jeg må da gerne tage haglbøssen med i toget ikke?
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt, dyr og natur
- Geografisk sted: Lolland Falster
jeg må da gerne tage haglbøssen med i toget ikke?
jeg står og skal til jylland og jeg tænkte på om jeg måtte tage geværet med derover? jeg kan umiddelbart ikke se noget problem i det, men er jeg forkert på den? 

At rejse er at leve, forbinder du det med jagt, så har du noget af det bedste i verden.
- Riddersholm
- Platin Member
- Interesser: Våben, Jagt, Sport
- Geografisk sted: Rogaland, Norge
- Been thanked: 1 time
Re: jeg må da gerne tage haglbøssen med i toget ikke?
Har du den i et foderal så det ikke umildbart kan ses det er et våben så sku der ikke være noget problem, selvfølgelig skal du tage den med dig over alt og ikke falde i søvn vis den ligger på hylden oven over sædet
"I come in peace, I didn't bring artillery. But I am pleading with you with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all."
-
- Bronze Member
- Interesser: historie, jagt og våben
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 4 times
Så vidt jeg ved, så er det ikke noget problem. Men det er en god ide at fjerne en våbendel så geværet ikke kan bruges, hvis det nu skule blive stjålet.
Hvis du har en sportstaske eller noget ligne, så kan du også skille den ad i hoveddelene og pakke den ned, og på den måde får du ikke uønsket opmærksomhed
MVH
Hvis du har en sportstaske eller noget ligne, så kan du også skille den ad i hoveddelene og pakke den ned, og på den måde får du ikke uønsket opmærksomhed
MVH

Venlig Hilsen
Alexander
Alexander
-
- Bronze Member
jep okay
jeg har sådan en browning kuffert hvor hoveddelene kan ligge, ved ikke og det stadig er for åbenlyst ellers må jeg jo finde en sportstaske :)

At rejse er at leve, forbinder du det med jagt, så har du noget af det bedste i verden.
- Caspian1911
- Moderator
- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 211 times
- Been thanked: 196 times
Der er intet ulovligt i at transportere dit våben i en normal våbenkuffert eller futteral. Det er måske ikke det mest diskrete, men hvis du har den ved dig hele tiden, så er der ikke noget galt.
Hvorfor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!
-
- Bronze Member
- Interesser: historie, jagt og våben
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 4 times
Nej der er skam intet galt eller ulovligt ved det. Men jeg har det sådan, at når det gælder offentlig transport og våben, så har jeg det bedst med at være så diskret som muligt.
Her kan jo selvfølgelig kun tale på mine egne vegne.
MVH
Her kan jo selvfølgelig kun tale på mine egne vegne.
MVH

Venlig Hilsen
Alexander
Alexander
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
DSB skriver
Når de skriver "...eller personer, som efter loven må bære skydevåben" så må man når ellers det er det der står på ens våbentilladelse.
/bofh
Sakset herfra: http://www.dsb.dk/Global/PDF/Brochure/B ... 0-2011.pdfForbud
Det er forbudt at medtage eksplosive stoffer, våben samt ting, der lugter grimt eller andet, der kan genere eller udsætte øvrige kunder og personale for fare.
Personer i offentlig tjeneste eller personer, som efter loven må bære skydevåben, kan dog tage det med i busser, tog og Metro.
Våben skal opbevares forsvarligt (helst adskilt). Det samme gælder ammunition, der skal opbevares i patrontasker eller -bælter.
Når de skriver "...eller personer, som efter loven må bære skydevåben" så må man når ellers det er det der står på ens våbentilladelse.
/bofh
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
-
- Bronze Member
hvad skal jeg så medbringe af papirer? jagttegn og våbentilladelse? jeg skal vel ikke have våbenpas med når jeg skal til det mørke Jylland 

-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt, buejagt
- Geografisk sted: Jerslev
du kan roligt tage den med i foderal eller kuffert, bare husk jagttegnet, det er nok (såfremt du ikke skal have riffel med) har tit rejst med haglbøssen i foderal, har dog pillet forskæftet af og smidt det i tasken og skrevet våbennummer ned i tilfælde af at en eller anden syntes det kunne være sjovt at snuppe den lige inden man skulle med toget. Knæk og bræk 

silent killer.... buen er fantastisk!!!