Artikel: Så megen ammunition må du have i hjemmet
-
- Bronze Member
- Interesser: Amerikansk udstyr WW 2
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 3 times
Artikel: Så megen ammunition må du have i hjemmet
Hej,
jeg faldt lige over en interessant artikel på Skytten.dk, som bl.a. omhandler hvor megen ammunition du må have i hjemmet i godkendt våbenskab, hvis du både er skytte og riffeljæger.
http://www.skytten.dk/Default.aspx?ID=1430
1000 stk. langdistance og 5000 stk. kortdistance, hvilket er helt ok. Jeg undrer mig bare over at riffelammunition til jagtrifler skulle tælle med i de 1000 stk. da § 41 i våbencirkulæret er en bestemmelse som retter sig mod skytter og ikke jægere. Mig bekendt er der ikke nogen maks. stk. grænse mht. opbevaring af riffelammunition til jagtrifler i private hjem.
Er jeg på galt spor, eller er det DDS som fortolker bestemmelsen forkert?
Hilsen
THOR
jeg faldt lige over en interessant artikel på Skytten.dk, som bl.a. omhandler hvor megen ammunition du må have i hjemmet i godkendt våbenskab, hvis du både er skytte og riffeljæger.
1000 stk. langdistance og 5000 stk. kortdistance, hvilket er helt ok. Jeg undrer mig bare over at riffelammunition til jagtrifler skulle tælle med i de 1000 stk. da § 41 i våbencirkulæret er en bestemmelse som retter sig mod skytter og ikke jægere. Mig bekendt er der ikke nogen maks. stk. grænse mht. opbevaring af riffelammunition til jagtrifler i private hjem.
Er jeg på galt spor, eller er det DDS som fortolker bestemmelsen forkert?
Hilsen
THOR
- Marius
- Moderator
- Interesser: jagt, skydning, natur
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 349 times
Re: Artikel: Så megen ammunition må du have i hjemmet
På din våbentilladelse står der hvad du må erhverve og besidde, som regel 500stk.THOR skrev:...Mig bekendt er der ikke nogen maks. stk. grænse mht. opbevaring af riffelammunition til jagtrifler i private hjem....
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson
-
- Bronze Member
Det er korrekt, at det normalt er 500 stk pr. jagtriffel. så hvis man eksempelvis har 3 stk jagtrifler, så er det 1500 stk. patroner...
For de langdistancerifler på SKV man måtte have, så er det 1000 stk. patroner uanset antallet af rifler.
Hilsen
THOR
For de langdistancerifler på SKV man måtte have, så er det 1000 stk. patroner uanset antallet af rifler.
Hilsen
THOR
- Corysan
- Silver Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
Er der nogen der er bekendt med en måde at få tilladelse til flere end 1000 stk på SKV?THOR skrev:Det er korrekt, at det normalt er 500 stk pr. jagtriffel. så hvis man eksempelvis har 3 stk jagtrifler, så er det 1500 stk. patroner...
Jeg har altid vist at vi var de bedste - men at de andre var så ringe havde jeg ikke drømt om...
-
- Silver Member
- Interesser: Riffel- og pistolskydning
- Been thanked: 5 times
Spørg politiet om lov :-)Våbencirkulæret §41 skrev:Politiet kan i særlige tilfælde give tilladelse til, at et medlem med våbenpåtegning eller våbentilladelse besidder større mængder ammunition.
Improvise, adapt, overcome!
-
- Bronze Member
- Interesser: Artillerigranater
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 21 times
søg politiet om dispensation med en god forklaring fik jeg dispensation til 12000 stk ammo
- Corysan
- Silver Member
Er der en særlig blanket der skal bruges, eller snakkede du bare med dit lokale våbenkontor?Truffel skrev:søg politiet om dispensation med en god forklaring fik jeg dispensation til 12000 stk ammo
Jeg har altid vist at vi var de bedste - men at de andre var så ringe havde jeg ikke drømt om...
-
- Bronze Member
- Interesser: Artillerigranater
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 21 times
jeg sendte en skriftlig ansøgning og fik mit svar i løbet af en uge, der er ikke nogen standardansøgning til det men skriv en begrundelse, min var at jeg havde mange forskellige kalibre våben og derfor ikke kunne "nøjes" med de 1000 stk langdistance
- Ølgaard
- This member is
- Interesser: Håndvåben - Blankvåben
- Geografisk sted: KBH.
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 108 times
På begge mine tilladelser, til grovpistol og revolver står, Til eget brug kan erhverves og besiddes indtil 5000 patroner.
Mvh
Mvh

- Corysan
- Silver Member
På en SKV tilladelse?Ølgaard skrev:På begge mine tilladelser, til grovpistol og revolver står, Til eget brug kan erhverves og besiddes indtil 5000 patroner.
Mvh
- Sejr
- Silver Member
- Interesser: Antik våben,
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Hej. hvad er kortdistance og hvad er langdistance. skiller det ikke ved cal 32. alt over cal 32 er langdistance og ali under cal 32 er kortdistance. Eller???? 

- CO
- Platin Member
- Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 176 times
Kortdistance er 22LR og pistol/revolver
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot
Sportsskytteklubben Mildot
-
- Silver Member
- Interesser: Riffel- og pistolskydning
- Been thanked: 5 times
Det er nemmere at definere langdistance, og så er resten egentlig kortdistance :-)
Langdistance er riffelkalibre over cal. .22 (det er vist det bedste jeg kan definere det)
Alt til salonriffel, pistol/revolver og haglgevær er altså at betegne som kortdistance (sjovt nok skyder det også på kortere distancer, deraf navnet - altså har det ikke kun noget at gøre med kalibren, men primært hvor langt man skyder med det)
Langdistance er riffelkalibre over cal. .22 (det er vist det bedste jeg kan definere det)
Alt til salonriffel, pistol/revolver og haglgevær er altså at betegne som kortdistance (sjovt nok skyder det også på kortere distancer, deraf navnet - altså har det ikke kun noget at gøre med kalibren, men primært hvor langt man skyder med det)
Improvise, adapt, overcome!
- Bino
- Gold Member
- Interesser: Flugtskydning,paintball,våben.
- Geografisk sted: Roskilde
- Been thanked: 3 times
- Kontakt:
K.M. skrev:Det er nemmere at definere langdistance, og så er resten egentlig kortdistance :-)
Er det ink .22mag eller er den over i langdistance ?
Ham som var med fra starten.
-
- Bronze Member
Hej,
for at undgå misforståelser, så gælder de max 1000 stk. langdistancepatroner udelukkende rifler registreret via SKV - ikke rifler registreret som jagtvåben.
Jvf. den opdaterede artikel på skytten.dk
Hilsen
THOR
for at undgå misforståelser, så gælder de max 1000 stk. langdistancepatroner udelukkende rifler registreret via SKV - ikke rifler registreret som jagtvåben.
Jvf. den opdaterede artikel på skytten.dk
Hilsen
THOR