import af lyddæmper fra Sverige..???

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Brugeravatar
Theredmist
Silver Member
Silver Member
Interesser: ww2 våben, M89, hjemmeladning
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 24 times
Been thanked: 13 times

import af lyddæmper fra Sverige..???

Indlæg af Theredmist » 4. jul 2014, 15:22

Var en smut i sverige sidste år i sommerferien sammen med konen... En aften nede ved en fiskesø, faldt jeg i snak med en anden fisker ved navn staffan... Snakken faldt helt naturligt på alt godt her i livet, primært jagt og fiskeri.. Vi kom ind på lyddæmpere og min store forbitrelse over priserne herhjemme.. Han grinede lidt og inviterede mig op til sin bil til noget de fejlagtigt kalder for øl.. :mad: Svensk letøl.. Fy for pokker.. Men det hjalp lidt på humøret da han åbnede bagagerummet.. Ikke mindre end 5 lyddæmpere have han til at ligge..! "Du skal få dom for tusin spen"... :shock: Jeg sagde ja lige på stedet og stak ham en dansk tusse.. Han blev mindst lige så glad, for ham mente i svenske dollars... Dæmperne ligger stadig i sverige da det jo endnu ikke var på plads med høringer og diverse herhjemme dengang, men det er jo snart ferie og jeg aner ikke hvad proceduren er...?? Kan i hjælpe lidt..?? Og følger en tilladelse forresten manden eller dæmperne..??? Håber i kan hjælpe lidt :razz:
"If guns are outlawed, only the government will have guns. Only the police, the secret police, the military, only the government --and a few outlaws. I intend to be among the outlaws."

Rixen
UDMELDT AF NVF
Interesser: ....
Geografisk sted: ....
Has thanked: 7 times
Been thanked: 16 times

Re: import af lyddæmper fra Sverige..???

Indlæg af Rixen » 4. jul 2014, 16:17

Jeg er ved at indføre en dæmper fra Grønland.

Du ansøger om en importtilladelse til lyddæmperne fra Sverige.

Samtidig ansøger du om tilladelse til køb af de forskellige dæmpere. Du anfører bare sælgeren fra Sverige på blanketterne.

Det er ikke utænkeligt at der skal en exporttilladelse eller lign. fra Sverige til. Det skal der fra Grønland.

Brugeravatar
Theredmist
Silver Member
Silver Member
Interesser: ww2 våben, M89, hjemmeladning
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 24 times
Been thanked: 13 times

Indlæg af Theredmist » 4. jul 2014, 20:30

Hmm... Aner ikke hvor i sverige han bor.. Vi talte kun sammen i et par timer.. Hans far havde familie i Norge og der lød det til at være noget man nærmest bare gik lige ind fra gaden og købte...?? Tænkte at jeg bare ville lade dem ligge og så tage den med hjem på et tidspunkt, men så ligetil er det jo desværre ikke... Kan man nøjes med at søge importtilladelse?? Jeg har jo allerede købt og betalt dem.... Og skal man søge en tilladelse for hver enkelt dæmper, eller søger man bare på sin person og registrerer dem man efterfølgende køber..???
"If guns are outlawed, only the government will have guns. Only the police, the secret police, the military, only the government --and a few outlaws. I intend to be among the outlaws."

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 56 times
Been thanked: 54 times

Indlæg af Carsten Bo » 4. jul 2014, 20:52

I Norge er lyddæmpere håndkøb.

Via sky
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

Besvar