Jeg har altid når jeg har købt et haglgevær der ikke var registret altid i Navn rubrikken på anmeldes blanketten skrevet "Ikke tidligere registret"
Det er så slut nu, den gik ikke mere.
Men så siger hun til mig at jeg har anmodet om en liste af alle registret våben pa min bopæl.
Ja det havde jeg, så spøger hun hvorfor? Jamen sa jeg kan se om de haglvåben jeg har solgt er afmeldet.
Så Siger hun gudhjælpme at jeg sku tage den anmeldes blanket jeg fik retur da jeg registret den, og skrive bag på den hvem jeg har solgt den til og hvornår også sende den retur og tilføje afmeldes.
Hva pokker sker der efterhånden med deres egne sære regler?
Undskylder evt stavefejl er skrevet på smart phone
samtale med Viborg våbenkontor (registreing af haglgevær)
- Riddersholm
- Platin Member
- Interesser: Våben, Jagt, Sport
- Geografisk sted: Rogaland, Norge
- Been thanked: 1 time
samtale med Viborg våbenkontor (registreing af haglgevær)
"I come in peace, I didn't bring artillery. But I am pleading with you with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all."
- Irminsûl
- Silver Member
- Interesser: Våben og natur
- Geografisk sted: Nordsjælland.
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: samtale med Viborg våbenkontor (registreing af haglgevær
I er vidst bare ved at få sønderjydske tilstande 

Please help me represent gun owners/shooters as 99% of us ARE: just regular folks who enjoy guns instead of golf.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Du behøver ikke begrunde hvorfor du gerne vil have aktindsigt i, hvilke data våbenkontoret har registreret om dig. Der er offentlighed i forvaltningen, og du har til enhver tid ret til at få oplyst hvad de har om dig. Bed hende checke i Forvaltningsloven hvis hun er i tvivl.
Hvis hun insisterer på, at du skal "afmelde" registreringen af dine haglgeværer, så bed hende ganske enkelt om at få den afgørelse skriftligt med begrundelse i form af en paragrafhenvisning. Det kan hun ikke, fordi der ingen regler er om det, og så slutter den sag der.
Det er sku da utroligt!
Hvis hun insisterer på, at du skal "afmelde" registreringen af dine haglgeværer, så bed hende ganske enkelt om at få den afgørelse skriftligt med begrundelse i form af en paragrafhenvisning. Det kan hun ikke, fordi der ingen regler er om det, og så slutter den sag der.
Det er sku da utroligt!
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
- NSander
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, ww2
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 342 times
hmm jeg har 3 jagtgeværer registreret i aalborg. Men kun fået papirer på det ene. Hvad vil de så lige have at man skriver på, i sådan en situation? Jeg spurgte ellers meget specifikt, om jeg ikke kunne få et stykke papir på, at mine jagtgeværer var blevet registreret, da der havde været snak om våbenkontrol andre steder, hvor folk der troede deres geværer var registrerede, var blevet bonget for det. Men det sagde han at de ikke gav mere.
- HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Mekanik
- Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 161 times
Det er faktisk sådan, at hun slet ikke MÅ spørge om en begrundelse.! Det er i sig selv en overtrædelse af selvsamme lovgivning.!Lassescout skrev:Du behøver ikke begrunde hvorfor du gerne vil have aktindsigt i, hvilke data våbenkontoret har registreret om dig. Der er offentlighed i forvaltningen, og du har til enhver tid ret til at få oplyst hvad de har om dig. Bed hende checke i Forvaltningsloven hvis hun er i tvivl.
Det er sku da utroligt!
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Så er han ude i en retsvildfarelse. Det hedder det når myndigheder begår ulovligheder, så lyder det lissom lidt pænere. Men du har fuldstændig ret, så prøv at vise ham stk. 3 i den gældende våbenbekendtgørelses § 41:NSander skrev:hmm jeg har 3 jagtgeværer registreret i aalborg. Men kun fået papirer på det ene. Hvad vil de så lige have at man skriver på, i sådan en situation? Jeg spurgte ellers meget specifikt, om jeg ikke kunne få et stykke papir på, at mine jagtgeværer var blevet registreret, da der havde været snak om våbenkontrol andre steder, hvor folk der troede deres geværer var registrerede, var blevet bonget for det. Men det sagde han at de ikke gav mere.
Registrering af glatløbede haglgeværer
§ 41. Personer, der erhverver glatløbede haglgeværer omfattet af våbenlovens § 2 a, stk. 1 og 2, skal inden 8 dage fra erhvervelsen foretage anmeldelse herom til politidirektøren.
Stk. 2. Anmeldelsen skal ske på en særlig blanket udformet af politiet. Anmeldelsen skal angive våbnets type, mærke, model, kaliber og fabrikationsnummer eller identifikationsnummer, jf. § 43, samt indeholde oplysning om, fra hvem våbnet er erhvervet.
Stk. 3. Anmelderen får af politiet udleveret en kvittering for anmeldelsen, der på forlangende skal forevises for politiet.
Hilsen Lasse.
- Riddersholm
- Platin Member
- Interesser: Våben, Jagt, Sport
- Geografisk sted: Rogaland, Norge
- Been thanked: 1 time
Jeg fik torsdag oplyst de våben jeg har registreret over telefonen,
"I come in peace, I didn't bring artillery. But I am pleading with you with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all."