På Lauritz.com er den her pistol til salg.
Med en totallængde på 165mm er den så lovlig?
Så vidt jeg ved skal pistoler da være over 210mm.
Er den her pistol lovlig?
- Marc
- Platin Member
- Interesser: Jagt, våben & detektor
- Geografisk sted: Sønderjylland.
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 19 times
Re: Er den her pistol lovlig?
Enig, men må være ulovlig. Måske også derfor de skriver: Våbentilladelse/forhandlertilladelse fordres
Vi er alle i rendestenen, men nogle af os kigger mod stjernerne.
- Bemoni1
- Gold Member
- Interesser: Pistolskydning og Longrange
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 28 times
Den bliver godt nok svær at få på en SKV tilladelse.
P7'eren var spændende design fra firserne og var primært møntet på patruljerende politi, jeg mener at det var standardvåben i det tyske grænseværn, i en længere periode.
Den kom senere i andre udgaver, blandt andet P7 M13, med lidt flere skud i magasinet.
Jeg har prøvet den et par gange og man skal lige vænne sig til konceptet med at spænde med den forreste del af pistolgrebet og så er den altså ikke nogen letvægter.
P7'eren var spændende design fra firserne og var primært møntet på patruljerende politi, jeg mener at det var standardvåben i det tyske grænseværn, i en længere periode.
Den kom senere i andre udgaver, blandt andet P7 M13, med lidt flere skud i magasinet.
Jeg har prøvet den et par gange og man skal lige vænne sig til konceptet med at spænde med den forreste del af pistolgrebet og så er den altså ikke nogen letvægter.
Nothing is so permanent as a temporary government program.
Milton Friedman on government regulations.
Milton Friedman on government regulations.
- Mindstorm
- Platin Member
- Interesser: IPSC, våbenteknik
- Geografisk sted: Struer
- Been thanked: 9 times
Okey, spænder du hanen med grebet?Bemoni1 skrev:Jeg har prøvet den et par gange og man skal lige vænne sig til konceptet med at spænde med den forreste del af pistolgrebet og så er den altså ikke nogen letvægter.
Det må alligevel være lidt sjovt at skyde med en så kort pistol, nu man er vandt til den lange sigtelinje, men den er selvfølgelig ikke beregnet til at skyde med på så lange afstande
Mvh Mindstorm
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1072 times
Har også skudt med en P7 M13 under den hedengangne kvoteordning.
Det er en FANTASTISK pistot at skyde med.
Det er rigtigt at man henholdsvis spænder og lægger slagstiften ned ved at klemme/slippe om grebet. Men det skal jo altså kun gøres ved afgivelse af det første skud. Derefter spænder den selv.
Super skyder.
Jeg vil tro at den kan glide igennem på SKV, hvis den bliver pibe-forlænget til en totallængde på 210 mm. Men så er det unikke design også helt og aldeles ødelagt.
Det er en FANTASTISK pistot at skyde med.
Det er rigtigt at man henholdsvis spænder og lægger slagstiften ned ved at klemme/slippe om grebet. Men det skal jo altså kun gøres ved afgivelse af det første skud. Derefter spænder den selv.
Super skyder.
Jeg vil tro at den kan glide igennem på SKV, hvis den bliver pibe-forlænget til en totallængde på 210 mm. Men så er det unikke design også helt og aldeles ødelagt.
- Vedhæftede filer
-
- 0401.jpg (7.42 KiB) Vist 2482 gange
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
- Sako75
- Gold Member
- Interesser: Jagt,dykning, skydning etc
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Det er i min optik noget nær den fedeste skyder der er lavet, er jo vist også lidt H&K skadet, havde handlet en for længst hvis den kunne komme på SKV 

"The only way of discovering the limits of the possible is to venture a little way past them into the impossible."
- Gunnut
- Platin Member
- Interesser: Genladning, jagt
- Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
- Been thanked: 1 time
Bemoni1 skrev:blandt andet P7 M13, med lidt flere skud i magasinet.
Jep, faktisk 13 i alt

Og JA det er en utrolig super skyder, men den var (er) desværre for dyr og kunne derfor ikke konkurrerer og blev derfor aldrig en World Wide Police Pistol.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill
PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R
-Sir Winston Churchill
PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R
- Ølgaard
- This member is
- Interesser: Håndvåben - Blankvåben
- Geografisk sted: KBH.
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 108 times
Der findes to HK P13 på SKV idag som jeg har kendskab til, men de er fra da Herlev Pistol og Revolverlaug eksisterede, ca.20 år siden.
Det er en fantastisk skyder, og utrolig præcis, men man skal lige vænne sig til dyna grebet.
Jeg ville købe en promte hvis man kunne få den på SKV idag, og så laves den osse i 40S&W.
Men dyr det er den.

Det er en fantastisk skyder, og utrolig præcis, men man skal lige vænne sig til dyna grebet.
Jeg ville købe en promte hvis man kunne få den på SKV idag, og så laves den osse i 40S&W.
Men dyr det er den.