end nødvendigt, kan der også være ting som ekspederes uden alle de overvejelser der får " de langsomme" til at gå i baglås :krydsser: .
Jeg ved ikke om der er " fillialvåbenkontorer" i sønderjylland, men det kan da undersøges.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
- Marc
- Platin Member
- Interesser: Jagt, våben & detektor
- Geografisk sted: Sønderjylland.
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 19 times
Jeg er ret overbevidst om at det udelukkende er Sønderborg der udsteder tilladelser i Sdr. Jylland.Lassescout skrev: Jeg ved ikke om der er " fillialvåbenkontorer" i sønderjylland, men det kan da undersøges.
Vi er alle i rendestenen, men nogle af os kigger mod stjernerne.
-
- Gold Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: Nordfyn
- Has thanked: 322 times
- Been thanked: 40 times
du er desværre bestemt ikke ensom om den oplevelse!Lassescout skrev:Der er også en anden vej, som kan være farbar.
Kvaliteten i sagsbehandlingen er efter min bedste overbevisning den samme. De checker jagttegnsregistret og din vandel før de giver en tilladelse, men istedet for at at arkivere, journalisere, gemme og genfremfinde sagen for behandling, behandler de bare sagen med det samme mens du venter. Så har du tilladelsen på 10 minutter, og våbenkontoret kan nøjes med at røre sagen én gang. Det er ægte win-win når det er bedst. Og når sagsbehandlerne først har vænnet sig til ikke at skabe mere besvær end nødvendigt, kan der også være ting som ekspederes uden alle de overvejelser der får " de langsomme" til at gå i baglås :krydsse
- NSander
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, ww2
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 342 times
jeg hører under aalborg men købte en riffel af en mand i frederikshavn. fik lavet min tilladelse der uden problemer.
- Schibbye
- Silver Member
- Interesser: Våben,
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Been thanked: 2 times
HejMarc. skrev:Jeg er ret overbevidst om at det udelukkende er Sønderborg der udsteder tilladelser i Sdr. Jylland.Lassescout skrev: Jeg ved ikke om der er " fillialvåbenkontorer" i sønderjylland, men det kan da undersøges.
Våbenkontoret i Esbjerg er vel hovedkontoret i Syd - Sønderjylland. Her laves også alt vedr. SKV kortvåben såvidt jeg er oplyst. Jeg har altid fået en god og sober service, selvom ekspedition på SKV kan være lidt lang.
Mvh.
Søren
You will not laugh, You will not cry, You will lean by the numbers - I will teach you !!
Søren
You will not laugh, You will not cry, You will lean by the numbers - I will teach you !!