Glemt registreing af luftgevær
-
- Bronze Member
- Interesser: Våben og MC
- Geografisk sted: Værløse
- Been thanked: 4 times
Glemt registreing af luftgevær
Jeg kender en som har et par 5.5 luftgevær stånde men da han bruger dem meget lidt har han glemt alt om at de skulle registers fra 1/6 men hvad gør han så nu? kan han godt bare gå til politiet nu og gøre det eller kan det koste bøder osv?
- BentxBetjent
- Platin Member
- Interesser: Rifler, airguns
- Geografisk sted: Udenfor Horsens
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 91 times
Re: Glemt registreing af luftgevær
Hvis han har jagttegn..?
Så har han vel lige købt dem
Uden jagttegn... så "må" han sælge...
Så har han vel lige købt dem

Uden jagttegn... så "må" han sælge...
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Det tager kun 2 minutter ..........
( ͡° ͜ʖ ͡°)
-
- Bronze Member
- Interesser: Våben og MC
- Geografisk sted: Værløse
- Been thanked: 4 times
Ja han har jagt tegn men kan de ikke se at våbene ikke har været registret da blev købt. Det drejer sig om 3 gevære.
- BentxBetjent
- Platin Member
Han kan jo spørge på våbenkontoret om de skal have oplyst en sælger. Hvilket jeg tvivler på, de vil da hellere have dem registreret end at de forsætter deres liv som skunkvåben.Frog skrev:Ja han har jagt tegn men kan de ikke se at våbene ikke har været registret da blev købt. Det drejer sig om 3 gevære.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡° ͜ʖ ͡°)
- Keldda
- Platin Member
- Interesser: gamle Luftvåben/våben
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
på anmeldelsesblanketten er der ingen rubrik hvor sælger kan skrives på , kun dato for erhvervelse , og det var vel igår ca
står man i lort til halsen skal man holde munden lukket
- BentxBetjent
- Platin Member
Nu er det kun muligt at bruge blanketten som også bruges til haglgeværer, den anden udløb muligheden for d. 1/6-13...Keldda skrev:på anmeldelsesblanketten er der ingen rubrik hvor sælger kan skrives på , kun dato for erhvervelse , og det var vel igår ca
Og her er der en rubrik med sælger.!
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡° ͜ʖ ͡°)
- Keldda
- Platin Member
Ja, til haglgeværer , ikke luftBentxBetjent skrev:Nu er det kun muligt at bruge blanketten som også bruges til haglgeværer, den anden udløb muligheden for d. 1/6-13...Keldda skrev:på anmeldelsesblanketten er der ingen rubrik hvor sælger kan skrives på , kun dato for erhvervelse , og det var vel igår ca
https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0BF2 ... 7_0512.pdf
- LAU
- Gold Member
- Interesser: Autoteknik & skydning.
- Geografisk sted: Vejen
- Has thanked: 10 times
Skriver du ikke sælgers oplysninger, i rubrikkens højre side?Keldda skrev:Ja, til haglgeværer , ikke luftBentxBetjent skrev:Nu er det kun muligt at bruge blanketten som også bruges til haglgeværer, den anden udløb muligheden for d. 1/6-13...Keldda skrev:på anmeldelsesblanketten er der ingen rubrik hvor sælger kan skrives på , kun dato for erhvervelse , og det var vel igår ca
"Nej, det er ikke spor provokation. Jeg er bare en klodsmajor, Det ville ligne mig dårligt at provokere”.
-
- Gold Member
- Interesser: Skydning med krudtvåben
- Geografisk sted: Jylland øst
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Jeg er ret sikker på at afleverer du denne blanket med tomme felter under :SÆLGER
så kommer den retur. Og som jeg ser det, så er det ligegyldigt om du anmelder en haglbøsse eller et luftgevær
så kommer den retur. Og som jeg ser det, så er det ligegyldigt om du anmelder en haglbøsse eller et luftgevær
--
mvh.
en Predator
mvh.
en Predator
- EGJ
- Silver Member
- Interesser: Våben, skydning og jagt
- Geografisk sted: Vendsyssel
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 42 times
Politiet har frit lejde for ulovlige våben for øjeblikket. De kan næppe holde frit lejde og samtidigt dele bøder ud til folk der ønsker at lovliggøre våben.Frog skrev:Jeg kender en som har et par 5.5 luftgevær stånde men da han bruger dem meget lidt har han glemt alt om at de skulle registers fra 1/6 men hvad gør han så nu? kan han godt bare gå til politiet nu og gøre det eller kan det koste bøder osv?
- BentxBetjent
- Platin Member
Dette er IKKE korrekt... frit lejde stoppede 1/7...EGJ skrev:Politiet har frit lejde for ulovlige våben for øjeblikket. De kan næppe holde frit lejde og samtidigt dele bøder ud til folk der ønsker at lovliggøre våben.Frog skrev:Jeg kender en som har et par 5.5 luftgevær stånde men da han bruger dem meget lidt har han glemt alt om at de skulle registers fra 1/6 men hvad gør han så nu? kan han godt bare gå til politiet nu og gøre det eller kan det koste bøder osv?
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡° ͜ʖ ͡°)
- EGJ
- Silver Member
- Interesser: Våben, skydning og jagt
- Geografisk sted: Vendsyssel
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 42 times
ØvBentxBetjent skrev:Dette er IKKE korrekt... frit lejde stoppede 1/7...EGJ skrev:Politiet har frit lejde for ulovlige våben for øjeblikket. De kan næppe holde frit lejde og samtidigt dele bøder ud til folk der ønsker at lovliggøre våben.Frog skrev:Jeg kender en som har et par 5.5 luftgevær stånde men da han bruger dem meget lidt har han glemt alt om at de skulle registers fra 1/6 men hvad gør han så nu? kan han godt bare gå til politiet nu og gøre det eller kan det koste bøder osv?

- Keldda
- Platin Member
Jeg mener at blanketten starter på nyt afsnit hvor der står anmeld af luft, og her er der ikke mulighed for at skrive sælger på , til info , så anmeldte jeg "for sent" 6 stk luftvåben , ikke et eneste skrev jeg sælgers navn ved, og der var ingen der brokkede sigLAU skrev:Skriver du ikke sælgers oplysninger, i rubrikkens højre side?Keldda skrev:Ja, til haglgeværer , ikke luftBentxBetjent skrev:Nu er det kun muligt at bruge blanketten som også bruges til haglgeværer, den anden udløb muligheden for d. 1/6-13...Keldda skrev:på anmeldelsesblanketten er der ingen rubrik hvor sælger kan skrives på , kun dato for erhvervelse , og det var vel igår ca
- BentxBetjent
- Platin Member
Giv lige en tilbagemelding om de gik glat igennem, eller du har fået dem i hovedet igen..Keldda skrev:Jeg mener at blanketten starter på nyt afsnit hvor der står anmeld af luft, og her er der ikke mulighed for at skrive sælger på , til info , så anmeldte jeg "for sent" 6 stk luftvåben , ikke et eneste skrev jeg sælgers navn ved, og der var ingen der brokkede sig

De anmeldelser jeg afleverede 27/5.............. stadig ingenting retur..

( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡° ͜ʖ ͡°)
- Keldda
- Platin Member
Mailede dem d 1-7 og dagen efter kvittering på mail , no problemosBentxBetjent skrev:Giv lige en tilbagemelding om de gik glat igennem, eller du har fået dem i hovedet igen..Keldda skrev:Jeg mener at blanketten starter på nyt afsnit hvor der står anmeld af luft, og her er der ikke mulighed for at skrive sælger på , til info , så anmeldte jeg "for sent" 6 stk luftvåben , ikke et eneste skrev jeg sælgers navn ved, og der var ingen der brokkede sig![]()
De anmeldelser jeg afleverede 27/5.............. stadig ingenting retur..