Tilladelse til .45 ACP pistol?
- Golcher
- Bronze Member
- Interesser: jagt sortkrudt teknik
- Geografisk sted: midtsjælland
- Has thanked: 1 time
Tilladelse til .45 ACP pistol?
kort og godt ,skal den skytteforening jeg er medlem af have en godkendt bane for at jeg kan opnå tilladelse til .45 ACP ,vi råder desværre ikke over en 25 m bane kun 15 m godkendt til .38/.357 ,vi låner bane i en anden klub når vi skyder 25 m ¿ 

Der er ikke så mange der går på jagt mere,men der utroligt mange der køre
- BentxBetjent
- Platin Member
- Interesser: Rifler, airguns
- Geografisk sted: Udenfor Horsens
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 91 times
Re: tilladelse til 45 acp pistol
Kort og godt.. Nej, det skal de ikke..
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Det tager kun 2 minutter ..........
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Det tager kun 2 minutter ..........
- Golcher
- Bronze Member

- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 951 times
- Kontakt:
Jah, men jeg er heller ikke sikker på det er helt rigtigt...Golcher skrev:tak for svar ,hmm det var da fedt
DGI/Skydning (SKV Vingsted) administrerer så vidt jeg ved stadig på den måde, at du skal have mulighed for at træne med våbnet i din forening, før de vil give tilladelse.
Jeres 15m bane kan nu nok let godkendes til .45 acp, hvis den allerede er godkendt til .357 Magnum. (Det er vores).
Dansk Skytte Union (SKV Brøndby) administrerer ikke på den måde, så hvis din forening er medlem der, er der næppe et problem.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Banned
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Vestjylland
- Been thanked: 1 time
Dansk Skytte Union gi ikke SKV på 40-44-45 uden man har IPSC licens.Fast Fumble skrev:Jah, men jeg er heller ikke sikker på det er helt rigtigt...Golcher skrev:tak for svar ,hmm det var da fedt
DGI/Skydning (SKV Vingsted) administrerer så vidt jeg ved stadig på den måde, at du skal have mulighed for at træne med våbnet i din forening, før de vil give tilladelse.
Jeres 15m bane kan nu nok let godkendes til .45 acp, hvis den allerede er godkendt til .357 Magnum. (Det er vores).
Dansk Skytte Union (SKV Brøndby) administrerer ikke på den måde, så hvis din forening er medlem der, er der næppe et problem.
-
- Bronze Member
- Interesser: dit og dat
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Been thanked: 11 times
Man har vel reelt set også den mulighed hvis foreningen låner baner til det som OP skriver ??Fast Fumble skrev: DGI/Skydning (SKV Vingsted) administrerer så vidt jeg ved stadig på den måde, at du skal have mulighed for at træne med våbnet i din forening, før de vil give tilladelse.
- Caspian1911
- Moderator
- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 211 times
- Been thanked: 196 times
Åh nej, ikke nu igen!KnT skrev:Dansk Skytte Union gi ikke SKV på 40-44-45 uden man har IPSC licens.Fast Fumble skrev:Jah, men jeg er heller ikke sikker på det er helt rigtigt...Golcher skrev:tak for svar ,hmm det var da fedt
De har overhovedet ikke nogen grund til at nægte tilladelse.
Hvis du har skudt .22 og .32 indtil videre og vil til at tage din IPSC-licens for at skyde Classic, hvad gør du så? Køber en 9 mm til at tage licens med og sælger den igen bagefter?
Jeg havde Tim ind over, da jeg skulle købe min IPSC-pistol. Den ville de heller ikke give tilladelse til, før jeg havde licensen. Efter lidt parlamenteren frem og tilbage måtte de indrømme, at det ikke gav mening.
Fandt lige den gamle tråd: http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.p ... in#p162223
Hvorfor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!
- Golcher
- Bronze Member
Re: Tilladelse til .45 ACP pistol?
hehe ja det ej nemt at være dansker , har undret mig meget over at noget der er lovligt ikke altid er det når det havner på bordet hos skrive pamper .ligesom hysteriet med ladetilladelser . hmm nå jeg må finde en klub i nærheden med en godkendt bane til de nye càl 

- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Det tror jeg ikke er korrekt.KnT skrev:Dansk Skytte Union gi ikke SKV på 40-44-45 uden man har IPSC licens.
Hvorfor skulle de ikke give tilladelse til en pistol i de kalibre til fx Tjenestepistol?
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Banned
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Vestjylland
- Been thanked: 1 time
Fast Fumble skrev:Det tror jeg ikke er korrekt.KnT skrev:Dansk Skytte Union gi ikke SKV på 40-44-45 uden man har IPSC licens.
Hvorfor skulle de ikke give tilladelse til en pistol i de kalibre til fx Tjenestepistol?
så må du tro om. min formand fik min SKV på en 45acp retur ,med at jeg skulle sendt en kopi af min IPSC licens elles kunne de ikke behandel min SKV på en våben over 38
- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Så bør din formand ringe til SKV og udbede sig en forklaring, for de kalibre er IKKE givet, på betingelse af IPSC licens!
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Silver Member
- Interesser: Terræn skydning og klub
- Geografisk sted: Sjælland
- Been thanked: 2 times
Lige mine ord har ikke IPSC licens men har da en 45 acp som alm skytteFast Fumble skrev:Så bør din formand ringe til SKV og udbede sig en forklaring, for de kalibre er IKKE givet, på betingelse af IPSC licens!