Hej alle sammen.
Hvordan er det nu reglerne hænger sammen hvis gerne man vil købe en salonriffel uden jagttegn? Har en kammerat der gerne vil gå til skydning igen men han har aldrig haft jagttegn. Han har læst sig til, og fået af vide at man skal have våben tilladelse for at må købe en salonriffel, han har også fået afvide at politiet kun udsteder våbentilladelse til folk med gyldig jagttegn (siger politiet selv)
Det låser ham jo gevaldig fast. Han har for mange år siden gået til skydning og er rigtig ked af han ikke kan komme til det igen hvis det passer det han har fået afvide. Jeg mener bare at hvis man er medlem af en skytte forening så må man gerne købe en riffel til træning,men det kan være jeg tager fejl. Kan sku ikke huske det :D
køb af salonriffel uden jagttegn?
- Kristian_J
- Platin Member
- Interesser: Langdistanceskydning
- Geografisk sted: Glostrup
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 111 times
Re: køb af salonriffel uden jagttegn?
Han kan vel, som du siger, bare købe riflen på en SKV (Skytteforeningstilladelse)
Lyder som om politiet har misforstået spørgsmålet.
Lyder som om politiet har misforstået spørgsmålet.
... assistance from a distance!
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt & Fiskeri
- Geografisk sted: Randers
Han skrev en mail til politiet og det var det svar han fik så vi var lidt i vildrede da jeg som sagt mente han godt måtte købe en hvis han var med i en forening :)
- Senserazer
- Platin Member
- Interesser: Knive, skydevåben,
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 171 times
Han kan få en salonriffel på SKV gennem sin forening, når formanden siger god for det :)
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt & Fiskeri
- Geografisk sted: Randers
Han får afvide at han skal være medlem af foreningen 2 år inden de udsteder de tilladelser. Det syntes jeg lyder lidt vildtSenserazer skrev:Han kan få en salonriffel på SKV gennem sin forening, når formanden siger god for det :)
- Lasse68
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Girls, guns and rock'n roll
- Geografisk sted: Kjøwenhavns Vestegn
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 59 times
Dummiz skrev:.....han har også fået afvide at politiet kun udsteder våbentilladelse til folk med gyldig jagttegn (siger politiet selv)
Dette er jo tilnærmelsesvis rigtigt. Det er ikke politiet der laver skytteforeningstilladelsen, men tilladelse på baggrund af jagttegn er jo en ren politiopgave.
Men man kan altså stadig godt få lov at skyde og eje en salonriffel gennem sin skytteforening. Man kan bare ikke ligge og skyde hjemme på marken med en foreningsskyder.
2-årskravet plejer kun at gælde for våbentilladelser til pistoler og revolvere men det er suverænt formanden der bestemmer hvem der skal laves tilladelser til.
Lasse
GV M/95 - AP COMP M2
Parker Hale 30.06 Bauer 2.5-10 x 50
Hatsan Marine Guard 12/76
AYA S/S 12/70
Remington 67 12/70
Dumoulin16/65
SPS Plus 9x19
GV M/95 - AP COMP M2
Parker Hale 30.06 Bauer 2.5-10 x 50
Hatsan Marine Guard 12/76
AYA S/S 12/70
Remington 67 12/70
Dumoulin16/65
SPS Plus 9x19
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 128 times
- Been thanked: 264 times
Jeg kan godt forestille mig at en formand vil sige at nan skal skyde 2 år. Hvis der kommer en ind fra gaden som formanden ikke kender.
Fornanden i foreningen skal jo vurdere personen. Og det kan man ikke før der er skudt i et stykke tid.
Min anbefaling er at din kammerat finder wn ny forening.
Begynder at skyde.
Når han har skudt et halvt års tid så melder han at han er træt af våben andre hele tiden piller ved. Og spørger hvad der skal til for at få sin egen.
Bemærk SKV salonrifker skal overholde specifikke krav. Så det hedder oftest en Anshutz baneriffel eller lignende.
Hvis han ønsker halvauto eller en jagttype med kikkert så må han hellere tage et jagttegn.
Fornanden i foreningen skal jo vurdere personen. Og det kan man ikke før der er skudt i et stykke tid.
Min anbefaling er at din kammerat finder wn ny forening.
Begynder at skyde.
Når han har skudt et halvt års tid så melder han at han er træt af våben andre hele tiden piller ved. Og spørger hvad der skal til for at få sin egen.
Bemærk SKV salonrifker skal overholde specifikke krav. Så det hedder oftest en Anshutz baneriffel eller lignende.
Hvis han ønsker halvauto eller en jagttype med kikkert så må han hellere tage et jagttegn.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Has thanked: 128 times
- Been thanked: 264 times
Hvis jeg var formand i en skytteforening, og der kom et nyt medlem der snakkede om at købe riffel fra første dag. Så ville jeg sige at han lige skal starte og se om det er noget for ham, inden han køber selv.
Hvis det nye mwdlem insisterede og begynder at påpege at loven kun siger ventetid på pistol. Så vil jeg bede medlemmet finde en anden forening.
Hvis det nye mwdlem insisterede og begynder at påpege at loven kun siger ventetid på pistol. Så vil jeg bede medlemmet finde en anden forening.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
T-Rex