Hej
SKAL man have jagttegn for at eje sit eget skydevåben?
Eller findes der noget til folk der ikke går på jagt, men som KUN vil skyde f.eks. lerduer?
Jeg kan godt lide at skyde, men jeg vil ikke være jæger.. ikke fordi der er noget galt med det,
det er bare ikke interessant for mig.
Jagttegn vs "sports"-tilladelse
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Re: Jagttegn vs "sports"-tilladelse
Skytteforeninger kan give våbenpåtegning gennem "Skytteforeningernes Våbenregistrering" (SKV).
Så du kan sagtens skyde lerduer og få gevær til det uden at skulle slæbe dig igennem et (ikke helt billigt) kursus med indlæring af "hvornår yngler den blåpandede skallesmækker" og lignende dybe emner.
Der er mange jægere der skyder lerduer fordi det er god træning (og sjovt), og der er masser af folk der slagter lerduer i hobetal, som aldrig kunne drømme om at skyde efter et dyr.
og
Så du kan sagtens skyde lerduer og få gevær til det uden at skulle slæbe dig igennem et (ikke helt billigt) kursus med indlæring af "hvornår yngler den blåpandede skallesmækker" og lignende dybe emner.
Der er mange jægere der skyder lerduer fordi det er god træning (og sjovt), og der er masser af folk der slagter lerduer i hobetal, som aldrig kunne drømme om at skyde efter et dyr.
og

"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
- Newbie
- Interesser: Lidt af hvert.
- Geografisk sted: Østjylland
Okay :)Refraktorius skrev:Skytteforeninger kan give våbenpåtegning gennem "Skytteforeningernes Våbenregistrering" (SKV).
og
Jeg kan se du er fra Århus. Det er faktisk også der i Østjylland jeg bor.
Kan du anbefale nogle skydebaner?
-
- Bronze Member
- Interesser: Mmmm, dyreryg.
- Been thanked: 9 times
Jeg skyder en del hos Aarhus Flugtskydningsklub. Der er som regel masser af mennesker der er villige til at hjælpe en stakkels newbie i gang.sesat13 skrev:Okay :)
Jeg kan se du er fra Århus. Det er faktisk også der i Østjylland jeg bor.
Kan du anbefale nogle skydebaner?
Du kan også låne våben indtil du køber selv (de første to år må du ikke selv opbevare våbenet, der skal klubben opbevare det).
Kik på www.aafk.dk for at se hvornår de skyder (lørdage i september og starten af året, desværre lukket oktober til december).
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Monsted skrev:......
Du kan også låne våben indtil du køber selv (de første to år må du ikke selv opbevare våbenet, der skal klubben opbevare det).
......

Nøøøøøj, skyder I lerduer med pistol?
(Eller har de lavet reglerne markant om for nyligt?)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
- Bronze Member
Jeg husker sikkert bare forkert :)Refraktorius skrev:Nøøøøøj, skyder I lerduer med pistol?
Alt det kan de selvfølgelig også forklare i klubhuset...
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 150 times
- Been thanked: 295 times
Det er faktisk meget sjovt og underholdene.Refraktorius skrev:![]()
Nøøøøøj, skyder I lerduer med pistol?
enten står de på stativ hvor man normalt har skiver eller de bliver skudt af langs jorden.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- Bronze Member
Havde jeg pladsen skulle jeg da have en riffelbane. Lerduer udgør et fint mål for en riffel på 100+ meters afstand :)Raptor357 skrev:Det er faktisk meget sjovt og underholdene.
enten står de på stativ hvor man normalt har skiver eller de bliver skudt af langs jorden.