Skydebane til luftgevær 5.5/6.5mmi midtjylland ?
-
- Newbie
- Interesser: Luftgevær
- Geografisk sted: Midtjylland
- Geografisk sted: Silkeborg
Skydebane til luftgevær 5.5/6.5mmi midtjylland ?
Nogen der kender en skydebane i midtjylland hvor man kan skyde med kraftige luftgevære til jagt med kikkertsigte 5,5-6,5 m hagl, helst 50 til 100 mtr bane, det må gerne være udendørs. 

Senest rettet af Castle 14. feb 2012, 20:14, rettet i alt 2 gange.
Begrundelse: Overskrift Justeret.
Begrundelse: Overskrift Justeret.
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 951 times
- Kontakt:
Re: Skydebane til luftgevær
Jeg kunne godt forestille mig det blivdr lidt svært at finde. De baner der er godkendt til sport under DDS, har sjældent godkendelse til luft udendørs, og indendørs gælder godkendelsen typisk kun kaliber 4,5mm.hlig skrev:Nogen der kender en skydebane i midtjylland hvor man kan skyde med kraftige luftgevære til jagt med kikkertsigte 5,5-6,5 m hagl, helst 50 til 100 mtr bane, det må gerne være udendørs.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Silver Member
- Interesser: Riffel- og pistolskydning
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Kan en skive på en mark ikke gøre det? :-) Luftgevær behøver vel som sådan ikke en godkendt bane.
Improvise, adapt, overcome!
- Tony Rosgaard
- UDMELDT AF NVF
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Jeg har min 100 meter luftbane i baghaven (Ved Them), hvor vi leger når vejret ellers tillader det og der er du selvfølgelig velkommen til at deltage. Det er dog ikke en bane i ordets forstand, men blot en afmærket stribe (15, 25, 50 75 og 100 meter) og der er derfor ikke faste skydetider, men vi bruger den en del om sommeren. 

- Vedhæftede filer
-
- Hlit.jpg (90.45 KiB) Vist 1162 gange
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig
- SYE
- Silver Member
- Interesser: Luftvåben
- Geografisk sted: Aarhus
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Skydebane til luftgevær
Baghave?? Det ligner mere et naturreservat :-) Fuck hvor fedt at have såddan et lige i baghaven. Sig endelig til hvis man må kigge forbi en dag - jeg er også en af dem der har svært ved at finde steder hvor geværet kan få lov til at "strække benene" lidt.
- Tony Rosgaard
- UDMELDT AF NVF
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Det er egentlig mest op dem af jer der har lyst at skyde lidt for sjov. Vi andre gør det næsten daglig i sommerhalvåret mens vi alligevel sidder og kigger på at grillen bliver færdig med at bakteriebehandle noget kød og som alle de andre år, stiller vi gerne op for de NVFére der kunne have lyst, til en lille sejltur på Silkeborgsøerne (Med undervands video) og lidt efterfølgende hygge i CASA DEL LOCO.SYE skrev:Sig endelig til hvis man må kigge forbi en dag - jeg er også en af dem der har svært ved at finde steder hvor geværet kan få lov til at "strække benene" lidt.
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig
-
- Gold Member
- Interesser: Skydning med krudtvåben
- Geografisk sted: Jylland øst
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
hlig skrev:Nogen der kender en skydebane i midtjylland hvor man kan skyde med kraftige luftgevære til jagt med kikkertsigte 5,5-6,5 m hagl, helst 50 til 100 mtr bane, det må gerne være udendørs.
Hvad med Nørre Snede eller Ulfborg.
De fleste riffelbaner er godkendt til cal.30, 9mm eller 9,3mm og der er ingen krav om at det er krudtdrevne våben. Eneste krav er at du er medlem af Jægerforbundet så forsikringen dækker.
--
mvh.
en Predator
mvh.
en Predator