Det ændre jo ikke på at ham den lidt ældre betjent i randers ikke ville give mig tilladelse mens
den søde ældre dame i århus bare stemplede papirene og jeg betalte med dankort.
Jeg kan altså også fortælle at en ven der sendte hans rifler hjem fra grøndland med post og de blev stoppet i tolden
og sagen røg til århus politi der truede ham med bøde, fængselsstraf samt fratagelse af sit jagtegn for ulovlig indførsel af våben
da det ikke var lovligt at indføre våben fra et IKKE EU land til et EU land
og han skulle skaffe beviser for at de havde sagt i lufthavnen på grønland at han frit kunne sende dem med posten eller vankede der ovenstående
Min ven var helt ude af den og meget ked af det og vi talte sammen og jeg fortalte ham om min historie med indhentning af tilladelse til min 22 er og jeg sagde til ham han skulle køre til den politikreds som grønlandshavnen høre under (tror det var Ålborg politi) med papirene som skulle stemples for at han kunne få sine våben fra toldvæsnet og det gjorde han så.
Og vupti de stemplede dem bare uden at blinke fordi de var vant til det og samme dag havde min ven hentet han rifler hos toldvæsnet
Det er meget forskelligt hvordan de kigger på reglerne i de enkelte politikredse eller snarere på de forskellige stationer så det kan selvfølgelig være jeg ikke har udtrykt mig klart nok ... der skulle nok ha stået ... prøv lykken på en anden station for det gjorde jeg og min ven

og det lykkedes jo altsammen

dog var det i hans tilfælde ikke kun station men også politikreds