Hej NVF, jeg har et spørgsmål som mine jagtkammerater og jeg har diskuteret lidt, men vi kan ikke rigtigt blive enige.
Jeg har en gård med 5 tønder land til. Her er det jo selvfølgelig min plan at se om jeg kan skyde noget vildt, men må jeg også skyde med riffel på blot 5 tønder land ????? Riffeljagten er selvfølgelig med alle tilladelser på våben og bestået riffelprøve.
Som supplerende spørgsmål, må jeg så skydetræne med 22'er på min egen grund ?
Regler for riffeljagt
-
- Newbie
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Midtfyn
- XaVieR
- Banned
- Interesser: Alt mulig..
- Geografisk sted: Ringkøbing området.
- Has thanked: 1 time
Re: Regler for riffeljagt
Så længe kuglefang og sikkerhed er i orden skulle der ik være noget i vejen for det..
mht at træne på egen grund mener jeg loven siger 5 gange årligt..
men det lovmæssige er der folk herinde der er langt stærkere i
mht at træne på egen grund mener jeg loven siger 5 gange årligt..
men det lovmæssige er der folk herinde der er langt stærkere i

Rigtige mænd går i Waders
Står der SAUER på blokken, er riflen på toppen
Står der SAUER på blokken, er riflen på toppen
- Lerche
- Platin Member
- Interesser: mad, jagt, skyning
- Geografisk sted: der ude ved rakkerne
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
ja du og de der har adr på ejendommen må drive jagten når denne er over 1 ha
til det med skydning det må du i dog er det en spøgsmål om hvordan du er forsikret med dine skud da det ikke er jagt relavante skud
men som sagt må du skyde 5 gange pr matrikkel nr du har hvis der er over 300 meter til andres bolig du må skyde fra solop gang til ned gang dog om lørdagen til kl 16 og søndag må du slet ikke
nu skriver du skyde noget vildt husk nu det er ret begrænset hvor meget du kan forsvare at skyde
til det med skydning det må du i dog er det en spøgsmål om hvordan du er forsikret med dine skud da det ikke er jagt relavante skud
men som sagt må du skyde 5 gange pr matrikkel nr du har hvis der er over 300 meter til andres bolig du må skyde fra solop gang til ned gang dog om lørdagen til kl 16 og søndag må du slet ikke
nu skriver du skyde noget vildt husk nu det er ret begrænset hvor meget du kan forsvare at skyde
Lerche der glæder sig til 16 maj
-
- Newbie
Lerche skrev: nu skriver du skyde noget vildt husk nu det er ret begrænset hvor meget du kan forsvare at skyde
Nu er det ikke det bedste jagtstykke jeg har. Det er mest bare landbrugsjord, men jeg ser da både harer og fasaner en gang i mellem. Der kommer da også lidt råvildt på marken som ligger placeret imellem noget plantage og skov.
Min plan er på sigt og når jeg ikke har forpagtet jorden ud mere (jagtretten følger ikke forpagtningen) at så vil jeg gerne gøre stykket lidt attraktivt for vildtet
- Lerche
- Platin Member
- Interesser: mad, jagt, skyning
- Geografisk sted: der ude ved rakkerne
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
jagt retten følger da brugsretten hvis andet ikke aftales såvidt jeg husker detteLateshovel_SS skrev:Lerche skrev: nu skriver du skyde noget vildt husk nu det er ret begrænset hvor meget du kan forsvare at skyde
Nu er det ikke det bedste jagtstykke jeg har. Det er mest bare landbrugsjord, men jeg ser da både harer og fasaner en gang i mellem. Der kommer da også lidt råvildt på marken som ligger placeret imellem noget plantage og skov.
Min plan er på sigt og når jeg ikke har forpagtet jorden ud mere (jagtretten følger ikke forpagtningen) at så vil jeg gerne gøre stykket lidt attraktivt for vildtet
du har jo netop alle muligheder for at kan lokke en masse vildt ud jeg skal ikke kan sige hvor meget der er eller ikke er. med med mindre jordlodder er netop meget vigtig at hoæde lidt igen.
ps. jeg siger ikke man ikke bør at jage på så små stykker men alt med måde.
Lerche der glæder sig til 16 maj
-
- Newbie
Lerche skrev:jagt retten følger da brugsretten hvis andet ikke aftales såvidt jeg husker detteLateshovel_SS skrev:Lerche skrev: nu skriver du skyde noget vildt husk nu det er ret begrænset hvor meget du kan forsvare at skyde
du har jo netop alle muligheder for at kan lokke en masse vildt ud jeg skal ikke kan sige hvor meget der er eller ikke er. med med mindre jordlodder er netop meget vigtig at hoæde lidt igen.
ps. jeg siger ikke man ikke bør at jage på så små stykker men alt med måde.
Jeg kan ikke være mere enig med dig, hele ideen er nemlig at det skal være et attraktivt stykke jord for vildtet.
Det er rigtigt at hvis man ikke aftaler andet, så følges jagtret og brugsret normalt ad