Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
-
Lassescout
- Platin Member

- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 302 times
- Been thanked: 1122 times
Han anmelder jo sig selv ved at kæfte op om det.
Derudover er det da fint nok at sætte fokus på individets ret til at forsvare sig selv. Jeg overvejede selv kortvarigt at tage en bjørnespray med hjem fra Yellowstone, only for the hell of it. Men jeg har jagttegn og våbentilladelser at tænke på, så jeg lod være. Det er det alligevel ikke værd.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
-
BasicReality
- Silver Member

- Interesser: Sortkrudt
- Geografisk sted: DjævleØen
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 34 times
Skulle bare have tiget stille ligesom alle andre der besidder den slags.
Kender da mange som har pebberspray tåregas eller whatever det nu er, men derfor behøves man ikke at reklamere med det nu hvor det jo er ulovligt.
-
Senserazer
- Platin Member

- Interesser: Knive, skydevåben,
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 171 times
Det er sgu for dumt at flage med det, men jeg tror måske det er god anledning til at tage emnet op igen.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.
-
Lycon
- Admin

- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 592 times
- Been thanked: 601 times
-
Kontakt:
Senserazer skrev:Det er sgu for dumt at flage med det, men jeg tror måske det er god anledning til at tage emnet op igen.
Han skulle have brugt sim kendis-faktor til at lave en underskrift indsamling så kunne der være en chance for at han kunne få det blødt lidt op.
Vi kunne jo skrive til ham og spørge om han er interesseret i et samarbejde, med henblik på at få sprayen legaliseret som de har i Tyskland.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington
-
BasicReality
- Silver Member

Lycon skrev:Senserazer skrev:Det er sgu for dumt at flage med det, men jeg tror måske det er god anledning til at tage emnet op igen.
Han skulle have brugt sim kendis-faktor til at lave en underskrift indsamling så kunne der være en chance for at han kunne få det blødt lidt op.
Vi kunne jo skrive til ham og spørge om han er interesseret i et samarbejde, med henblik på at få sprayen legaliseret som de har i Tyskland.
Bliver måske svært når han selv siger "at han godt kan forstå det er forbudt".
Så er det både hyklerisk OG oppe af bakke...
-
Labgirl
- Silver Member

- Interesser: Jagt,hund
- Geografisk sted: Østjylland
- Been thanked: 6 times
Lycon skrev:
Er det for at bruge pressen gennem ham? For jeg har svært ved at se hvem der tager ham seriøst

-
Lycon
- Admin

-
Kontakt:
BasicReality skrev:Lycon skrev:Senserazer skrev:Det er sgu for dumt at flage med det, men jeg tror måske det er god anledning til at tage emnet op igen.
Ja det er jo en god pointe, det tyder på at han er typen med holdningen "
Gør som jeg siger, ikke som jeg gør".
-
Senserazer
- Platin Member

Lycon skrev:BasicReality skrev:Lycon skrev:Senserazer skrev:Det er sgu for dumt at flage med det, men jeg tror måske det er god anledning til at tage emnet op igen.
Men hans kendis faktor ville være godt blikfang i en fælles front mod en legalisering

-
Lycon
- Admin

-
Kontakt:
Senserazer skrev:Lycon skrev:BasicReality skrev:Lycon skrev:Senserazer skrev:Det er sgu for dumt at flage med det, men jeg tror måske det er god anledning til at tage emnet op igen.
Men hans kendis faktor ville være godt blikfang i en fælles front mod en legalisering

Jeg mener også han går på jagt, men det kan jo være slut nu.
Jeg kom i tanke om denne gamle tråd, og der er alligevel 61 medlemmer af NVF der mener det ikke skal være lovligt!
http://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=21&t=7351&hilit
-
DB89
- Gold Member

- Interesser: Blankvåben, luftpistol
- Geografisk sted: Fredericia, Danmark
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 20 times
Jeg ville nødigt se NVF sammenkædet med Jim Lyngvild. Jeg har svært ved at tage ham seriøst.
Men hvordan er lovgivningen for diverse sprays helt præcist i Tyskland? Jeg mener tidligere at have læst at visse modeller formelt kun må bruges mod dyr.
-
Senserazer
- Platin Member

Jeg kan ikke se noget som helst gangbart argument for ikke at legalisere tåregas sprays. Det burde blive lovligt, nu.
-
HVK
- Platin Member

- Interesser: 2. VK.
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 31 times
Er det ikke bare at finde ud af hvem det er og få dem smidt ud ? Jeg mener, demokrati er fint så længe folk mener det samme som mig....
Naahhh..... Seriøst, skulle vi overveje at argumentere for en lovliggørelse. Det lykkedes jo med lyddæmpere. Og pebberspray skader jo ikke den det går ud over i modsætning til en kølle, køkkenkniv, jagtgevær, skruetrækker, koben, kløftehammer eller hvad man ellers forsvarer sig med......

"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel
-
Lycon
- Admin

-
Kontakt:
HVK skrev:
Er det ikke bare at finde ud af hvem det er og få dem smidt ud ? Jeg mener, demokrati er fint så længe folk mener det samme som mig....
Naahhh..... Seriøst, skulle vi overveje at argumentere for en lovliggørelse. Det lykkedes jo med lyddæmpere. Og pebberspray skader jo ikke den det går ud over i modsætning til en kølle, køkkenkniv, jagtgevær, skruetrækker, koben, kløftehammer eller hvad man ellers forsvarer sig med......

Ja men, og hold nu fast, deres argument er at det kan bruges til et angreb!
Så de vil kun legalisere forsvarsmidler der ikke kan bruges til et angreb.
Ham den stakkels medarbejder i Rema 1000 der blev stukket med en køkkenkniv fik for øvrigt og peberspray i ansigtet, ligesom det sker i talrige andre hjemme- og gaderøverier. Så sprayen er jo allerede i de kriminelles hænder, staten søger bare for at holde den ude af de lovlydige borgers hænder. De vil i stedet have at vi ringer til politiet, men som alle ved, når sekunderne tæller, er politiet flere minutter væk. Jeg ved ikke hvordan man får ændret folks holdning, alene det at der er mere end 60 medlemmer her på NVF der er i mod, gør mig helt vildt angst.
-
HVK
- Platin Member

- Interesser: 2. VK.
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 31 times
Men med næsten 10.000 bruger af NVF må man forvente sindsyge hos en del af dem. Og 60 ud af 10.000 er godt ½% hvilket er på et lavt niveau....
Og det er jo ikke engang sikkert at dem der har stemt nej er jægere eller skytter? De kan være tilmeldte fra EL eller etaten der bruger tiden på at overvåge os - og som blot har ladet sig rive med af afstemningen...

"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel
-
Great Dane
- Platin Member

- Interesser: Skydejern generelt
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 35 times
DB89 skrev:Jeg ville nødigt se NVF sammenkædet med Jim Lyngvild. Jeg har svært ved at tage ham seriøst.
Men hvordan er lovgivningen for diverse sprays helt præcist i Tyskland? Jeg mener tidligere at have læst at visse modeller formelt kun må bruges mod dyr.
Jeg har også haft svært ved at tage ham seriøst, men giv har alligevel lidt tid, han er ikke så dum endda (selv om han er til den forkerte side og alt det der

)
Mvh Great Dane
-
Senserazer
- Platin Member

Great Dane skrev:DB89 skrev:Jeg ville nødigt se NVF sammenkædet med Jim Lyngvild. Jeg har svært ved at tage ham seriøst.
Jeg har også haft svært ved at tage ham seriøst, men giv har alligevel lidt tid, han er ikke så dum endda (selv om han er til den forkerte side og alt det der

)
Helt enig. Umiddelbart virker han jo meget "reality", men han siger faktisk nogle fornuftige ting!

-
Froe
- Platin Member

- Interesser: Skydning generelt - Jagt
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 26 times
Nu træder endnu en kendis frem og erkender at overtræde det tåbelige forbud.
Stig Elling - Det er åbentbart en minoritet der i høj grad føler behov at kunne forsvare sig, der må tage kampen for os alle.
Dixi !
-
Kalthoff
- Platin Member

- Interesser: jagt
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 2975 times
- Been thanked: 377 times
Froe skrev:Nu træder endnu en kendis frem og erkender at overtræde det tåbelige forbud.
Stig Elling - Det er åbentbart en minoritet der i høj grad føler behov at kunne forsvare sig, der må tage kampen for os alle.
Sådan er det jo med så mange svære emner. De få modige tager kampen og tæskene, og de mange putter sig, men glæder sig over resultatet hvis de fås kamp lykkes.
Men I det mindste ser det da ud til at retten til selvforsvar har mange tilhængere i befolkningen, og at mange er realistiske nok til at se at den ret er tom snak uden egnede virkemidler.
Det virkeligt sørgelige er at behovet er til at få øje på. Risikoen for at blive udsat for hjemmerøveri, gaderøveri, landevejsrøveri etc. i Danmark er for nærværende til at man kan tillade sig at ignorere den og stadigt anse sig selv for et ansvarligt menneske.
-
BasicReality
- Silver Member

Problemet ved noget som det her er at jeg også meget gerne ville tage kampen op.
Sagen er bare den at med jagttegn og SKV tilladelser er der desværre for meget at miste.
Selv hvis peppersprayen blev lovliggjort i fremtiden så ændrer det jo ikke på at man brød våbenloven i nuet.
-
Holmux
- Silver Member

- Interesser: Jagt (Big Game), IPSC, Skeet
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Det kan vel kun gavne sagen at folk står frem og fortæller om deres lille følgesven i tasken eller i køkkenskuffen, som nævnt tidligere i dette indslag så har de kriminelle jo anskaffet en, nu mangler vi bare at den lovlydige del af befolkningen også får lov til at forsvare sig
Men jeg må ærligt indrømme at jeg aner ikke hvem "Jim Lyngvild" er. mangler jeg at få læst nogle sladreblade

Holmux
-
Senserazer
- Platin Member

Holmux skrev:Det kan vel kun gavne sagen at folk står frem og fortæller om deres lille følgesven i tasken eller i køkkenskuffen, som nævnt tidligere i dette indslag så har de kriminelle jo anskaffet en, nu mangler vi bare at den lovlydige del af befolkningen også får lov til at forsvare sig
Men jeg må ærligt indrømme at jeg aner ikke hvem "Jim Lyngvild" er. mangler jeg at få læst nogle sladreblade

Han er indenfor modeverdenen, og deltager sporadisk i div. reality programmer. Sådan meget kort.

-
AKWRater
- Bronze Member

- Interesser: Jagt, tennis og astronomi
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
Senserazer skrev:Holmux skrev:Det kan vel kun gavne sagen at folk står frem og fortæller om deres lille følgesven i tasken eller i køkkenskuffen, som nævnt tidligere i dette indslag så har de kriminelle jo anskaffet en, nu mangler vi bare at den lovlydige del af befolkningen også får lov til at forsvare sig

Han er indenfor modeverdenen, og deltager sporadisk i div. reality programmer. Sådan meget kort.

Og er en af Danmarks største modebøsser, sammen med Gustav og Ole Henriksen (hvis de navne siger dig noget). ;)
-
Senserazer
- Platin Member

AKWRater skrev:Senserazer skrev:Holmux skrev:Det kan vel kun gavne sagen at folk står frem og fortæller om deres lille følgesven i tasken eller i køkkenskuffen, som nævnt tidligere i dette indslag så har de kriminelle jo anskaffet en, nu mangler vi bare at den lovlydige del af befolkningen også får lov til at forsvare sig

Og er en af Danmarks største modebøsser, sammen med Gustav og Ole Henriksen (hvis de navne siger dig noget). ;)
Uuuha dertil må jeg tilknytte en kommentar. Jeg synes ikke det er fair at sætte Ole Henriksen og Jimmy Lyngvild i bås med Gustav. Gustav har intet konstruktivt at bidrage med, Ole er en dygtig forretningsmand, og har gjort det rigtig godt, og Jimmy ligeså. Gustav er bare med i hvad som helst for at blive kendt, jeg har bekendte i mediebranchen, som har arbejdet med ham (ikke nogen fed oplevelse).
-
AKWRater
- Bronze Member

- Interesser: Jagt, tennis og astronomi
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
Senserazer skrev:AKWRater skrev:Senserazer skrev:Holmux skrev:Det kan vel kun gavne sagen at folk står frem og fortæller om deres lille følgesven i tasken eller i køkkenskuffen, som nævnt tidligere i dette indslag så har de kriminelle jo anskaffet en, nu mangler vi bare at den lovlydige del af befolkningen også får lov til at forsvare sig

Uuuha dertil må jeg tilknytte en kommentar. Jeg synes ikke det er fair at sætte Ole Henriksen og Jimmy Lyngvild i bås med Gustav. Gustav har intet konstruktivt at bidrage med, Ole er en dygtig forretningsmand, og har gjort det rigtig godt, og Jimmy ligeså. Gustav er bare med i hvad som helst for at blive kendt, jeg har bekendte i mediebranchen, som har arbejdet med ham (ikke nogen fed oplevelse).
Ok, så må jeg trække følehornene i mig :)
Jeg har nu godt vidst, at Jim og Ole ikke var så slemme som Gustav, men jeg har altid tænkt, at Jim og Ole ikke var for blege til at deltage i lidt "reality" ;)