Har lige købt et famøs våbenskab til opbevaring af mine luftvåben, men er i tvil om hvordan reglerne er for montering af et sådanne, så det overholder lovens bogstaver - håber der er nogen af jer som kan/vil hjælpe mig igennem dette - på forhånd tak
Er allerede rendt ind i at våbenskabet har 4 huller i bunden og 2 på bagpladen, og ikke som beskrevet •Med 4 bolthuller, 2 øverst og 2 nederst i bagpladen
Har ligeledes hørt at man skal bruge (som minimum) 10x100 Ekspansionsbolte, og hullerne er 8,35 mm
Våbenskab/Sikringsskab til 5 våben 150x30x28 cm (Blå Skafor godkendt)
Link:http://www.multikoeb.dk/vaabenskab-328/ ... dt-p211188
Montering af Våbenskab (Blå Skafor)
- AMU
- Bronze Member
- Interesser: PCP og skydning generelt
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 1 time
Montering af Våbenskab (Blå Skafor)
Hatsan AT44W-10
Hatsan BS65 SB
Livet er som en rutchebane - det går op og ned - men man ved aldrig i hvad retning.
Hatsan BS65 SB
Livet er som en rutchebane - det går op og ned - men man ved aldrig i hvad retning.
- Castle
- Moderator
- Interesser: Skydning.
- Geografisk sted: Nordsjælland.
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 3 times
Re: Montering af Våbenskab (Blå Skafor)
Tror du kan finde dit svar her http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=53&t=32687
Americans have the right and advantage of being armed - unlike the citizens of other countries whose governments are afraid to trust the people with arms.
- AMU
- Bronze Member
Takker mange gangeCastle skrev:Tror du kan finde dit svar her http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=53&t=32687

Det er altid rart med gode råd så man får det lavet rigtig fra starten - tak M.v.h. AMU
Hatsan AT44W-10
Hatsan BS65 SB
Hatsan BS65 SB
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 294 times
Det er vigtigt at kontrollere om dit skab nu er et godkendt skab. det kan du se på godkendelses nummeret i skabet som du kan slå op på nettet.
vedrørende fastgørrelse så sidestilles en skafor blå skab med en 1143-0 (eller hvad det nu er loven foreskriver).
Der står i loven at skabet skal være forsvarligt fastgjort.
jeg har tolket det således at mit skab sidder med 4 m10 slag ankre og 4cm lange skruer fra skab til slag anker.
Det holder fint mit skab på +300kg, som altså hænger frit.
når et så tungt skab hænger frit tror jeg ikke på at en tyv kan få skabet frit helt uden problemer.
Mit gamle våben skab var limet fast med gevind stænger og expandet expansions masse. det er nok det stærkeste man kan.
expansions bolte er gammeldags og ikke så urokkelige som en mere moderne montage.
vedrørende fastgørrelse så sidestilles en skafor blå skab med en 1143-0 (eller hvad det nu er loven foreskriver).
jeg har tolket det således at mit skab sidder med 4 m10 slag ankre og 4cm lange skruer fra skab til slag anker.
når et så tungt skab hænger frit tror jeg ikke på at en tyv kan få skabet frit helt uden problemer.
Mit gamle våben skab var limet fast med gevind stænger og expandet expansions masse. det er nok det stærkeste man kan.
expansions bolte er gammeldags og ikke så urokkelige som en mere moderne montage.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- AMU
- Bronze Member
Hej Raptor357.Raptor357 skrev:Det er vigtigt at kontrollere om dit skab nu er et godkendt skab. det kan du se på godkendelses nummeret i skabet som du kan slå op på nettet.

Takker for svaret, og ja du har ret klacifikationen afgør jo det hele, men mener nu at være på den sikre side, da jeg læste herinde at: Skafor Blå er en gammel standard, der er ERSTATTET af EN 1143-1 grade 0 - og efter det mærke som sidder i mit skab - er det testet og godkendt i Skafor Blå, og efter hvad jeg ved skulle det sidestilles EN 1143-1 og så skulle det være godt nok.
Men hvor er det på nettet du siger man kan checke det???

M.v.h. AMU
Hatsan AT44W-10
Hatsan BS65 SB
Hatsan BS65 SB
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 294 times
her, tror jeg
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs