Er der nogen som ved om man kan få tilladelse til en M14 ?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Sol
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: jagtriffel
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Er der nogen som ved om man kan få tilladelse til en M14 ?

Indlæg af Sol » 27. aug 2011, 15:44

Er der nogen som ved om man kan få tilladelse til en M14 riffel (halvautomatisk udgave) alternativ en US Carabin???
Hvis ja, hvad er de registeret som ? jagt udland eller?

Jeg ved godt nogen her på siden har US carabins men de er sikkert registeret før politiet gik agurk over alt halvautomatisk.

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 595 times
Been thanked: 601 times
Kontakt:

Re: Er der nogen som ved om man kan få tilladelse til en M14

Indlæg af Lycon » 27. aug 2011, 20:35

Sol skrev:Er der nogen som ved om man kan få tilladelse til en M14 riffel (halvautomatisk udgave) alternativ en US Carabin???

Jeg ved godt nogen her på siden har US carabins men de er sikkert registeret før politiet gik agurk over alt halvautomatisk.
Ja der er flere der har M14 på jagttegn herhjemme, det afhænger desværre af hvilken politikreds du bor i.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Woom
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland

Indlæg af Woom » 28. aug 2011, 12:29

Lycon skrev:
Sol skrev:Er der nogen som ved om man kan få tilladelse til en M14 riffel (halvautomatisk udgave) alternativ en US Carabin???

Ja der er flere der har M14 på jagttegn herhjemme, det afhænger desværre af hvilken politikreds du bor i.
Nogen der kan opremse hvad der gives tilladelse til i de respektive politikredse?
F.eks. hvad er smertegrænsen i Århus?

Brugeravatar
Dahl78
Gold Member
Gold Member
Interesser: Historie/Hund
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Indlæg af Dahl78 » 28. aug 2011, 14:37

Woom skrev:
Lycon skrev:

Nogen der kan opremse hvad der gives tilladelse til i de respektive politikredse?
F.eks. hvad er smertegrænsen i Århus?
Jeg har en m14 springfield 1/2 auto på jagttilladelse(jagt i udlandet),jeg hører under horsens politikreds så det kan lade sig gøre,,men fik at vide at det var den eneste 1/2 auto jeg måtte eje,kan anbefale springfield m1a national match(ekstrem præcis :biggrin: )
Bjarne er et fedt navn

Besvar