En af mine kammerater er blevet ramt af dejlig service ved Århus Politi's Våbenkontor, Jan Poulsen...
Så mit spørgsmål til jer er, ved I om der er kommet ny bekendtgørelse ifb. med udstedelse af Europæisk Våbenpas og/eller forlængelse af Europæisk Våbenpas?
Problemet er, at Århus Politi nu ikke vil forny et våbenpas fordi min kammerat bor i udlandet. Han har stadig dansk jagttegn og danske våbentilladelser på sine rifler, og indtil i dag, har der aldrig været problemer med at få det forlænget og/eller fornyet.
Nu mener Politi så, at han skal have lavet riffeltilladelser og våbenpas i sit nye hjemland. Nyt hjemland anerkender ikke den danske jagtprøve, så det vil betyde at der skal læres noget udenlandsk sprog lidt hurtigt, og så kan man gå til prøve om x antal måneder. For uden jagttegn kan han ikke få våbentilladelser og efterfølgende våbenpas i det land.
Lige pt. hvor der er kort tid til udløb af nuværende Våbenpas gyldighed på haglvåben, vil det så konkret betyde, at de haglvåben min kammerat har derhjemme i sit udland, bliver ulovlige, og da han ikke kan få fornyet våbenpas, kan han ikke tage dem med tilbage til Danmark...
Nogle gode råd