Registrering af jagtriffel?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Superliga
Gold Member
Gold Member
Interesser: Historiske våben, skydning
Geografisk sted: Midt-vest jylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Indlæg af Superliga » 9. dec 2012, 20:19

Jeg går og tænker på at købe en ny (gammel) riffel, har fået et godt tilbud som jeg ikke kan sige nej til, selvom jeg er på SU :biggrin:

Men hvor skal jeg sende ansøgningen til? Jeg bor i Aalborg hvor jeg studerer, men jeg har ikke plads til våbenskab i min lille lejlighed, så den skal hjem til de gamle i Thisted at stå. Men skal jeg sende ansøgningen til Aalborg politikreds, hvor jeg har adresse, eller Thisted politikreds hvor våbnet bliver opbevaret?

Og en anden ting jeg har tænkt på.. Hvad med de våben jeg allerede har, som står i Thisted på mine forældres bopæl, hvor de er registreret, skal jeg melde noget sted at de står et andet sted end min nuværende adresse?

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 50 times
Been thanked: 428 times

Re: Registrering af jagtriffel

Indlæg af Refraktorius » 9. dec 2012, 20:28

Det er din folkeregisteradresse der er gældende, men du kan sagtens få en anden opbevaringsadresse ved at melde det til polisen.

På blanketterne står der
Blanketten udskrives og underskrives, hvorefter blanketten afleveres på den lokale politistation. Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til det lokale våbenkontor.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

FilenC
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt & fiskeri
Geografisk sted: Østjylland
Been thanked: 1 time

Re: Registrering af jagtriffel?

Indlæg af FilenC » 9. dec 2012, 20:49

Husk at en riffel ikke må være tilgængelig for andre der ikke har tilladelse til den.
Så det er no go desværre.

Du må rykke lidt rundt i skabet evt. tage en haglspreder op til Thisted.
S202 6,5x55 LH
270win vekselpibe