Fik sigtekikkerter konfiskeret i lufthavn security.
- Marc
- Platin Member
- Interesser: Jagt, våben & detektor
- Geografisk sted: Sønderjylland.
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 19 times
Fik sigtekikkerter konfiskeret i lufthavn security.
Min bror og jeg er netop kommet hjem fra 3 ugers ferie i Thailand. På et marked i Patong fandt jeg tilfældigt to nye Bushnell Banner 3-9x32 sigtekikkerter med mildot og belyst trådkors. Dem skulle jeg da ha' med hjem og pakkede dem i håndbagagen, da jeg var nervøs for om de ville overleve bagagehåndteringen i lufthavnen. Vi fløj først fra Phuket til Bangkok - ingen problemer i security. Men da vi ankommer til Bangkok og går gennem scanneren dér, blev i trukket til side. Først gennem 'full body' scanner med hænderne over hovedet og så skulle tasken ellers skilles ad. De mente de to kikkerter var våbendele og måtte under ingen omstændigheder medbringes som håndbagage. Deres engelsk var mildest talt ringe og alle virkede lige inkompetente, også deres supervisor som heller ikke havde mandat til at tage nogen form for beslutning om hvad der skulle sket med vores ting. I 3 timer blev vi sendt frem og tilbage mellem security, information og flyselskabet. I mellem tiden var der vagtskifte i security, så alle vi i første omgang havde snakket med gik hjem, og de nye var ikke informeret om sagen. Kikkerterne var taget fra os og lagt på et kontor hos en 'betjent' som ingen turde gå ind til. Da vi til sidst måtte indse at vi ikke kunne få kikkerterne med, og der heller ikke var mulighed for at sende dem med posten til Danmark, prøvede som det sidste blot at få en kvittering for at de havde konfiskeret dem. Det kunne heller ikke lade sig gøre. Ingen hverken gad, måtte eller turde sætte sit navn på noget som helst, lod det til..
Aldrig i mit liv har jeg oplevet så ringe og uprofessionel behandling fra en myndighed. (Det er svært at beskrive hele hændelsesforløbet på skrift.) Har i andre oplevet at kikkerter bliver betragtet som våbendel?
Aldrig i mit liv har jeg oplevet så ringe og uprofessionel behandling fra en myndighed. (Det er svært at beskrive hele hændelsesforløbet på skrift.) Har i andre oplevet at kikkerter bliver betragtet som våbendel?
Vi er alle i rendestenen, men nogle af os kigger mod stjernerne.
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Re: Fik sigtekikkerter konfiskeret i lufthavn security.
Hvad kan man sige?
Du blev en erfaring rigere, og et par kikkerter fattigere.
I ens håndbagage skal der INTET være der kan føre til diskussion.
"Security" har ikke sans for humor, og de gider ikke folk der brokker sig.
Fruen har oplevet at blive trukket til side på grund af en æske NUPO-pulver, der så spøjs ud på scanneren. En hurtig "forklar hvad det er" og en omscanning, så var den klaret.
(Jeg havde familiens rejsebeholdning af adaptere og kabler i min.... Den sagde de ikke noget til)
Du blev en erfaring rigere, og et par kikkerter fattigere.
I ens håndbagage skal der INTET være der kan føre til diskussion.
Fruen har oplevet at blive trukket til side på grund af en æske NUPO-pulver, der så spøjs ud på scanneren. En hurtig "forklar hvad det er" og en omscanning, så var den klaret.
(Jeg havde familiens rejsebeholdning af adaptere og kabler i min.... Den sagde de ikke noget til)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
- Platin Member
- Interesser: pürch og fuglejagt
- Geografisk sted: Polen
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
De oplever mange mærkelige ting i sikkerheds-kontrollen i en lufthavn. En i min familie, der har arbejdet i CPH, fortalte, at personalet en dag undrede sig over, at der var noget mærkeligt mellem benene på en kvinde under scanning, hun blev trukket til side og undersøgt, og frem dukker en sølvbelagt dildo, som sad oppe i varmen. Den blev konfiskeret og hun kunne gå igennem, men så brød helvede løs, manden dukkede op og forlangte sin 10.000 kroners dildo udleveret. Alt stod på den anden ende, cheferne blev involveret og alle papirkurve og skraldespande tømt, og til sidst dukkede tingesten op, så han kunne få sit legetøj med sig. Ja - man må undres.
- Thor1975
- Bronze Member
- Interesser: IPSC, Jagt og Genladning
- Geografisk sted: Høng
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
Så kan du også godt være 100% sikker på det er kopier, så det skal du ikke være ked afPå et marked i Patong fandt jeg tilfældigt to nye Bushnell Banner 3-9x32 sigtekikkerter med mildot og belyst trådkors

- Marc
- Platin Member
- Interesser: Jagt, våben & detektor
- Geografisk sted: Sønderjylland.
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 19 times
Det skulle man tro, men de her var altså gode nok.Thor1975 skrev:Så kan du også godt være 100% sikker på det er kopier, så det skal du ikke være ked afPå et marked i Patong fandt jeg tilfældigt to nye Bushnell Banner 3-9x32 sigtekikkerter med mildot og belyst trådkors
Vi er alle i rendestenen, men nogle af os kigger mod stjernerne.
- BentxBetjent
- Platin Member
- Interesser: Rifler, airguns
- Geografisk sted: Udenfor Horsens
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 91 times
Sådan er det....! På trods af folk var advaret, var der flere der måtte se deres vandpiber (som blev solgt 13 pr dusinet) blev konfiskeret i håndbagagen på vej ud af Egypten...Refraktorius skrev: I ens håndbagage skal der INTET være der kan føre til diskussion.

NÆSTEN alt ryger igennem bagagescanneren, men prøv med noget diskutabelt som håndbagage.... glem det...!

Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Det tager kun 2 minutter ..........
( ͡° ͜ʖ ͡°)
- Freezion
- Silver Member
- Interesser: Jagt, natur & falkejagt
- Geografisk sted: Denmark
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
jeps, det lyder helt rigtigt.Refraktorius skrev: I ens håndbagage skal der INTET være der kan føre til diskussion.
min bror blev hevet til siden, fik sin taske gennemrodet, full body search og tilbageholdt i halv time, times fordi maskinen havde gevet udslag for en granat i hans taske.
det viste sig så bare at være en gummiand

ingen undtagelser, ligner det noget mistænktsomt på scanneren, uanset hvad det er så går det løs!
security kunne dog ikke helt holde masken da de fandt ud af hvad maskinen havde givet fareudslag på

det har dog lykkedes mig at fået en monocular igennem security før, dog ikke noget der kan påmonteres en riffel (men man kan da forveksle)
- 007
- Gold Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 11 times
For år tilbage var det kendt at der var mafia i en af Bangkok´s lufthavne som forsøgte at forlange penge fra turister ved at true med fængsling pga. påstået tyveri. Det er skidt at det kan være sådan.
I din sag kan det være at betjente viste at der var penge i at sælge dem, men det er måske groft at sige sådan.
I din sag kan det være at betjente viste at der var penge i at sælge dem, men det er måske groft at sige sådan.
Mvh
MIg
MIg
- BentxBetjent
- Platin Member
- Interesser: Rifler, airguns
- Geografisk sted: Udenfor Horsens
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 91 times
Freezion skrev: jeps, det lyder helt rigtigt.
min bror blev hevet til siden, fik sin taske gennemrodet, full body search og tilbageholdt i halv time, times fordi maskinen havde gevet udslag for en granat i hans taske.
det viste sig så bare at være en gummiand
ingen undtagelser, ligner det noget mistænktsomt på scanneren, uanset hvad det er så går det løs!
security kunne dog ikke helt holde masken da de fandt ud af hvad maskinen havde givet fareudslag på![]()
Hehe, har prøvet noget lignende...endog længe før 11/9-2001..
Var i 1996 i England på virksomhedsbesøghos Sandviken England der lavede specielle hårdmetals platter. Under besøg i produktionen fik jeg gaflet runde platter til afdrejning af hjul til lokomotiver og vogne.... Ø60mm tykkelse 10-12mm... både som færdige platter og før sintring... da de svinede, og der lå gummihandsker alle steder i produktionen, så blev de usintrede platter lagt ned i gummihandsker.
Disse blev puttet i min attachetaske, og så glemte jeg alt om dem....

Lige ind til der stod en securityvagt og pegede på skærmen, og viftede mig til side i lufthavnen på vej hjem...
Det blev absolut ikke bedre da han åbnede tasken og pegede med en kuglepen på de krøllede gummihandsker i tasken, mens han spurgte "hvad er det?"...
Efter an af hans kolleger kom til, og de havde modtaget forklaring. Fik jeg lov at slippe igennem...

Lige på det tidspunkt havde der været en sag om smugling af radioaktive dele, og udslaget på skærmen sagde "MEGET TUNGT"... derfor deres indgriben....

Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Da jeg for 7-8 år siden kom hjem fra en jagttur i USA, hvor vi havde lånt riflerne, da vi ikke gad indcheckningsbøvl, havde jeg ved udrejsen glemt en riffelpatron i en jakkelomme. Jakken lå i kufferten.
Den dukkede først op, da jeg skulle bruge jakken første gang efter hjemkomsten.
Den er nu et kært minde fra turen.
Den dukkede først op, da jeg skulle bruge jakken første gang efter hjemkomsten.

Den er nu et kært minde fra turen.

- HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Mekanik
- Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 161 times
Har en enhåndsbetjent WALTHER foldekniv, som altid lå i min jakkelomme her i Grønland, hvor det er ganske lovligt med enhåndsbetjente i hvert fald.
Indenrigs skal vi heller ikke igennem sikkerhedstjek, så det er normalt intet problem.
Men skulle til Dk engang på ferie og kursus, og først da jeg stod i EuropCar i ålborg, og var røget igennem sikkerhedschecket i Sdr.Strøm samt i Kastrup (indenrigs) - hvor kniven var røget glat igennem begge steder.. der fik jeg en forskrækkelse da jeg havde den i lommen i ålborg.
Det var en med 10cm klinge og 11.5cm skæfte. Klingen i kvalitetsstål, håndtaget i næsten massiv aluminium.
Den går ned i en spids i den ene ende og kan bruges til at slå med, hvis det er.
Syntes bare det er fantastisk at de finder små foldbare sakse i sysæt m.v. - men en relativ stor enhåndsbetjent kniv i næsten 100% metal... går glat igennem.
Indenrigs skal vi heller ikke igennem sikkerhedstjek, så det er normalt intet problem.
Men skulle til Dk engang på ferie og kursus, og først da jeg stod i EuropCar i ålborg, og var røget igennem sikkerhedschecket i Sdr.Strøm samt i Kastrup (indenrigs) - hvor kniven var røget glat igennem begge steder.. der fik jeg en forskrækkelse da jeg havde den i lommen i ålborg.
Det var en med 10cm klinge og 11.5cm skæfte. Klingen i kvalitetsstål, håndtaget i næsten massiv aluminium.
Den går ned i en spids i den ene ende og kan bruges til at slå med, hvis det er.
Syntes bare det er fantastisk at de finder små foldbare sakse i sysæt m.v. - men en relativ stor enhåndsbetjent kniv i næsten 100% metal... går glat igennem.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
- SKB500
- Gold Member
- Geografisk sted: Jylland.
- Has thanked: 2 times
Hmmm ja så var det da trodsalt godt at Marc og hans bror ikke prøvede denne "udføringsteknik" selv om en "lille 3-9x32 nok ville give visse udfordringerGråskæg skrev:De oplever mange mærkelige ting i sikkerheds-kontrollen i en lufthavn. En i min familie, der har arbejdet i CPH, fortalte, at personalet en dag undrede sig over, at der var noget mærkeligt mellem benene på en kvinde under scanning, hun blev trukket til side og undersøgt, og frem dukker en sølvbelagt dildo, som sad oppe i varmen. Den blev konfiskeret og hun kunne gå igennem, men så brød helvede løs, manden dukkede op og forlangte sin 10.000 kroners dildo udleveret. Alt stod på den anden ende, cheferne blev involveret og alle papirkurve og skraldespande tømt, og til sidst dukkede tingesten op, så han kunne få sit legetøj med sig. Ja - man må undres.

"The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing." Einstein.