Jeg ved at der skal være 5 hektar i danmark for at man må leje jagten, men er der sådanne regler i sverige?
Kender nemlig en som har omkring en halv hektar have omkring sit sommerhus ude i en skov, hvor der både går råvildt og vildsvin :D
Hvad er minimums jagtareal i sverige?
-
- Bronze Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: nordjylland
Hvad er minimums jagtareal i sverige?
Senest rettet af Lycon 26. feb 2013, 14:08, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskriften er justeret
Begrundelse: Overskriften er justeret
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Re: minimums jagt areal i sverige.
Der er ikke noget minimumsareal som sådan, så du må godt gå på jagt i haven. Men svenskerne har en bestemmelse om, at man ikke må nedlægge mere vildt end terrænets bæreevne berettiger til. Det er så op til dig at bedømme hvor meget vildt en halv hektar kan bære. Min vurdering er: ikke meget 

Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
-
- Bronze Member
hehe, det har du nok ret i, men efter som landmændene deroppe ikke er vilde med de vildsvin, vil der vel ikke ske noget ved lige at nappe en enkelt? :PLassescout skrev:Der er ikke noget minimumsareal som sådan, så du må godt gå på jagt i haven. Men svenskerne har en bestemmelse om, at man ikke må nedlægge mere vildt end terrænets bæreevne berettiger til. Det er så op til dig at bedømme hvor meget vildt en halv hektar kan bære. Min vurdering er: ikke meget
-
- Bronze Member
det er nemlig det, ham jeg kender deroppe havde snakket med en af de jægere der var med i jagten op til hans grund, og han mente ikke det ville være noget problem for de var rigtig trætte af de vildsvin :PMemphis skrev:De vil elske dig for det.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Det er en rigtig god idé at klappe den af med naboerne. Hvis de siger go, er der ikke noget problem.
Jeg ville sætte en fodermaskine med majs og en bevægelsesfølsom LED lampe op i haven, så er der større sikkerhed for succes når man tager afsted. Det er meget meget spændende jagt, og det bliver ikke ringere af at man kan dyrke det fra komfortable omgivelser
P.S. Svenskerne er meget opmærksomme på, at påskudt vildt skal findes og aflives, så hvis du ikke selv har en schweisshund med, bør du sætte dig ind i hvem i nærheden der vil hjælpe, og har en hund der kan bruges. Det er ikke altid svinet bare lægger sig ned og dør, der hvor det er truffet.
Jeg ville sætte en fodermaskine med majs og en bevægelsesfølsom LED lampe op i haven, så er der større sikkerhed for succes når man tager afsted. Det er meget meget spændende jagt, og det bliver ikke ringere af at man kan dyrke det fra komfortable omgivelser

P.S. Svenskerne er meget opmærksomme på, at påskudt vildt skal findes og aflives, så hvis du ikke selv har en schweisshund med, bør du sætte dig ind i hvem i nærheden der vil hjælpe, og har en hund der kan bruges. Det er ikke altid svinet bare lægger sig ned og dør, der hvor det er truffet.
Hilsen Lasse.