Regler for "start skydere"
- Keldda
- Platin Member
- Interesser: gamle Luftvåben/våben
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
Regler for "start skydere"
Det ser ud til at tilladelsen til start skydere er gratis, men får man tilladelse til een bestemt pistol,kaliber ,mærke , eller er tilladelsen generel,altså uanset kaliber ,antal osv??
står man i lort til halsen skal man holde munden lukket
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Re: Regler for "start skydere"
Mine er specifikke for de enkelte "våben", men du kan også have flere på en samlertilladelse.
Men skal du bruge dem til noget, og have ammunition til dem, så skal du have dem på hver deres tilladelse.
Du skal så have en passende anvendelse, eksempelvis som startpistol, hundetræning e.l.
Men skal du bruge dem til noget, og have ammunition til dem, så skal du have dem på hver deres tilladelse.
Du skal så have en passende anvendelse, eksempelvis som startpistol, hundetræning e.l.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
- Gold Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Sjælland KBH
- Been thanked: 1 time
+1 ?PWS skrev:Hvordan er reglerne egentlig for opbevaring af disse signalvåben?
- Keldda
- Platin Member
Primært hundetræning,men må man skræmme tyvagtige krager væk med dem ??Refraktorius skrev:Mine er specifikke for de enkelte "våben", men du kan også have flere på en samlertilladelse.
- Refraktorius
- Admin
"bortskræmning af skadevoldende vildt" er formodentligt også en af dem man kan bruge som argument.
Når man søger reguleringstilladelse, spørges der direkte på formularen om man har forsøgt andre afværgemidler, og der er skræmmeskud da absolut en mulighed.
Jeg er ikke 100% på hvad der kræves, men da der er tale om ammunition og en tilladelseskrævende skyder, så er mine i våbenskabet.
Når man søger reguleringstilladelse, spørges der direkte på formularen om man har forsøgt andre afværgemidler, og der er skræmmeskud da absolut en mulighed.
Jeg er ikke 100% på hvad der kræves, men da der er tale om ammunition og en tilladelseskrævende skyder, så er mine i våbenskabet.
- Froe
- Platin Member
- Interesser: Skydning generelt - Jagt
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 26 times
Hmm... Der blev solgt ".22 løsskud" til hundetrænings pistoler på Roskilde dyrskue - For et par uger siden.Refraktorius skrev:Jeg er ikke 100% på hvad der kræves, men da der er tale om ammunition og en tilladelseskrævende skyder, så er mine i våbenskabet.
Jeg spurgte hvilken tilladelse de krævede, og fik svaret "ingen tilladelse nødvendig" - Jeg købte endda en æske med 100 stk. bare fordi jeg havde lyst, og sælger påstod at de var kraftigere end normalt (kastede markøren længere).
Skal jeg mon finde en at forære disse væk til? Så er det da lidt komisk...
Jeg har tilladelser til flere skarpe .22 våben, og selvfølgelig også amm. til disse. Jeg regner egentlig ikke et løst skud for omfattet af våben loven - Men jeg kan jo nok blive klogere.
Dixi !
- Refraktorius
- Admin
Løse patroner er særdeles tilladelseskrævende, så sælgeren har gjort noget ulovligt.
Tidligere var våbnet ikke tilladelseskrævende men ammunitionen var, og før dette, krævede ingen af dem tilladelse.
Da du har tilladelse til andre .22, og dermed må besidde ammunition til dem, har du i min optik ikke noget problem.
( men om dommeren så er enig med mig?)
Tidligere var våbnet ikke tilladelseskrævende men ammunitionen var, og før dette, krævede ingen af dem tilladelse.
Da du har tilladelse til andre .22, og dermed må besidde ammunition til dem, har du i min optik ikke noget problem.
- Keldda
- Platin Member
Jeg snakkede med en våbenhandler ang,flobert kugle patroner,han kunne acceptere en 22 tilladelse til 6mm men ikke hverken 22 eller 8-57 tilladelse til 9mm, han mente der krævedes en speciel tilladelse til Flobert rundkugler ,så snakkede jeg med et andet firma og spurgte også her,de mente jagttegn var nok til både 6-9 mm OG løse skud til startbøsser,Refraktorius skrev:Løse patroner er særdeles tilladelseskrævende, så sælgeren har gjort noget ulovligt.