Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
-
F J
- Bronze Member

- Interesser: IPSC
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Nordjyske.dk:
Nordjyllands Politi centraliserer en række opgaver i Aalborg
... udstedelse af våbentilladelser er nogle af de arbejdsområder, som lokalstationerne fratages.
... Elsemette Cassøe ... peger på, at den samme lovgivning gælder over alt, og at afgørelserne bedre kan ensrettes efter lovgivningen, hvis ansøgningerne behandles ét sted - med flere medarbejdere.
Behandling af SKV-ansøgninger er lige flyttet fra Løgstør til Hobro, hvad skal det nu nytte at flytte det til Aalborg?
Min erfaring med Våbenkontoret hos Hjørring Politi er at de de følger loven ganske nøje. Eksempelvis blev jeg afvist da jeg søgte genladningstilladelse, i Justitsministeriet havde de jo ikke passet deres arbejde og opdateret vejledningen til ansøgningsskemaet. Det tog Politiet mindre end en halv time at afklare gældende lov og ringe for at undskylde.
Altid har de været venlige og effektive når jeg har henvendt mig personligt.
-
Taby
- Silver Member

- Interesser: Jagt og skydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 6 times
Hej
Det er godt nok trist. Jeg har kun haft gode oplevelser med Hjørring politi omkring våben og genladningstilladelser. Er altid mødt personligt op og har altid haft tilladelsen i hånden inden for 10 minutter
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Gunnut
- Platin Member

- Interesser: Genladning, jagt
- Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
- Been thanked: 1 time
Hjørring er næsten helt sikkert det bedste sted mht våbentilladelser og det har de været i mindst 20 år, uanset hvem der har været sagsbehandler. Så det er rigtig TRÆLS
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill
PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R