våbenskab - overvåge/sikre sit våbenskab

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Grizzly
Newbie
Newbie
Interesser: Våben
Geografisk sted: nordsjælland

våbenskab - overvåge/sikre sit våbenskab

Indlæg af Grizzly » 20. aug 2012, 21:11

Jeg regner med at skulle flytte lidt rundt i landet de næste par år. der skal jeg jo også have mine kære ( jagtvåben ) med . En GPS-tracker er kun hvis en tyv tager hele skalbet med . En dørkontakt håber jeg ikke gør jobbet , da en tyv forhåbenligt finder nøglen . Jeg tænker nok mest en indenvendig bevægelsessensor og et gsm(mobil-tlf) mondul , med evt en forsinkelse så en bevægelse skal være mere end 5 sek før det udløser en sms .
Er der nogen der har nogle gode ider ????
jeg forsøger at tænke projektet godt igennem , og vil evt godt høre andres indput.

jeg kender godt regler for fæstning af våbenskab ( tror jeg ).

jeg vil helst beholde det jeg har , fremfor erstatning.
visdom kommmer med alderen, visdom er summen af teori og praksis .

Jensor
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt og dimser
Geografisk sted: Vestsjælland
Been thanked: 4 times

Re: våbenskab - overvåge/sikre sit våbenskab

Indlæg af Jensor » 21. aug 2012, 09:19

Sæt våbenskabet i et indbygget skab sammen med en PIR detektor med SMS. Helst et skab der ikke bruges til andet, så konen ikke provokerer den hver gang hun henter kartofler :fun:

Hvis du er bekymret over fastgørelsen af våbenskabet kan du selv bygge et "skab" uden bagside og bund.

Sæt PIR detektoren til at sende en SMS til dig når skabet bliver åbnet. På din telefon tilføjer du detektorens telefonnummer og tildeler den en speciel sms tone, som du lægger mærke til.

Hvis PIR og SMS enhed er samlet i en enhed og man er bange for at en tyv kan nå at ødelægge den inden den får sendt en SMS, kan man lave en lille metalkasse og sætte enheden i, eller sætte en metalbøjle hen over.

Man vænner sig ret hurtigt til at man får en sms når man er i skabet. Hvis du er meget aktiv kan det være en idé med en eller anden slags afbryder.

Der findes også enheder der tager et billede og sender som MMS, men så skal man være opmærksom på MMS priser og trafik takster, samt at MMS typisk er længere tid undervejs end SMS.

Alternativt skal du have en rigtig tyverialarm med rumovervågning og skalsikring, men det er jo noget dyrere.

T-REX
This member is
This member is
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 127 times
Been thanked: 262 times

Indlæg af T-REX » 21. aug 2012, 15:20

Hvis du vil have det som alarm med rumføler og/eller dørkontakt, så er der en del systemer på markedet.

Her er et google fund, til en ikke alt for horribel pris:
http://alarm-import.dk/index.php/tyverialarmer
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Grizzly
Newbie
Newbie
Interesser: Våben
Geografisk sted: nordsjælland

Indlæg af Grizzly » 22. aug 2012, 20:46

tak for inputne. nu vil jeg bruge et par mdr på at finde noget jeg kan bruge . den med metalkassen havde jeg ikke lige tænkt over . ved Rex's link er det faktisk til at røre ved økonomisk . jeg forsætter lidt endnu før jeg beslutter mig .
visdom kommmer med alderen, visdom er summen af teori og praksis .

Besvar